Tuesday, 14 June 2011

Laksaa dan CendooL Pulut Di Petangg Nan Indah ;)

Assalamualaikum dan salam ceria :)
Petang petang cenggini rasa macam nak makan.
Memang sedap kalau pekena cendol dan laksa.
Terliur kan..?
Wia pun rasa macam mengidam pulak nak makan waktu petang
yang cuacanya suam suam kuku.
Tak panas tak sejuk. Memang best la kalau dapat nikmatinya kan.

Laksa memang feveret. Boleh dikatakan 'hantu laksa' wia ni.
Hantu tu bermakna penggemar sungguh laa dengan makanan ni.
Anak orang utara la katakan..
Kalau tak pekena laksa dalam seminggu memang tak sah.
Laksa yang bestnya rasa kuahnya yang pekat likat.
Isi ikan yang manis tanpa ditoko tambah dengan serai ke nenas.
Itu memang kegemararan laa Sebab rasa kuah tu tak tercemar dengan rasa lain.
Cukup la dimasak dengan isi ikan, cili dan masukkan daun kesum dan bunga kantan.
Memang menggembur baunya menusuk hidung.
Pasti tak tahan nak merasa.. eee sedang wia taip entri ni pun rasa tak sabar nak makan dah ;) Terasa di tekak, kecur air liur dok telan gulrp gurlp dah. Ok #tipu.
 Laksa... Oh gilakan nya ;)
 Cendol Pulut..
Memang terbaik sedapp !
 Makan time on9..
Memang best la.. nak nak tengah blogwalk. Ngee 

Macam tu la juga dengan cendol pulut ;) weee memang kegemaran. Walaupun letak santan tapi bila slurp dan rasa manisnya terasa di tekak. Oh nikmatnya kawan. Diet ke tak letak tepi dulu ye. 
Padahal wia langsung tak diet pun. Cuba uoOls tengok betapa banyak kan dua magkuk laksa dan cendol pulut ni. Boleh mengah perut dibuat nya. Jadi harus lah makan dengan sopan dan secara berkala. Kuikui.

Akhirul khalam, Selamat menikmati makanan feveret uOols jugak ek.
P/s : Nak tunggu panggilan cinta sat, sambil siapkan header baru. HikSs.
Love laksa dan Cendol Pulut veryyy much.
Kalau tekak Malaysia tetap tekak Malaysia.. (",)V

2 comments:

  1. wah...saya suka gile laksa dgn cendol pulut!!!

    ReplyDelete
  2. Memang sedappp !!
    meh la rasa... ;) :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi