Sunday, 25 July 2010

Weenked Hellow Mell0w..

Assalamualaikum pada semua f0llower dan bl0gger blog ku ini..Salam hujung minggu semua buat kawan-kawan sekalian..hari nih aku habeskan masa sehari dalam bilik untuk sipakan asaimen yang belungguk tu. huhu. Memang menguji kesabaran bila nak nak pihak residen ostel aku nih k0songkan tangki pulak..jawabnya takde air la stats pukul 10 pagi..ouh naseb dah mandi awal2 okieh ! kalau tak jadik cam kambing la aku.. O.o hikhik. Sebenarnya n3 aku hari nie berkisar air..wawa, bukan aku nak kisar air ek..tapi al-kisah mengenai air..ouh !! 

Pagi tadi ketidakselesaan tanpa air mmg tak dapat diragui lagi..apatah lagi baru 1st time. Sebelum ni pun ada jugak dengar2 yang kadang-kadang bl0k diorang pun xde air..tapi ingatkan bl0k ku dah lopeh..tapi minggu nie. Aku tau pun dari adek ousmate yang ketuk2 pintu bagitau..sedang aku di alam mimpi di katil empuk di s0gok bantal. Haish, arini keja aku membuta selain buat asaimen. Biasa la, asaimen dan tido mmg tak dapat dipisahkan lagi..huhu. Tapi tu bukan je penyebab aku k0je membuta..tapi penangan ubat penahan sakit dan bengkak gusi yang aku alami dua hari lepas. Lepas je makan ubat tu conform lali dan di awang-awangan.Sure nmpak katil je. letak je kepala atas bantal..lesap dari dunia. terjun alam mimpi~
Disebabkan ketiadaan air kat ostel yang julung-julung kali terjadi, dah tu nak st0p air tak bagitau penghuni bl0k yang ada..hampeh pulak aku rasa. naseb air dalam baldi masih ada cukup untuk kegunaan kecemasan dan wuduk.. Kalau tak nak nages jugak aku jawabnya..jadi aku tuang buat simpanan masa nnt yang diperlukan..bak kata orang,sediakan payung sebelum hujan..hehe=D tapi kalau la aada hal urgent tadi mmg tak cukup sebaldi nih. huhu:( tapi naseb baikknya tak..jam berganti jam..masa terus berdetik. air ta turun-turun lagi bila pili dibukak. Habes kuat pun setitik O_o hmm...
Bila masuk waktu s0lat,air sekotett tu la aku pekin untuk ambik wuduk dan bersuci..naseb b0leh sekadar ambik yang wajib..tapi kesian pulak aku teng0k ousmate sorang lagi Ida yang bangun tido mamai lagi..tengk2 takk de air. Tapi aku aagak selfish ckit sebab mana la tau petang nnt pun xde air waktu tu..nak berwuduk macam mana..takkan nak pegi umah orang tak kenal. Lagipun membe2 aku ada yang pegi camping, balik ler..hmm.weekend la katakan.. tapi dalam tak lama lepas aku s0lat. Aku dengar si Ida dok pulas kepala paip atau pili..dan air mengalir perlahan,perlahan..sederhana dan laju..haha:D sy0knya bila dah ada ayaq..heheheh, air yng jatuh dalam bgaldi dengar cam segar je..o'lalalala~ hooyeh !! jerit kuat-kuat..penangan air punya pasal..hip hip hooray ;)
Biar air penuh terisi..cuaca pun agak panas, aku masih dengan asaimen finance yang putar belik dan f0rmula-formula yang best sangat di ingati..(ayat lawan) ousmate aku dah pun teruja ngan air..heppi aku tgk dia bila dah segar..hehe=) terasa aku pun tak sabar kena air..walaupun aaku dah mandi. Jangan salah faham ye adek-adek dan kakak2 semua..psstt,kalau tak mandi pun, apa nak dimalukan..an3x? wink* xde la aku gurau meh sebabnya sebelum sub0h aku mesti sogar..baru hati tenang untuk mengadap Ilahi. sujuk dan rukuk pada yang Maha Esa..alhamdulillah~ tapi bila cuaca panas lain macam..mmg rasa nak segar balik. Tapi aku selesaikan asaimen aku tu, rasa nak on9 tapi tenet pulak lambat nak loading..apa lagi, jam pun dah menunjukkan nak masuk waktu asar. Memang waktu yang sesuai la aku "berhujan" selepas sehari tanpa air..

mmg seronok sangat !! tapi kebetulan habes je aku mandi dengan kuasa tuhan,hujan rahmat pun turun dengan lebatnya. Syukur sangat-sangat=) syukran..lepas je s0lat. calling-calling dengan my dear pasal baju raya.huh teruja sangat ;) lama la jugak sampai la aku menghapdate bl0g berperingkat-peringkat..huhu. mmg atas sebab-sebab tertentu.nie pun aku lepas je ir0n baju untuk g kelas es0k. ;) class here i c0me !! rindu mau belajar setelah 3 hari bercuti..Okieh la membe bl0gger sekalian. haraapnya k0rang sentiasa sihat2 hendakNya. hari nih dah buat keputusan nak "delete" semua kaum adam dalam blog aku.. tekad ! demi sumpah..ecece. (^^,) ikhlas dari hati..

Girls Myspace Comments
Selamat berbl0gging dan Selamat Berhujung minggu semua..
nota buat tersayang--> Cemburu itu tanda Sayang<3
my mummy dan daddy pegi dengar forum malam nih~
heppinya suasana kampung halaman..wee* malam nih malam yang sejuk katanya. B0lehlah bermanja-manja dengan baantal busyuk anda ye semua~
Bagi yang panas pasang kipas tahap full, atau air c0nd tahap beku=D
adi0s with smile c(=
------;--'-{@
~Dawia H0neyputri~

1 comment:

  1. hui..huii.. ujg mnggu suda habis ~

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi