Sunday, 25 December 2011

Duniaku Bukan Desini :'(

Salam hujung minggu. Wia terfikir alangkah bestnya saat ni wia di rumah di Kedah bersama keluarga. Masih menghabiskan cuti nan indah desana. Mesti dapat ikut famili makan kenduri lagi dan lagi. #Nampak sungguh wia suka pi makan nasi minyak orang ;p Biasa laaa cuti sekolah ja yang ada kenduri kawin. HiksS.


Tapi itu hanya angan angan sebabnya sekarang dah pun dok di tempat orang. Dimana bandar perindustrian yang sangat pesat. Shah Alam. Belum ada mood nak berjimba. Belum ada mood nak bersosial #dalam alam maya ada la FB dan tweet tweet. Hehe. Belum ada mood nak membeli belah.

Alone again :'(
Tiada siapa pun yang best bila jauh dari famili. Dunia terasa asing uoOls. Desini wia tak ramai kawan. Kalau ada ramai yang tak sekepala. See ! Mana nak mai bestnyaa.. -___- Susah nak jumpa kawan yang betul betul kawan. Kalau ada pun, belum tentu leh jadi kawan baik.


Setiap kali wia desini, boleh nampak bibit bibit bosan dan sedih wia.. Hadoii bila la nak berakhir. Mungkin desini bukan tempat wia. Terasa dunia terlalu memencil diri. Apatah lagi sekeliling memerhati diri yang keseorangan. Mungkin wia masih selesa sebegitu. Tapi jangan nilai orang tanpa mata hati. Perasaan dan naluri seseorang termasuk wia sangat sensitip ! Tahu..?!


Tetiba rasa masa lambat berlalu. Mungkin terlalu menghitung hari. Dunia wia sepi desini. Cepatlah datang keriangan. Yang boleh buat hati ini tak keseorangan dan rasa dihargai dengan penuh kasih sangat. #Sebak. Selamat bercuti semua.. Besttnya bercuti kalau famili ada desisi. Kerna waktu ini wia sendiri tanpa teman dan famili.. Noktah.

1 comment:

  1. hee.xmau lah sedih2 kekadang sendirian tuh lebih baik walaupon sepi*mungkin :)kalau bab berkawan,mmng setuju lah bukan mudah nak cari kawan yang betoi2 sejati.kkdg dalam berkawan kalau tak sekepala ada jaa yang xkena.lbih baik sendiri dan buat baik ngan semua orang kan..:) sabar yeaa.nanti amik lah masa bercuti ngan family..semoga terus bersemngat mnghadapi hari seterusnya.chaiyokkkkkkkk ^-^ HIHI

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi