Wednesday, 6 July 2011

Senyum Sensorang Belek Album Lama :') Kenangan Tuuuu

Assalamualaikum. Morningg uols ;)
Rasanya hari nie wia rasa better sikit dari semalam. Dah boleh asah asah otak untuk fikir lebih waras dan positif. Terimaa kasih pada blogger yang bagi semanagt untuk wia semalam. Wia sangat hargai :') Hari ni bangun dengan harapan memuncak supaya semuanya akan berjalan lancar. Semalam wia ada dok belek belek satu album lama. #Tak lama la lama sangat tapi nie ada juga gambar time tahun 90-an kira lama la juga tue. Hikss.

Bila tengok saja album tue nampak la zaman baby dan zaman menjadi kanak kanak suatu masa dulu. agak comot wia time tue. Nak scan gambar tempek katsini pun malu sebab comel comot sangat. Haha. Banyak la kenangan disebalik gambar itu semua. Kalau boleh flash back semula rasa ah comotnya wia time tue. Biasa la gambar masa tengah dok aktif main masak masak dengan kawan kawan kononnya jadi anak pada mak dan ayah. Alahai.. rindu kawan bermain waktu kecik. Sekarang depa katmana la agaknya. Mesti dah belajar tinggi tinggi kan..? Ke ada yang dah kawin. Hee. siapa tahu kan..?Rindu la kenangan ituuuu..

Bila wia tengok album gambar lama nie, wia senyum sorang sorang. Jangan rasa pelik sebab wia rasa alahai kenapa la gambar wia banyak posing kununnya macam model. siap cekak pinggan. Bibir merah mak ngah. adooi. Malu la bila tengok balik aalbum lama. dan yang pasti pasti bila belek dan tengok balik gambar..semuana kenangan bersama. Ada juga gambar yang hanya tinggal kenangan keran yang pergi mengadap Ilahi tak mungkin akan bersama kita lagi. Itu la bila tengok gambar kenkadang senyum dan kenkadang nangis. Emosi mengatasi disebalik 1001 kisah disebalik gambar. Amat bermakna.
Album yang dipenuhi dengan gambar wia dari kecik sampai di bangku sekolah. Banyak kenangan tuee ;p
Ayah yang belikan kotak beruang coklat nie untuk simpan gambar nostalgia masa lalu.Terharu :')

Album Two..?
Box , one and three album. Two is miracle 
Heppi dan senang hati tengok gambar lama. Tunjuk kat adik kecik wia banyak yang dia tanya. Maklum la masa tue dia masih tak ada lagi di dunia. Masih di dunia dia sendiri. Budak kecik mesti mulut murai macam macam nak tau. Yang penting bila tengok gambar lama, teringat lagi kawan lama yang masih comot habis tau. Masing masing tak pandai lagi tudung shawl. tudung syria ,tudung Yuna dan banyak lagi. Waktu tue yang terkenal pun adalah tudung bawal. Mana nak sangka sekarang trend tudung kian menempah nama di arena fesyen.

 Zaman dulu snap gambar sampai habis kodak terus cuci dan simpan dalam album. Jadi ke tak jadi memang tak dapat nak adjust cun ke atau kecomelan. Tapi sekarang dunia makin canggih. Alat kamera pun makin   diminati. Mula nya ada kemera filem. Kemudian dalam era 2000-an, terdapat kameral digital yang dapaat adjust nak gambar cemana seberapa banyaak yang kita nak. Kalau tak jadi pun boleh padam gambar dan snap sekali lagi sampai kita puas hati. Bestnya kan..? ;)

Lagi canggih yang diminati sekarang adalah DSLR yang harganya mencecah ribuan ringgit. Wia sendiri tak mampu beli. Yang banyak jenis sebenarnya. Ada yang macam teropong ke depan.. Hebad lah kan..? Nak cuci gambar pun dah jarang. Wia maksudkan wia nia.. dok snap gambar posing sana sini , tak cuci pn gambar. Banyak transfer ke laptop atau PC dan kemudia simpan dalam folder. Jimat tak payah cuci selagi masih boleh ;p Bedst sangat belek album lama. P/s : Yang penting zaman kecik wia nampak kurus. Sekarang muka dah boolat dan badan makin naik. Opsss! Hee. Heppy blogging uols.

7 comments:

  1. waaa..nk tgk ada gmbar ape dlm tu blh?

    ReplyDelete
  2. sy pun otw nk buat album ! :)) byk sgt folder album kt external jeee... nak buat album btl plak :) hehe

    ReplyDelete
  3. @ Heidi Shafiq Apa yg comel.. btw thanks ;;) :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi