Thursday, 29 July 2010

SeHari Dua CeRita..

Assalamualaikum dan selamat pagi khamis semua..jumpa lagi pagi nih dengan entri panjang aku yang pr0tes tak nak trun bawah sebab ada perjumpaan penghuni kluster dengan residen malam tadi..huhu. Malam nih aku macam seakan-akan nak lepas gian..eh macam lah tak penah atau lama tak hapate bl0g kan. Sebenarnya malam tadi  aku tekad nak hapdate apa yang patut.. apa yang aku lalui hari nih, tadi dan apa yang aku rasa..korang nak tau?. tadi(petang semalam )hati dah berbicara luka antara hati kawan dengan kawan..ouh bila ckap pasal kawan memang la susah kan. Nak nak pulak kawan rapat ke hulu hilir dulu sama-sama tapi bila ada yang berselisih sikit cepat melatah itu dan ini..yup, orang macam nih mmg wujud pun..huhu. Sedeh bila fikir tapi sakit lagi hati yang merasainya..
pic malam tadi =.= malas turun punya pasal snap gambar je. huhu

Jadi, gambar kat atas tu korang leh tau la kolej ostel aku tinggal sekarang kalau kat U nih. Seakan-akan pangsapuri yang berbentuk pentagon. saling menghadap satu sama lain.. Jadi malam tadi diadakan satu perjumpaan dan semua kluster J kena turun..huhu. Tapi aku kan sengal ! aku kan seni0r..so, aku tak pegi turun pun. main nyorok2 dengan fatin..dengar jugak apa yang patut. haha:P tapi sayang tak de la berapa jelas sangat dengarnya! bila dah dengan besties apa lagi gosip2 la kami..ngee=D korang nak tau..disebabkan ini..diorang blackout kan keempat2 bl0k J untuk umpan semua turun ke bawah untuk ramaikaan majlis la tu..hmm tapi maleh la nak turun..rasa tak penting pun ..ahaks!

Dengan rasa hati-hati kami cam sembunyi jap tapi xlama..cam tak da yang mencari atau ketuk-ketuk..aku masih d0k on9 FB dengan rancaknya..tapi bila sumber cahaya dah hilang. Mata pun berpinar terus off lappy..tepat 10.30 malam tadi majlis tu start..eh eh tadi bukan aku d0k intro pasal lain ke? haip baru perasan aku nih.. baik tutp pasal majlis tu lagipun aku pun sebenarnya tak berminat nak c0ret banyak-banyak hal nih sebab yang aku tau diorang just sembang2 dengan penghuni kluster..lantik AJK blok dan rasmikan sesuatu..tapi malam tadi feeling lain sebab ada lilin bagai yang ceriakan lagi suasana..hmm masih cerita benda yang sama je. 

Aku berbalik pada cerita yang bab kawan-kawan tu ek..kami sebenarnya berempat..tapi ada sebab tertentu. Kami ada pr0b ckit. Kami dah tak kawan rapat. ouh..mmg tak bestnya!
Rasa perasaan musuh tu cam menjarakkan kami berempat..masalahnya se0rang tu cam tak puas hati tapi entahlah dia pulak buat-buat tak faham. Hampeh lah lagi perasaan tu.Akhirnya, petang semalam, kami bertiga dah buat keputusan..nak jumpa yang s0rang nih. Cam prob tu makin menjadi-jadi.dah tak tahan panggil sembang face t0 face. Baru ok rasanya..dan semalam bermula bicara hati luka antra kami..aku ingat dah nak ada adegan nages-menanges..rupanya tak. Kebal betul budak parasit tuh !* parasit untuk yang tin t0ng..sorry! geram bila semua bersuara dia cam nak tak nak luah pada kami. Jadi kami tabahkan hati terima apa adanya. Janji apayang kami harap dari pertemuan semalam buat dia sedar apa yang berlaku. Jangan dok pandang ser0ng jek..huh! aku mendengus bila fikir  O_o
Tapi persetujuan dah ada..aku pun dah tak nak susah-susah lagi fikir.biarkan dia dengan dunia dia..lega teramat ! maaf di p0hon dan terpulang lah dia nak maafkan aku ke tak,. fullstop.Eh-eh korang kejap je hari nih dah hampir hujung bulan Julai..cepat je rasa. Aku rasa aku dah semakin matang..erkk sebelum nih tak matang ke? hehe;) cuma hidup dikelilingi yang tersayang amat bermakna berbanding fikir itu dan ini.terasa sana sinun. Aku tekad, aku rela sedeh sebab hal yang penting..air mata ini takkan tumpah kalau bukan mende yang remeh. *harap-harap macam tu. Sebab aku dah banyak kali susahkan si dear bila dia marah dan terpaksa dengar aku berleter :'( kesian bila fikir..huhu.


Sampai-sampaikan sidear jatuh sakit semalam. Pagi dia dah tak ok. tapi dear tetap call aku. Lepas sarap, aku call dia..lama. tapi dah 3 kali call baru dapat tau dia tak pegi kee semalam kerana muntah-muntah dan pening teramat.. ouh T___T tak sanggup dengar. harap2 si dear tak apa2..(dalam hati) tapi seharian jugak la aku tak dengar apa2 berita dari incik b0yfie sebab keadaan dia yang tak stabil. dan petang muncul..dear call dan bagitau dia ok. Alhamdulillah....dan malam tadi dear tido awal ~


Aku faham dan malam tadi pun aku agak bizikan diri dengan baca n0vel dan selak buku jek:P hmm..ok dengar hari nih dear dah tak MC lagi sebab katanya dia dah kuat. Dah sihat sikit..tapi dalam hati aku risau..hmm. Dah panjang bercel0teh..entri pun bercmpur baur..akhirnya aku nak st0p menaip dulu sebab dah nak bersiap pegi kelas..haish! dua kelas menanti di lewat petang dan tghari nih. Maaf ayat aku campur aduk tapi apa aku kesah ye kawan-kawan.. Selamat berblogging dan Bw (BlogWalking)..chill ^^

Yang menaip dengan hati,
----;---'--{@
~Dawia Honeyputri~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi