Tuesday, 5 July 2011

Mood Hilang Entah Kemana.

Assalamualaikum. #Mood tak baik.
Terus terang cakap yang wia dalam mood tak ceria sekarang nie. Mood lari ke laut. Rasa bosan sangat sangat. Terasa macam dok rumah keseorangan walhal ada je ahli keluarga tapi pakat pakat buat hal masing masing. Alone juga rasa. Result exam keluar dua hari dari sekarang. Housie pun tak dapat lagi :(  Gado pula dengan incik dear. Semuanya pakat mai sekali guss. Terus hilang mood wia.

Mungkin tuhan nak duga wia dengan kekuatan dan ketabahan.#Mungkin.
Kalau uols cemana uols atasi masalah yang membelenggu diri.
Wia dah cuba atasi, sekarang berserah pada Ilahi.

Rasa nak nangis pun dah tak keluar air mata, Sebab selalu di uji, wia rasa memang liku kehidupan nie tak akan lari dari kekusutan dan kepayahan. Dan mengerti lah yang hidup nie pasti keseorangan sama ada masih hidup ataupun mati kelak.

Cuba yang wia harapkan, tunjukkan jalan penyelesaian ya Allah..wia tahu yang tuhan tak akan uji hamba nya dengan ujian yang tak sanggup hambanya taanggung.# Munasabah diri.. wia hanya perlu dekatkan diri padaanya.Jodoh pertemuan di tangan tuhan.Andai jodoh wia dan dia tak panjang,Pegi la jauh jauh rasa yang penah kau hadiahkan pada hamba Mu ini.

Tapi uols, wia juga manusia biasa yang selalu menangis. Andai entri kali nie menampak kan kelemahan dari diri wia sendiri, maafkan lah.. dan abaikan entri nie. Wia sekadar meluahkan apa yang dirasa di hati.Serius wia memang kuat emosi. Mungkin oarang yang kuat berangan, cengeng orangnya. Sorry# wia tak cakap atau maksudkan sesiapa, tapi wia cakap pasal diri sendiri yang kuat cengeng lalu suka emosi tak tentu.
Rasa nak minum air ais limau Kasturi banyak banyak =.=
Cuma kalau pendek jodoh ini.. buang lah jauh jauh. Segalanya wia serahkan padaMu Ya Illahi.Maaf sekali lagi tak boleh taip entri panjang panjang. Moody teramat rasa macam nak pegi satu tempat bersendirian dan munasabah diri. Mungkin itu lebih baik.
Jika kamu tidak mampu menjadi sebatang pensil untuk menulis kebahagiaan kepada seseorang, cubalah sekurang-kurangnya menjadi pemadam lembut yang mampu menghilangkan kesedihan insan.
Okeylah wia harap semuanya akan cepat berlalu. Doakan kejayaan wia dalam memperoleh kejayaan cemerlang dalam keputisan exam semester lepas. Doakan wia cepat dapat housie.. dan pasal jodoh dengan si dia. Malas dah nak fikir. Hanya Engkau yang lebih memahami. Cepatlah datang mood yang baik. sungguh moody hari nie. Tsk Tsk :( Hmmm..

6 comments:

  1. utk adik wia syg, setiap ujian yg diberi menunjukkan allah syg kan adik...kuatkan smgt selalu....ttg jodoh....kte x tau sape psgn kte..tp berdoa agr allah tunjukkan jika bnr dia utk wia....allah pasti bg petunjuk & stiap pe yg berlaku ada hikmahnya ..pertemuan & perpisahan byk mengajar erti kematangan hidup....

    ReplyDelete
  2. saba yerk wia..mayb ada hikmah di sblk kejadian..b strong k dear :X

    ReplyDelete
  3. alamak nampak sedap pulak tgk gambar air limau kasturi tu..hehe..

    ReplyDelete
  4. @ Mia-Ina terima kasih kak mia syg..

    insya Allah dan terima ksh dgn kata kata yg menyentuh hati wia..


    terharu :'(

    ReplyDelete
  5. @ SweetLikeWhat Sila la minum.. sedap tue.

    Terapi refresh kan mood wia ;)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi