Friday, 10 February 2012

Berbelanja Satu Kepuasan DIRI ;)

Salam penghulu segala hari. Pernah tak rasa duit itu boleh dicari, tapi kepuasan dalam berbelanja tu yang besh. #Senyum. Apa kenyataan yang cuba wia sampaikan sehingga tetiba intro cenggitu entri Jumaat kali ni.. Sebenarnya wia bukanlah anak orang kaya, yang boleh berbelanja satu kompleks Mall, bukan juga harta anak oarng berada yang punya harta berkoyan koyan apatah lagi anak raja.

Tetapi wia adalah anak mak dan ayah yang dalam keluarga bersederhana . Tapi cukup mewah dengan kasih sayang. Teehee :'D Duit untuk berbelanja harian di kampus pun guna pinjaman yang dibuat melalui ptpetrerpan. Opss. Tengok.. Bukan orang senang kan. Tapi bila mai bab berbebelanja untuk kepuasan. Sanggup beli belah apa yang berkenan dihati mengikut kemampuan diri.


Serius cakap yang wia tak ada pun baju yang berjenama, kasut dan segalanya yang mahal. Tetapi cukup bangga dengan apa yang ada. Bukan sekeling tanya pun, baju jenama apa. Berapa harga dan bla bla bla. Yang sedap didengar acap kali, cantiknya baju itu dan ini. Sesuainya ! Comel sangat. Kan.? :)

Itu maksud wia. Berbelanja makan contohnya. Kadang kadang tak terbiasa makan masakan sendiri, kenkadang teringin nak makan kat luar. Apa salahnya makan makanan yang mahal sedikit dari selalu. Itu maksud kepuasan dalam berbelanja. Percayalah harta dunia hanya pinjaman.


Guna dengan sebaik baiknya. Jangan bersikat kedekut, dan jangan pulak terlalu boros macam wia ni :p Erkk -___- wia memang kategori boros. Boros bab makan dan pakai. Tapi tak ada pulak membazir berlebihan. Dalam wondrobe wia sendiri tak banyak pakaian yang cantik. Sekarang t-shirt paanjang dan t-shirt biasa.

Sekarang baaru nak pandai dress labuh dan skirt labuh =D Insha Allah wia akan jadi diri sendiri dan bukan orang lain. Guna la $$ sebaik baiknya. Jangan kedekut sangat untuk berbelanja untuk diri sendiri. Peasanan untuk diri sendiri juga. Selamat berblogging ! ;) Best tengahari tadi makan bihun sup. Akhirnyaa...

8 comments:

  1. kalo dh shopping, mmg xsdr diri sy ni. hehehe :D

    ReplyDelete
  2. yup. same as me. tak ada barang branded. Asal sedap mata memandang. Biarlah ukur baju di bandar sendiri.

    ReplyDelete
  3. jum shopping sama2.
    :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi