Monday, 14 May 2012

Rezeki Sentiasa ada Selagi BerUsaha :]

Assalamualaikum. Ehem ehem amacam hari uools smalam.? Pasti ceria kan? :) Wia pun sama, walaupun semalam adalah hari hujung minggu yang sederhana tapi penuh kasih sayang. Hikhik. Tak sambut semeriah uoOls. Cuma sekdara masak untuk mak, makan sedap²..Alhamdulillah, mak suka.



Now, cuma nak mulakan hari² seterusnya dengan gembira. Kalu uoOls perasan, bulan Mei bulan yang banyak perlu sediakan hadiah kan.? Kalau wia, banyak tarikh istimewa yang wujud dalam bulan Mei wia. Semuanya bermakna. Sebab tu wia sedang berfikir untuk bagi hadiah pada insan insan yang teristimewa. Dekat dihati wia..



Masih mencari² yang sesuai. Teehee ='D dah ada dalam senarai tapi masih buat pemilihan, insha allah :) Tak sabar rasanya nak menempuh hari² akan mendatang. Dengan cuti yang panjang, wia berkesempatan tolong mak ayah kat rumah. Siapa kata, orang penggangur cam wia tak ada rasa nak keluar bkerja ;p Cuma nak berehat lagi kata ayah. Masih di zon selesa katanya. Upss!


Selepas ni wia akan makin sibuk. Kan cuti sekolah dah nak dekat. # jangan salah faham sebab bukan kerana wia budak sekolah yang kena siapkan semua kerja sekolah yang diberi cikgu. Tapi insha allah nak jadi cekgu tuisyen ;) Untuk adik² tersayang.. Hee. sambil menyelam minum air..


Ok wia jangan cepat putus asa. Rezeki Allah terbentang luas. Biar bersusah² dahulu, bersenang kemudian. Nak carik harta sendiri. Belum pernah ada pengalaman lagi. Ingat² nak cari pengalaman dalam berniaga. Memandang wia juga seorang graduan dari bidang perniagaan. Minat memasak dan kecantikan. Insha allah.. Coming Soon. P/s : Kalau boleh buka "bakery" dengan sepupu nih ok jugak kan.? :)



Belum sempat tanya dia lagi. mana tahu dia nak bekerja dalam hotel. Gaji lumayan. Hmm still thinking. Masih dalam perancangan. Kerna buka perniagaan banyak onak dan duri. Kerja apa yang senang. Ye dak? ;p Doakan wia yang terbaik. Yang sedang merangkan perancangan masa depan yang lebih cerah. Amin ~ Allah bersama orang² yang berusaha #Senyum.

1 comment:

  1. good ! aku menganggur kat rumah memang tak buat apa. .kuikuikui

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi