Sunday, 6 May 2012

Menu Mebelesss Sempena Bufday Tok :)

Assalamualaikum. Tak menaip sehari seakan macam terkilan sat.. Hikhik. Semalam sibuk buat Puding Karamel yang gittu gittu tu ;) Alhamdulillah percubaan pertama kali sedapp..! Boleh tahan sebab tengok adik adik buka peti dan curi curi makan dan feedback menujukkan positif ;)



Maksud wia depa curi curi makan sebab wia buat dessert untuk sambutan bufday tok yang ke-68 tahun. Ye syukur tok masih dipanjangkan umur dan bersama sama kami keluarga sebelah ayah wia. Adik beradik ayah semua berkumpul termasuk suami dan isteri masing masing. Jugak anak anak yang comel comel merangkap sepupu sepupu wia dan adik beradik :)


Semalam ada sesi makan makan. Memang ni acara setiap tahun keluarga sebelah ayah. Bersatu 1 hari untuk bersama sama. Meriah uoOls! Menu semalam ialah kejk stroberi, nasi goreng cina, ayam BBQ, kentang goreng, sosej, kacang, agar agar merah, bubur kanji dan puding karamel..Upss ;)

Kek bufday utk tok :)


Bubur Kanji sedapp ;)


Puding Karamel :)

Tengok makanan sedap sedap kan.? Rezeki uoOls. Cuma tengok puding karamel wia yang kena banyak lagi belajar. Tips, susu segar haruslah dalam suhu bilik bukan masa sejuk. Wia dah tersalah semalam. Kemudian, air kukus termasuk dalam acuan, mencairkan puding. Huhu


Tercerita pulaks pasal puding.. Patutnya cerita pasal semalam kan?. Memang meriah. Kenyang..Blurp! Majlis dimulakan denga doa dari ayah sebagai anak sulong. Selesai tu acara meniup lilin dan memotong kek. Dan bermula sesi bakar ayam dan makan makan sampai kenyang.. Memang dapat eratkan tali kekeluargaan. "Sweet Moment"....

2 comments:

  1. errr.....lapa laaa =(

    ReplyDelete
  2. ~bestnya..lapar lak tengok makanan :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi