Sunday 4 July 2010

ღ..Hujan..Bantal busyuk dan Pelangi..ღ

Salam hujung minggu para blogger sekalian..pagi ni bangun ingat nak sambung tido balik tapi dalam hati tak sabar nak on9 nak hapdate apa yang patut. Sekarang aku dah puasa hati apa yang aku ada..macam yang mak aku selalu kata berpuas hati dengan apa yang ada dan bersyukur. Dan itu la yang aku rasa kini. Blog yang aku puas hati even aku baru beberapa bulan dalam dunia blogging nih.
 Senyum kepuasan tak bermakna tak perlu tak berusaha lagi dan lagi.Bak orang..kalau kita berusaha biar lah ibarat macam kita akan mati esoknya..dan kalau menikmati apa itu kepuasan biarlah ibarat kita akan hidup 1000 tahun lagi=) hmm..cumil ayat tu aku rasa..puas !!

Sekarang aku merasai nikmat itu dan aku rasa bebas kerana aku sudah dewasa..walaupun peringkat pra-dewasaa..hikhik. Yeke??..sweet 21 la katakan.hee=D tapi aku nak amati umur ini hidup ini sebaik-baiknya. InsyaALLAH..sayang diri sendiri perlu walau kita mencintai orang yang kita sayang. Kerana diri ini hati ini dicipta oleh Yang Maha Esa..dan diberi pinjam hanya seketika . Amanah Allah ini patut dijaga dengan baik dan jangan diseksa. Mudah2an kita menjadi hamba yang mengerti erti bersyukur..



Pagi tadi tak teraasa nak sarapan sampai la sekarang. Tup tup dah pukul 12 tengahari dah.. Lunch time untuk aku kat ostel nih. Sebab perut cepat je lapar mintak di isi tapi kalaau kat umah pukul 2 petang pun okey lagi. hehe.Kat luar sekarang ni hujan renyai-renyai..dan awal pagi pukul 8 tadi hujan turun dengan lebat sangat. 
Weekend jadi malas..dan rasa nak manjakan diri dengan mr.Chit0 si teddy cokelat aku tu..dan bantal busyuk yang dia selalu pegang tu. Alhamdulillah..rasa nak berkabung (kata orang kedah maknanya manja) je kat atas katil tu. Dok dalam selimut diam-diam dan selimut..ngee* indahnya nikmat..sejukk dan tak de masalah. Tambah2 pulak pejamkan mata..huaa! diulit mimpi siang jawabnya..hikhikhik =)

nota buat tersayang hidup ini memang hidup ini memang indah dan punya tersurat tersirat yang dalam. Petang ni nak tunggu pelangi selepas hujan la..mesti cantik !! wee . mood teruja tapi tak tau la bila perut kenyang dan hati heppi..mesti la bantal dan katil jadi pilihan..ekekeke.

 pelangi jiwa warna hati ^^

Okey lah dah lunch time..aku nak turun cafe la..nak mamam apa yang patut..daa lapar sebab tak sarap..lagipun tadi mr.boyfie call suruh lunch..nnt dia call lagi tak makan lagi..hihi. alamat mesti dear kecewa..huhu .SElamat berblogging semua..nak nyanyi ckit la..hujan rintik2 air bergelora..hati manyak senang ada orang sayang..;)

Salam Manis untuk semua,,
---;--'-{@
~Dawia HOneyputri~

4 comments:

  1. hati dalam taman ye dik?
    heppi je akk tgk..
    hehe~

    ReplyDelete
  2. tak dela kak..
    dalam hati adek yang ada taman..

    bukan dalam taaman ada hati..hehe ;)

    terima kasih kak..doakan adek ye ^^

    ReplyDelete
  3. tak dela kak..
    dalam hati adek yang ada taman..

    bukan dalam taaman ada hati..hehe ;)

    terima kasih kak..doakan adek ye ^^

    ReplyDelete
  4. sory la dik..ayat akk tunggang terbalik plak..hihihi~

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi