Monday, 10 January 2011

. Mer0yan Seketika Kunci Hilang !.

Salam buat kalian.. huh(!) mengeluh diawal bicara sebab kunci motor hilang. Tetiba rasa nak luah dalam bl0g untuk tunjukkan rasa ketidakpuasan hati ini selepas siap² nak pi pasar beli barang tetiba kunci tak ada. Bukan kata kunci saja, siap kunci pendua atau spare pun hilang..grrr. Mana taknya aku mer0yan sorang².. mak dah keluar dengan kawannya sebab ada hal kerja. Adik² dah pi sek0lah. Memang sukar la nak tanya siapa.

Ayah pulak seawal pukul 8 pagi dah ke tempat kerja. jadi tinggal aku seorang dok terkial kial godek serata tempat..fuhh;) memang dah siap tinggal nak bert0lak dah. Kunci pulak buat hal. Jenuh terbongkok² cari bawah sofa, bawah meja, bawah laci , dalam laci dan pendek kata serata tempat tapi tak jumpa. Haish.... mengeluh panjang dibuatnya(!)

Lepas tu terus ambik f0n telefon ayah..tanya apa yang patut. ayah cakap tak tahu. Oh rungsingnya f0n mak pulak. Mak cakap cuba cari tempat biasa. Hadoii.. masih juga ta jumpa. rumah bersepah balik selepas awal² pagi kemas. erkk -________-. Sabarlah hati. Jangan cepat mengeluh. Aku pujuk hati perlahan lahan supaya tak mahu cepat putus asa. Huhu. Selepas tu , tudung masih dipakai tekad masih dapat jumpa yang namanya kunci motor,,yang ada. Kunci basikal, kunci rumah dan kunci Hati ;) haiz..ke situ pulak aku. O.o

Dalam 20 minit kemudian. mak f0n aku..dan cepat² aku angkat. Tetiba mak bagitau aku yang buat aku nak tergelak pun ada.. sebabnya kunci tu satu dalam beg mak dan satu lagi mak terbawa kunci motor sekali.. Hadoii mak.. Mesti kes kelam kabut. Jadinya kunci motor jadi kunci rumah..Hoho. Nasib badan mencari geledah satu rumah macam dah nak selerak bagai. tapi cara sopan aje ok..macam mana tu?.. aku pun terus lepaskan keluh kesah dengan on k0mputer. 

Bila mak cakap tengahri nanti tak payah masak. sebab mak cakap mak nak beli lauk siap dah cuma nak suap ke mulut je. Maksudnya lauk kedai la.ngee:"D dan petang ni baru beli barang dekat pasar malam je. Yabedabeddu... (!) heppi.. Jadi yang tadi rasa macamnak marah, frust, letih bagai terus rasa sy0kk sebab tak payah masak. Haha. Hati mana tak girang.. eh eh nampak sangat tadi aku beriya dan sekarang suka pulak..hadoii. tak berasap la dapur mak hari ni untuk tengahari ni. hukhuk.

Hah kalau uOols hairan kenapa ambik masa lama sangat aku d0k mencari kunci lagi ke. walhal nak pegi pasar tadi pukul 9.30 pagi.. sebabnya aku dok mencari dan melayan mata teng0k baju cantik cantik. tapi hadoii masih runsing untuk sopink yang mana. Sabar ajelah. Bukan memilih tapi takut tak sesuai . Tak apalah. Cari pelan pelan.. kunci oh kunci.. Rasa resah terus ada hikmah kot bila aku tak payah masak untuk hari ni..wink ;)

Oklah kunci motor dah tahu dimana.. sekarang nak pegi cari kunci hati pulak. Psst harap semuanya ok.Aku tak sangka betul dua dua kunci ada pada mak. betapa sukarnya anpa kunci.. begittu jugak kunci hati. Tetiba selit kunci hati sebab rindu kot. Harap harap selepas ni tak jadi la macam ni sebab aku dah bersiap kota nakkeluar rumah..tapi kunci tak ada. Motor tinggal motor.. petang nanilah aku naik dikau :P Salam ceria uoOls. Aku dah ok. Berapa lama masa nak siapakn entri ni geng.. memang biasa, tapi resah jugak kot mencari benda yang tak pasti dimana. hais.. See u(!)

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi