Sunday, 17 October 2010

.Sunyi Damainya Hujung Minggu Ku.

Salam dan selamat petang semua bl0gger.. Semoga dalam sejahtera sihat hendakNya=) Hari ni terasa nak hapdate tapi masih tak berkesempatan, sebab dengan berbagai halangan. Nak jongging dan blogwalking lagi. Hapdate sana, hapdate sini. Jawab call, masak..psstt perlu ke sebut?..singgah sana singgah sini. Sebenarnya pagi buta dah mangun lepas solat Subuh. Mata ni tak boleh tido walaupun malam tadi tido awal pagi tapi lewat malam kira-kira pukul 3 pagi macam tu..isk isk isk. Tak dak sapa suruh kan tidoq lambat-lambat.

Awatnya tak tidoq lambat nak habaq mai kat hempa semua..naalaa, cek (membahasakan diri sebagai aku atau saya) mengeroh petang buat peta :D penatt studi katanya:p Hehe iakan aja lah kawan-kawan semua. Bangun pagi tadi teringat banyak benda tak buat lagi. Pokok bunga tak siram lagi, ikan dalam aqua tak bagi makan lagi. Nasi tak tanak lagi, ayaq tak jerang lagi. Haip! Apa ang merepek ni Wia..lani ang dok kat bumi selangor dalam ostel. Mana nak mai pasu bunga, ikan segala. Haa, masak nasi boleh dalam rice cooker. Jerang ayaq dalam hiter* agagaga =.="
Takkan aku nak siram pokok bunga kat tepi jalan kot. Bagi makan ikan dalam longkang takpun kolam tepi tasik. Seramm pulak bunyinya. Itulah aku teringat kat umah dah mai.. Sebenarnya hal-hal yang aku cakap kat atas tu xdak kena mengena pun. Aku risau banyak hai (hal) tak buat lagi ni, maksudnya persediaan nak bercuti sem. InsyaALLAH..23hb nih aku habis paper. Esoknya balikk..wink* Heppi c(=

Masalahnya, barang tak packing lagi. Pssstt..awai lagi kot Wia.lalalala. Hehe. Nak mencari kotak la bangun pepagi selepas Subuh tak lelap mata dah..on lappy hapdate status FB. Penting dah wajib pulak aku rasa menda alah tu. Lagha, lagha. Selepas tu bermula la, journey aku tawaf satu padang jarak padang terletak mencari sebuah kotak.. macam sedap pulak ayat tu ;) Hanya bergurau :p
Berjalan seorang diri la pulak. Masa dalam pukul 10.30 pagi tadi baru bertolak rasa macam pukul 7 pagi rasanya. Langsung tak nampak batang tulang belulang manusia. Kecuali pak guard kat pagaq tadi. Sigh* sunyinya..seram pulak rasa macam aku sorang dok huni hostel malam tadi. Walhal Ninie, si roomate aku ada. Rakan serumah pun ada tapi saja rasa macam tak dak. Macam ni la situasi bila hari hujung minggu. Sunyi sepi..lengang tanpa nampak manusi berjalan, berkereta mahupun bermotosikal. Kalu jumpa pun sesat..haha. Tapi tu waktu awal pafi la.. Tapi dh masuk tghari. Dah ok, makin nampak orang. Mungkin lapar, baru keluar mencari makan..Pandai-pandai je aku :P
Sedikit gambar aku snap. Suasana aku keseorangan di kawasan kampus ;) Serius sunyi !! tak tipu..
kawasan sebelah censolari :)
main hall dari jauh ;)
pokok-poko dan bas. zoom dekat sikit :p
aku yang makin chubby dalam kepanasan -_____-
Sebab-sebab utama aku berjalan sorang-sorang waktu pagi tanpa teman:-
Pertama sebab best tenang..nak pegi lewat ke lambat tak payah tunggu orang dan orang pun taak payah tunggu kita. Kedua, sebab aku tak nak menyusahkan kawan-kawan. Even roomate aku ada kereta tapi tak nak la dia fikir aku menyusahkan dia kan..Walau sedih jalan tanoa gtemaan tapi sedikit tercuit dalam hati ni keceriaan. Sebab tenang tapi bengang. Macam mana tempat sebigini luas boleh tak dak manusia. Walaweh, itu la kenyataan.

Lepas ja beli barang, cucuk duet dan mencari kotak.. sebenarnya tak cari pun.Lalala. Mintak kat mamak kedai runcit tu je. Settle. Balikk. Mudah bukan dengarnya tapi erkk dah nak masuk tengahri. Azab la jugakk. Kotak aku sedang sedang ja besaqnya. harap muat la packing masuk kotak simpan stor nanti. Sebabnya tak jadi pindah Shah Alam. Macam hampeh je. Psssst..dah balik. Masak pulak. Sebab kes berjimat la katakan. Tapi simple je. Janji kenyang.. Blurp ! ngee:D
Settle ! Okieh, dah masuk senja dah pun. Lately, aku sekarang kuat makan. Sampai pipi kui tembam. Yang tu paling ketara setakat nih. Ya Allah.. malunya! :$ tapi aku mewariSi zama remaja mak aku. InsyaALLAH badan tengah naik. Selera tinggi dan nikmat makan tahap dewa. Jadi, aku biarkan sampai satu tahap mesti dah kurang selera. harap-harap macam tu lah..amin* Siapa tak mau cantik cek Oiii.. Hadoii~ Ok, selamat menunaikan solat semua. Selamat diner. Kalau rajin nnt aku hapdate lagi blog. wink* See u !! Have a nice day to uols..ilysm my dear.
notacinta--> bnyak impian tercipta hari.. moga tercapai. Bak kata omputih, "Dream become true" <33 amin. Mudah-mudahan..
-----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi