Saturday, 23 July 2011

Nasi Beriani Sebagai Menu Lunch :')

Senyum selalu=) Assalamualaikum. Okey hari ni meu tengahari adalah nasi beriani, ayam masak merah dan acar timun nenas. Flashback balik time cuti hari tu mak sempat masak kan wia dan adik adik nasi beriani, beserta lauk sampingan ayam masak merah dan acar :') Menangis gembira rasa tau sebab cuti camtu dapat makan sedap sedap macam mengidam.. pasti mak buat. Kadang kadang best juga dok berjauhan dengan famili. Bila baik sekali sekala dapat makan yang terbaik dari air tangan mak tersayang. Auwsome..!

Tetiba dah jauh ni, bila dah nak masuk tengahari, perut pun mula hint. Harus lah masak untuk kenyangkan perut. Tengok jam masih awal, usha folder dan amat la sesuai wia tempek gambar yang sempat wia snap 15 minit sebelum semuanya selamat dalam perut. Disebabkan jarang sekali mak masak makanan berat seperti Nasi Beriani. Bukan mudah tau nak masak nasi nya kalau tak kena gaya.

Jadi masa tue time lunch..ingat lagi harinya macam hari ni hari Sabtu.. sebab ayah balik lunch sebab Sabtu ayah wia kerja setengah hari..mak masak agak sikit untuk cantikkan nasi tue betul betul menjadi lembut dan sedap dimakan. Wia dan adik wia Nana cuma jadi assistant Cheff saja hari tue.. Akhirnya menjadi weouls makan Nasi beriani dan ayam masak merah beserta acar.. tapi tak ada lah dalca sebab famili wia kurang gemar dalca. Tapi kalau ada, makan juga bukan tak makan. Heee =D Satu famili berselera sangat !. Dan hari ni wia macam nak makan lagi saja rasanya nasi beriani air tangan mak. Sedapnyaa..nyum nyum ;)
Nasi Beriani cukup rasa :') Nangis dapat makan.
Acar timun nenas..feveret..!
Ayam Masak Merah..
Nak beli, bukannya tak ada, tapi tak akan sama dengan makanan yang mak masak. Air tangn mak tak kira la sesiapa pun, pasti menjadi feveret anak anak dan suaminya :) Betul kan..? Sebab tue bila dah jadi seorang perempuan yang diciptakan Allah yang Maha Esa..kena pandai belajar masak. Malu tau kalau hanya tahu goreng telur hangit dan masak nasi mentah. Opsss..terlebih sudaa. Lepas  ni kalau cuti cuti nak ajak mak masak nasi beriani lagi. Fakta# wia belum penah rasa Nasi beriani gam lagi yang diceritakan kawan kawan kat kampus. Katanya sedap sebab lauk bercampur dengan nasi.. tu yang gam melekat,  terpikat dan lazat. Dengar sedap kan..? nak kena rasa juga la nanti :'D

Okey wia nak blogjogg dulu. InsyaAllah diKau permudahkan urusan hamba mu ini Ya Allah :) Amin. Moga hari minggu yang menceriakan uoOls. P/s : Bila agaknya wia akan pandai masak. Teringin nak jadi macam dua orang kak yang wia sangat kagumi iaitu kak MiSzlullaby dan Raihana Kamaruddin yang pandai akademik dan masak memasak. Dua kakak ni idola wia..Moga Allah merestui setiap hari..with lOvE.

2 comments:

  1. kena belajar memasak ni wia dgn emak....nanti kawin pandai msk.

    ReplyDelete
  2. Okey kak ;;) :)
    Wia dok tengah belajar sikit sikit

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi