Sunday, 31 July 2011

Teruja Menyambut Ramadhan 1432 H...

Assalamualaikum :) Rata rata umat Islam seluruh dunia ak sabar nak menyambut bulan Ramadhan..termasuk lah wia. Tengok barang di dapur banyak dah habis. Semestinya bila dah berjauhan dengan parent dan famili. Nak tak nak kena beli barang masak sendiri. Tapi sekarang dah tak perlu ridau kedai runcit jauh ke apa..sebab turun je bawah dah boleh segala keperluan. Wia suka stay dekat rumah baru nie :')

Sekarang ni wia baru je lepas lunch. Dan teringat yang kena buat persiapan sebelu menyambut Ramadhan. Kalau esok puasa maknanya malam ni malam pertama kita akan bertarawikh..ngee :D Sukanya..! Tak sabarkan.. tadi pun incik dear hantar mesej katanya temankan famili beli barang. Kebetulan hari ni hujung bulan dan nak nak sempena esok puasa memang ramai shopping mall. Semuanya turut meriah nak sambut Ramadhan.

Kalau mak mak, mesti bersiap siap nak masak sahur apa esok untuk anak dan suami tercinta. Kalau kanak kanak mesti tak sabar nak cuba puasa even puasa yang yuk, yakni puasa setengah hari. Yang penting dia mencuba. Dan pada remaja remaja pulak haruslah menahan nafsu dari makan minum dan segalanya. Hari pertama esok memang agak mencabar. tambah esok hari Isnin.. memang banyak kerja. Macam wia sendiri ada kelas, seawal 8 pagi dan lewat petang. Maknanya.. mungkin wia tak rasa sangat letih puasa, insyaAllah kalau wia banyak kerja yang nak dibuat. Apepun wia eksaited nak jumpa Ramadhan kali ni.
Mesti uOls.kenal sangat-sangat kan dengan orang yang selalu umumkan tarikh bulan puasa dan hari raya ni kan. Siapa lagi kalau bukan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Tan Sri Engku Ngah Engku Ibrahim. Tahun ni siapa pulak yang gantikan tempat dia ya? Sebab seingat wia dia dah bersara tau. So, nak tahu sama ada pengumuman puasa kali ni masih lagi beliau atau orang baru, kita tunggu jelah dalam malam ni ok. Dan yang penting, ramai tengah sibuk bersiap sedia nak tengok anak bulan puasa. Kalau nampak, puasa awal lah kita. Kalau tak nampak dek terselindung di balik awan..hee. Puasa lewat seharilah kita kan. Jadi, edy nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua blogger terutamanya kaum muslimin dan muslimat. InsyaAllah puasa tahun ni akan bawa satu perubahan baru dalam setiap diri kita semua. InsyaAllah.

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK
1432 HIJRAH / TAHUN 2011

 
Malam ni mesti nak tonton tv, nak tengok pengumuman puasa dengan housiee baru. Yang penting melayu. Boleh sama sama bersahur, lakukan solat Tarawikh bersama sama. Berbuka pun sama. tidak la wia keseoarangan.. even jauh dari famili, pasti sms dan fon jadi penghubung. Bestnya bulan ibadah bulan puasa.. Sama sama umat Islam menunaikan puasa yang wajib dituntut agama :) P/s : Malam ni mesti alert tengok pengumuman wakil majlis raja raja..even terlupa pun  pasti mak akan bagitau. Tapi lagi eksaited kalau tengok sendiri..Salam akhir Syaban buat uoOls. 
-31 Julai 2011 bersamaan 30 Syaban 1432H-

2 comments:

  1. kenal sgt orgni!dr mude ingge tua..sore die la slalu org nnt kn..hee.nk kena bog pci die jugak la!cilok idea sket ye..hehe=) thnx.

    ReplyDelete
  2. @ ~miZz_nizZ~ hehe..kan..kan.. ;)
    mmg knal sgt..

    okey..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi