Sunday, 4 December 2011

Pekena Roti Telur Jom !

Selamat berhujung minggu. Bangun pepegi, terus ayah buat permintaan dari anak dara nya utk buat sarapan kreatiff kata nya. Ecece.. Apa sarapan yang wia maksudkan dari awal ialah roti telur. Woow lama tak makan.. Tengok dalam peti ambil telur 2 biji. Ambik roti yg ada atas meja.

Terus siapkan apa yg patut. Panas kan kuali. Mudah sangat menu simple ni. Nama pun utk sarapan. Tak banyak yg wia buat. 2 biji telur utk 5 keping roti. Teehee. Kata ayah dalam memasak harus ada kelainan baru rasa nak makan tu melonjak. Kira cam membangkitkan nafsu makan la ;)

Mugkin juga sebab ayah jemu dgn menu yg sama. Memandangkan roti bread banyak yg lebih. Sebab tu dgn cara memasak yg memang jarang wia masak, habis kesemuanya ayah makan. Wia sempat ngap sekeping (n_n) V sebab utaman ayah tersayang. Permintaan nya katanya !


Mungkin roti telur wia kali ni nampak macam berminyak sikit tapi kesimpulannya boleh tahan la uoOls. Kehkehkeh. Bila terfikir balik, roti telur ni juga sesuai dijadikan sebagai menu minum petang. Psst tapi jgn di amalkan selalu sebab ia agak berkolestrol. Eh macam tips makan makanan berkhasiat pulak kan.? Boleh buat slot ni..#Okey akan wia fikirkan. Sebab agak minat juga snap gambar makanan.

Selamat berblogging uoOls! Hujung minggu hari ni tak memasak. Bayangkan sampai sekarang masih tak makan nasi. Adakah wia dah nak mula diet tanpa nasi.? Mungkin ya mungkin tidak. Tunggu saja lah ek. Cubalah menu roti telur sekali sekala senagai menu sarapan atau minum petang uoOls. Mudah dimasak dan kenyang. Juga berkhasiat..insyaAllah. ;) Senyum selalu..

1 comment:

  1. yerr.kak nis sedang diet tanpa nasik..hehehe

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi