Thursday 6 January 2011

. Es0k Masanya Balik Utara !. Oh Sangat Terujaa..

Morningg (!) cemana pagi kat tempat u)ols. Kalau tempat aku, sekarang tengah hujan. Tapi memang sy0k la layan tido waktu hujan cenggini. Sejuk je ;) tapi alahai rasa nak hapdate pagi pagi. Macam biasa nak hapdate laju laju seakan laju dan lebatnya hujan diluar jendela. Kalau uOols nak tahu..tinggal sehari lagi. es0k harinya aku dah nak balik rumah. huaa dan sebulan lebih, hampir dua bulan tak tatap wajah mummy daddy dan adik adik aku yang dua orang tu, tengah busy sekolah yang baru minggu pertama. Rindunya(!) Dalam hati membuak dan berk0bar semangat nak balik. Biar apa pun rintangannya..dah macam nak perang pulak kan? yang pasti aku tak sabar nak tunggu es0k.
Macam teruja bagai nak balik even lambat sebelah tengahari baru gerak tapi tak ada hal lah ;) rasa nakjumpa mak ayah lebih kuat biar pun sampai malam. yihaa (!)

Berkobar kobar nak cuti seminggu,dah lama mengidam dan gian macam macam. Disamping nak teng0k mummy sihat sebab alhamdulillah, mummy dah start kerja dan suka makan kerang rebus jijah air asam aataupun sambal belacan. Ouh nikmatnya ;) dah lama tak kiss budak Badrul yang makin nakai tu..lama dah tak hug hug dia. Memang semuanya nak buat masa cuti midterm nanti. Siapa la yang tak sukakan cuti kan?..aku apatah lagi la. asyik memerap dekat bilik time weekend, amatlah buhsan. Nasib ada tv b0leh jugak tengok hindustan ke Tami..layann (!)  tak pun layan Korea kat laptop. tapi semua cerita Korea dalam lapt0p ni semua aku dah khatam..hikSs.
Rasa nak tunggu sehari, rasa macam nak tunggu setahun. Rundu family la katakan..kalau incik dear tu, lambat lagi nak dating dating..baik dating dengan family. Nak pekena apa yang tak dapat pekena katsini. Maksudnya makan puas puas makanan feveret kat umah nanti. Sini masih hujan lebat. Cuaca amat mendung sangat. Aku melap0rkan entri kali ni diatas katil dengan meriba lappy. Memang layan perasaan nak Balik Kampung. Sila bersabar hati yang beriya nih. Esok masanya..Yippe! dapat balik kampung. Walaupun perjalanan tu macam biasa amat lama. Grr=.= " naik kematu b0ntot badan atas bas.

Memang cepat masa berlalu. Kalau seminggu lepas dok c0untdown nak balik kampung siap pangkah pangkah kalendar Cina yang memang terpampang n0mbor tarikh tu, tapi sekarang eS0k balik kampung (!) maknanya umah la kat sebelah utara nun :') terharu..tak sabar nak habiskan cepat cepat kelas haari nih. Dan eee.. hati girang tak terkata. malam ni packing barang..hadoii cam banyak je barang aku nak bawa :P tapi biasalah..perempuaan katanyeww..hee.

Eh geng (!)Nak tahu tak,nak tahu tak gaya macam cik kep0h yang nak gosip panas. Aku hari ni bahagia sangat. Mr. dear dok take care semacam. Cair aku cenggini. Macam ais krim di waktu sejuk. kalau panas tak tahu la cemanaa keadaan ais krim yang macam hati ku sekarang. Wee..terharu yunk. Es0k balik, hari ni bahagia. Harap harap semuanya berjalan dengan baik. amin* Uo0ls pun doakan aku selamat pegi dan selamat sampai ke destinasi ek ;) tenkiu so much dear.. eh eh buat uOols jugak.
Muka sedih masa nih ;)
sesuai ngan entri bukan?..yang macam sedih teruja :P
Okielah.. nak pegi layan mata kejap. Psst nanti free aku balas jejak yang kalian tinggalkan di sh0utmix aku eh.. hari ni macam macam nak beli. wink') macam nak senyum pada dunia yang aku bahagia dan teruja. Tapi tak mahu teruja sangat nanti macam tak best je pulak kan?.. tapi yang pasti aku tak sabar tunggu es0k la (!) Semangat berkobar kobar nak gendong beg, kemudian tukar tukar bas dan akan sampai selepas berjam jam kat dalam bas. Meamng pengalaman balik umah yang Besh bila berjauhan dengan family. Ok salam ceria uOols. hujan masih turun diluar. Bilik aku redup tanpa pasang lampu. Dan sekarang.. tarik selimut. Time t0 manjakan diri..hee :'D
tiMe to bacK h0me (!) Saranghae oppa dear;)

2 comments:

  1. wahb est nya blik kg nek bus.. da lama tak nek bus blik kg... windu zaman itu..
    HAti2 k.. Kirim salam kt family sume..

    ReplyDelete
  2. @ Lizzie Yasmin

    insyaAllah..terima kasih ye..
    naik bas balik kampung memang best tapi memang penat la ;) :D

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi