Tuesday, 26 July 2011

Satu Persatu Berjalan Lancar =D

Hello Malaysia..Assalamualaikum :)
Okey mood entri kali ni bersyukur dan hati yang tenang. Kalau dalam blog wia yang lepas lepas banyak memberi makna dalam hidup wia. Mungkin uoOls tak faham tapi biarlah entri yang berkaitan dan tersirat ini telah memberi peluang untuk wia kembali tersenyum dengan rasa lapang dada. Subhanallah..! =)

Syukur..Syukur..<3
Kawan kawan..wia ada berita gembira tau. Lepas resah gelisah. Gundah gulana tapi dengan nikmat kesabaran, Allah mendengar doa wia. Allah tolong ibu dan ayah serta adik adik. Syukur wia dah tak perlu tanggung beban kos yang berat lagi. Memang rasa hati tenang..tido malam pun dah boleh nyenyak sampai ke pagi. Mungkin ada hikmah disebalik kejadian.


Walaupun masih belum settle sepenuhnya, tapi hati ni dan keputusan ini dah memihak pada wia. Itupun dah rasa legaa. Hee.. sebenarnya masih da poblem tapi wia nak settle kan perlahan lahan supaya tak akan ada lagi penyesalan untuk kali kedua. Mungkin penulisan entri wia ni banyak dah memberi Hint kenapa wia menaip dengan kata kata yang penuh tersirat. Dan wia tahu adik wia, dak Nana suka dan selalu buka blog kesayangan wia nie. Dan tak mustahil ayah dan mak pun membaca penulisan wia.. sebab tue wia rasa, tak perlulah straight forward sangat. Keculai bila semua dah settle, baru wia akan cerita semuanya. Okey kengkawan..? ;)


Settle bab tue, masuk bab baru pula, alhamdulillah juga dah settle petang tadi. Semuanya dah dilancarkan Allah. Mungkin ini pengalaman hidup sebelum matang dewasa. Ini baru sikit dugaan yang wia lalui, dan memang  akan lalui pelbagai lagi masalah masa akan datang jika makin menginjak masa. Itulah roda kehidupan. Sekejap dibawah dan sekejap di atas. LUMRAH =D
Amin..ya rabbal alamin.

Yang penting hati dah sedikit tenang, boleh juga makan dengan kenyang. Tiada lagi perasaan hati yaang bergelombang bak tsunami. Kedebuk kedebak ibarat memukul batu pantai yang besar. Besar perumpamaan wia sebab itu yang wia rasa dua tiga hari lepas. Pendek kan cerita sepanjang minggu ini, dan baru semalam lsettle. Sebab wia dah masuk secara baik nak keluar juga secara baik. # Hint lagi ;p


Okeyla, selamat berblogging uoOls. Wia tahu even tak ada yang komen entri wia, tapi wia pasti ada yang membaca penulisan wia. Terima kasih sangat sangat..! Dengan lapang dada, baru terasa lelahnya mengharungi masalah kecik tapi rasa macam susahnya nak keluar dari sangkar musibah. P/s : Tak berapa hari lagi dah nak puasa, nak masuk bulan RAMADHAN sukanya wia ;) tak sabar menunggu. InsyaAllah semuanya akan okey.
Allah tidak pernah mengabaikan doa hamba hambanya kepadaNya, maka berdoalah selalu padaNya, kerana Allah maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Allah juga tak penah memberi dugaan dan bebanan yang tak dapat ditanggung hambanya. Maka selalu lah mengingatinya. Mudah mudahan ~

1 comment:

  1. baca entry wia dgn senyuman memanjang....akak pun kdg2x x sangka mak & adik2x terjah my blog baca siri novel tulisan akak..huhu..lg la malu...tp wta derk je la...x sngka tulis2x gitu pun ada yg baca....lani smpai hmpr 1 sek tau akak menulis blog..kg la takut ..anak GB lak baca..pergh,ramai terjah..takutnya..

    so wia hepi selalu k

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi