Friday, 2 July 2010

ღ..Saya Nak kuEh Yang Sedap2 tue..ღ

بسم الله الرحمن الرحيم
Salam Jumaat semua..petang-petang cenggini mata dah makin berat dek perut yang dah kekenyangan..tapi jari jemari ini ingin sangat menaip..nak menghapdate blog kiut miutku..dunia alam maya tempat aku luah segalanya. Petang nih petang Jumaat,,moga segalanya sentiasa dalam rahmatnya..aMin* petang ni jugak aku rasa aku kempunan mende yang hijau2..lembut2,,berintikan nyok kata orang Kedah.Tapi kalau kalau orang keyel nyok tu kelapa.hikhik. Apakah ia ek??

Aku teringin sangat kuih nih yang aku suka makan time kat umah sebab ayah suka beli..sedapp kalau kena gayanya..nak nak pulak makan dengan air teh ke..nyum nyum..eh tapi korang nak tau dulu aku tak minat sangat kueh lembut lembut ni tau tapi bila dah rasa sekali baru tau sedapnya..! huaa tetiba teringat:(
Rasanya katsini takde. Tapi tengok gambar aje lah. tapi kan kenapa tetiba aku teringat sangat kat kueh yang namanya ketayap..hee=D sebab teringat kampung halaman kat Kedah..mana tak terasa sebabnya hari ni roomate balik kampung..membe-member pun dah semalam lagi dah balik .huhu..

Tapi naseb aku dah biasa dengan yang namanya keSunyian.nak tak nak kita tempuh ngan sabar..nasi b lappy biru ni sudi temankanaku yang selalu kebosanan..sayang lappy nie <3 eh berbalik pada kueh ketayap yang gambar kat bawah nie...aku snap sendiri bukan google k. Buat santapan minda bila teringat akan kesedapannya..pandai makcik buat kueh tu..tapi katsini..hmm..telan air liur je lah. Susah !~

kuih ketayap yang yummy !! ^^


Masa aku balik cuti sem hari tu..aku ada mintak mak buatkan..tapi mak tak nak. Katanya famili kami tak berapa makan..hmm :( tapi betul jugak cakap mak..kalau xde sape nak makan nnt penat je masak..tap yang bestnya sehari sebelum aku balik mak buatkan kuih cara yang dalamnya ada gula putih;)..
sayangg mak !! <3 kata mak kueh tue kami sekeluarga makan..sebabnya kueh tue just tepung,,telur ngan pandan buat wanginya..kemudian letak atas acuan..agak2 nak masak letak gula secukup rasa..kemudian letak tepung..siap !

wawa..aku dah cekap di dapur ke?..hikhik . Tak de la sekadar menolong mak di dapur .Belajar apa yang patut..anak gadiS katakan. Tapi bila dah kat ostel nih nak masak pun bukan la mac am biaSa dah .Semuanya kurang kelenkapan..Ditambah pula aku yang "Rajin" nih..=)  lagi2 tak menjadi la kueh apa pun yang aku nak..

Tapi serius aku teringin kuih ketayap yang sekali dengar cam ketayap putih yang dipakai oleh pakcik2 tuh tapi itu la namanya..glamour kan ! hee=D siap boleh buat pantun.."kuih apa kah yang boleh dipakai tapi boleh jugak dimakan"..? ngaaa~ itu pantun zaman kecik-kecik dulu laa..


psstt..aku sambung taip lepas wifi kat kampus ni low tadi. Terbantut ckit nak siapkan n3 ni petang tadi.. tapi apepun dah siap sebab sekarang aku nak pegi solat maghrib .Ok kawan2 blogger sekalian..salam Jumaat dan ceria selalu =)
Teruskan berblogging untuk diri sendiri dan semua <3

--;--'--{@
~Dawia Honeyputri~

1 comment:

  1. kuih ketayap..inti kelapa...sedap...lapar la pulak..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi