Wednesday 6 October 2010

.Secret Recipe Cake ! 1St tiMe Eat It =).

Assalamualaikum semua bl0gger dan f0llower blog ni :)
Akhirnya,aku bersyukur sangat sebab asaimen terakhir dapat jugak selesai dengan jayanya.Petang sampai ke malam  berusaha depan excel. Dan nasib tak lewat sangat. Dalam puku 10 malam  tadi dah siap terus print. Legaaa..
Malam tadi segalanya selesai dan boleh la tarik nafas sekejap. Boleh on9 FB dan BW sana sini blog kawan-kawan..hihi. Aku dah nak hapdate bl0g mlam tadi dah postpone hari ni sebab pagi tadi ada kuiz HR. Aku sekarang rasa gian nak cerita 1st experience aku makan kek secret Recipe isnin lepas..nyum nyum,wink* Walaupun dah lambat nak stori kat sini tapi tak salah kalau aku flashback perasaan pertama kali makan kek indulgence yang dibeli oleh roomateku masa dia keluar pegi pantai.lalalala~ 

Even orang lain dah makan berpuluh kali tapi aku baru pertama kali. Tap
aku tak rugi apa-apa kan?..yang bezanya..aku lambat merasa. Tapi rasa kek tetap sama macam kek yang lain jugak kan..ngee:D jadi aku merasainya walaupun dah sedikit cair masa on de way balik hostel ala-ala krim dan aiskrim tu. aku tak pasti*
kotak comel secret recipe ;)

0ne slice 0ne love 4 secret recipe cake ^^
Masa aku makan kek tu waktu malam..bayangkan mesti cair sangat. Korang boleh nampak kan gambar kat atas tu ;) krim kek tu banyakk sangat. Aku boleh cerita kat orang kampung kek nih..haha :D roomate aku cakap kek ni banyak perisa. Aku tau tu, tapi cuma rasa yang biasa-biasa dulu. Lain kali rasa yang lain pulakk. Bestnya kek nih, tgk harga la kan Mau tak sedapp tapi aku rasa bangga la jugak sebab selalu kat Puduraya tu, aku cuma tgk je kedai kek secret recipe tapi tak berkesempatan masuk dalam sebab rushing naik bas.errkk, tapi xpela, rezeki ada dimana-mana. 

Tapi kek ni mmg sedapp, tambah-tambh aku suka kuasa 9 krim-krim yang menggemukkan ni ! ;) haha. Feveret la katakan..macam mana la nak ada istilah diet dalam kamus hidup aku nih--> sambil fkir ke depan, kalau hari-hari macam nih. Gemukk la jawabnya. Sekarang pun dah tembam bam bam sangat2 nia.. tapi rasanya perut aku ni perut tong. Apa-apa pun boleh sumbat.hiks !


Aku baru 1st makan kek berjenama secret recipe tpi dah 2o tahun lebih makan bermacam-macam jenis kek termasuk kek sarawak dan kek span.agagaga:) Jadi xda bezanya kan..tapi nikmat makan kek tu rasa macam yummy yummy. Pendek kata, nak makan lagi dan lagi je. Sebab mana ada kek yang tak sedap kecuali kek dok jadi tepung lagi..sebab tak masak sepenuhnya :P tapi paling best kek coklat mak. Memang laris di umah seisi keluarga jawabnya..hmm homesick pulak rasanya. O.o

Ok, tadi dah settle kuiz HR( Human Resources) dan siap tanda markah dalam kelas lagi. Dan markah aku sepadan la dengan usaha aku :) cuma sekarang nak buat kuiz 70 soalan Pengajian Islam yang aku semak dalam email ustaz tadi. Due dia, esok petang pukul 5..Sempat ke aku menjawabnya sebab soalan pun comei-comei ja. tapi jawapan nnt mesti naaalaaaa ! (gaya mami penang) punya panjang. Pecaya lah.

Notacinta--> si dear my BF sakit gigi. Kesian dear..sampai nak demam dah. Tadi dah jumpa doktor tapi doktor tu gerudi ckit je sebab dia sarankan 21hb ni untuk rawatan selanjutnya. Tak tau apa masalahnya. Hospital kerajaan la katakan. Pasal abg pada si dear dah ok dah dan keluar hospital pun. Nasib xde apa-apa..alhamdulillah. Ok, nak sambung buat kuiz. Rajin nnt aku hapdate blog lagi..aja aja fighting ! selamat berblogging dan berBW uols blogger..See U! 
----;--'---{
~Dawia Honeyputri~

4 comments:

  1. sedapppppppppppp~i love secret recipe.

    ReplyDelete
  2. yup..sdap..hrge pn mhl..hee.try la choc indulgence.ni fvrte aku.sdp.hehe

    ReplyDelete
  3. secret recipes..my fevret... yeehaa.. try arr mkn chickhen chop ke.. amek yg black pepper.. pasti terangkat..ehhehe

    ReplyDelete
  4. saya pun baru mkn secret recipe.. boleh kata baru bulan lepas.. ade rezeki mase try mkn.. mmg sedap rupanya

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi