Wednesday 8 February 2012

MakeUp aNd Shawls ;)

Bila usia menginjak setapak ke hadapan. Mula la hati bergelora jatuh cinta pada kecantikan dan berias. Alahai secara semulajadi hati gadis wia sukakan pada trend tudung sekarang yang beraneka style. Jugak dah berjinak jinak merias wajah dengan alat mekap. Hewhew

Suka nak mencuba sesuatu yang baru. Sesuai ke tidak dengan wajah. Melihat tutorial yang tersedia. Terdetik nak mencuba satu persatu. Tak salah kan.? Bukan terikut ikut trend yang ada. Cuma minat tu mai sendiri. Sebab itu wia cuba memakai tudung yang sesuai dengan wajah.


Kalau yang sedia comei jelita, pakai apapun cantik kan. Majoriti FB wia penuh dengan senior dan sister yang pandai mekap, pandai bergaya dan gojes. Kira macam depa inspirasi bahawa menjadi seorang gadis itu bertuah. Itu yang wia rasakan sekarang.

Sekarang ni wia dah pandai calit itu dan ini di wajah. Dan wia perasan wia sendiri tak boleh bermekap tebal. Kalau tak, memang nampak bukan diri sendiri. Wia kena bermekap tipis dan natural. Baru sesuai. Itupun setelah beberapa kali buat eksperimen. HiksS.


Kalau bab tudung, wia geram ada beberapa perkara yang belum wia dapat ;) Maksudnya sesetengah shawl dan inner belum wia miliki. Teringin sangat nak cuba. Wia bukanlah seorang yang begitu fanatik akan fesyen dan trend semasa.

Begitu juga cara pemakaian shawls. Jika terlalu singkat dan tak menutup dada, wia tak ikut. Berbelit belit dan terus nampak wajah pelik pun tak jugak. Cuma bila tengok si pemakai molek bertudung dan bergaya. Itu yang wia cari dan cuba.

Bab mekap, memang wia tak ada asas. Sekadar calit nipis bahan yang asas sudah memadai. Cuma yang upgrade sikit, wia dah pandai pilih jenama yang sesuai dengan kulit. Kalau bab produk, wia memang tak sensitif, tapi bab harga harus berbaloi ikut kemampuan. Maklum masih bergelar seorang pelajar :p

Ada peluang, wia masukkan gambar style tudung yang wia cuba ok :) Cukup la tempek gambar time raya kat umah tok. Hehe. Boolat kan. Bahagia katanya. Selamat berblogging. Kecantikan dan gadis memang tak boleh pisah. Maniss..

4 comments:

  1. e eee comil la..simple je ! pkai pncuci muka apa ek???? cam lawa je kulit?

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:58 pm

    beaty: simple : cover

    molek dah gitu =)

    ReplyDelete
  3. ble je kak wiyah . . ape lh ny kite mncuba kn. . . .

    ReplyDelete
  4. akak..tgk kat youtube channel michelle phan

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi