Thursday, 9 February 2012

Kegemaran di waktu PAGI ;)

Coklat panas atau hot chocholate dan roti putih (bread) jadi feveret sekarang sebagai sarapan pagi wia. Kesedapan lagi lazat bila tambah tambah di hari yang cerah ceria. Siapa tak suka coklat kan.? Bagi wia, setiap pagi memng kena mabik sarap. Dan yang paling pantas sarapan sebelum pegi kelas ialah minum satu mug coklat panas dan dicicah dengan roti putih.

Pasti mengenyangkan hari uoOls selain membiarkan perut kosong sebelum mulakan hari baru. Kalau sebelum ni wia suka makan roti putih disapu mentega gula atau makan biskut. Sekarang ini la menu sarapan wia setiap pagi. kalau tak pun makan mi goreng segera.

Memang mudah dan ringkas. Kemudian bolehla belajar dengaan baik sehingga la masa makan tengaharinya. Itu yang wia suka sekarang ni. Memandangkan wia memang tak boleh biarkan perut kosong, nanti mudah angin. Syukur, wia tak ada la gastrik lagi. Cuma kalau tak ambik makanan di sebelah pagi, pasti wia akan sakit kepala dek angin. Lepas tu sendawa yang buat tak selesa.


Lepas ambik coklat panas ni, wia lebih bertenaga. Masalah angin dalam badan dan kekerapan sakit kepala pun berkurang. Syukur. Ini maknanya roti dan coklat panas sesuai untuk tenaga dan diri wia. Jadi sesuailah dijadikan menu sarapan uoOls jugak. Hee.

Sesiapa yang belum cuba tu, cuba cuba la ye. Pasti menyegarkan pagi hempa semua. Alahai, dah macam duta Hot chocholate dah wia bercakap. Ala ala nak promote produk. Kihkih. Tak ada lah. Wia sekadar pengguna, dan merasai pengalaman tu. Jadi kongsi la dengan uoOls.

Coklat memang nikmat kan kengkawan. Slurppp. Menyelerakan. Minum biar sampai bermisai mulut. Comeii.. Minum sampai ke titisan yang terakhir. Nikmat dunia ;) Ok selamat berblogging semua. Hari tu makin dekat la sayangg. Psstt wia dah tak sabar untuk hari itu

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi