Tuesday, 12 July 2011

Terputus Letrik | Bayang Bayang Dan Laici Kang

Assalamualaikum :) 
Wia menaip entri dalam keadaan letrik putus atau blackout. Tengahari yang cuaca nya baik memang buat tekak wia rasa dahaga. Kebetulan adik wia, Nana balik dari belajar memandu, langsung wia pegi beli air Laici Kang. Slurpp.. sedut je air langsung terasa tekak selesa dan rasa dahaga hilang . Syukur. Disebalik kejadian terputus letrik nie menikmati air penyejuk badan memang nikmat :')
Dapat juga wia merasa minum air ni walaupun dah lama mengidam  tapi belum berkesempatan. Jadi hari ni dah dapat minum. Hee.. puas! Sedut dan gigit  kunyah kacang dan nata de koko. Nyum nyum. Memang feveret! Sedapnya merasa nikmat air laici kang uoOls..

Ok entri wia nak cakap pasal terputus elektrik kalau time malam. Waktu malam mesti guna lilin je sebagai sumber cahaya. Letak dalam tiga dan empat batang lilin pundah terang rumah teratak mak ayah wia nie. Tapi wia dan adik beradik kalau tak ada letrik kan macam bosan. Nak tengok tv pun tak. jadi mesti denga bayanbg bayang. Contohnya buat bentuk binatang cam rama rama. burung, kadang kadang jadi gorila. Haha. Lawak sangat bentuk yg ada. Tapi bila dah boring sangat mesti berangan jadi tumbesaran besar sebab bayang bayang kan boleh meninggi lebih dari ketinggian nyata :P
Bila blackout waktu siang pulak, mesti la panas. Nak tengok tv dan yang melibatkan elektrik pun semua tak boleh berlaku seperti biasa. Aleh aleh, mesti keluar rumah ambik angin. Tapi itu laa yang boleh buat time blackout mesti la santai dan tenangkan diri. Tak pun hanya sembang dengan ahli keluarga. Itu je yang mampu. Kihkih. Sambil dok countdown bila la elektrik nak bersambung semula :D


Okey saja taip entri time tak ada letrik ni lain sikit dari taip entri tengah ada letrik. Hari ni kenapa rasa tawar hati dengan orang ye..?  Dan petang ni dalam pukul 5 petang wia nak jumpa gadis sekolah rendah. Lama tak jumpa dan sembang. Ok nak pegi sipa dulu. Have a nice day uOols (: P/s Nnti wia blogwalk keyh.#Smilee

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi