Friday, 11 May 2012

Pasembor untuk Mak TerCinta :)

Assalamualaikum. Salam Jumaat buat semua. Alhamdulillah, entri lepas ada yang bagi respon dan komen. Wia cukup puas hati..Wia tertarik dengan ayat salah seorang bernama zira yang menyatakan kalau mereka seperti yang digambarkan tu, mereka bukanlah kawan sejati. #Senyum. Setuju sangat ! :)


Ok sebenarnya wia nak bercerita pasal petang semalam. Memandangkan semalam hari Ibu. mak wia tak minta hadiah mahupun kek, cuma dia nak anak² dia belikan pasemboq. Hikss. Comei la mak. Bukan susah pun nak puaskan hati seorang mak kan.?


Jadi petang semalam, dengan senang hati wia belikan mak pasemboq kata orang Kedah. Nyum³..Kuahnya yang sedap menambahkan selera..Wia suka makan cucur udang dalam nya berbanding makan sengkuang dan timun yang banyak tu ;) Apapun kalau sengkuang dan timun rapuh, memang crunchy dikunyah dalam mulut. Teehee :'D

Tengok.. Sekali 3 bungkus ! Ramai katanya ;)



Pasemboq satu siap ! =D

Menyelerakan kan.? Bahan bahannya... (^___^)


Jom jemput makan ;p

Wia kalau boleh teringin nak masak untuk mak. Cuma tak sepandai makcik ni buat kuah yang sedap :) Bahan bahan nya yang mudah. Cucur udang, ubi kentang rebus, timun dan sengkuang dipotong halus. Kuahnya diletak bijan sebagai penyeri.. Yummy! aada rasa sambal sotong sikit..


"Selamat Hari Ibu buat semua ibu² di Dunia".. 
..Kan hari² adalah Hari Ibu ...

4 comments:

  1. sedapnya..:) menyelerakan..

    ReplyDelete
  2. Nampak sedap :D hee. Selamat Hari Ibu ^_^

    ReplyDelete
  3. pasemboq ni ekceli rojak lah kan? hee. selamat hari ibu utk mama Wia! :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi