Friday 21 January 2011

Suhu Badan Meningkat dan Semuanya Aku rasa. Nak tahu..kena baCa ;)

Selamat pagi buat uOols sekalian. Wah hari semalam cukup panas sehingga suhu badan aku panas meningkat tinggi. Sungguh tak tipu. Mula rasa time tengahari lagi time aku pegi cafe. Fuhh(!) bukannya aku nak menolak takdir cuaca Allah S.W.T cuma sekadar menceritakan suasana hari semalam yang cukup mencabar diri dengan rasa panas tekak dan bahang jalan. Kebetulan hari ni aku ada kelas petang walaupun hari semalam cuti Thaipusam. Alhamdulillah dalam malas malas aku nak pegi kelas, tapi tetap jugak aku gigih pegi walaupun keseorang ke kelas atas sebab classmate merangkap ousmate aku keluar main bowling.. tapi sikit pun tak ajak aku..tacing (!). Sabar ajelah jawabnya. Dah memang nasib badan selalu di tinggalkan. Tapi kalau ikut p0sitifnya, aku boleh jimat ;)  
 
Jadi, hari ni aku memang pegi kelas sorang sorang. Jap, cemana yang aku b0leh nak pegi kelas. Meh aku nak cerita kat uOols. Masa lunch tadi yang aku bagitau awal di intro entri, memang cuaca panas sebab pegi jalan tengahari walaupun guna payung tau. Mungkin bahang jalan jugak kot. Kebetulan, aku beli makanan nasi putih dan lauk bungkus siap siap untuk tengahari langsung makan malam terus. 

Tetiba time dok ambik lauk, tetiba belakang dan bahu aku disapa seseorang. Seolah olah menepuk bahu aku.. mula mula aku rasa kak ousmate aku tu sebab kami pegi berdua mulanya. tapi hairan jugak, takkan akak tu b0leh main tepuk bahu bagai pulak. Sedangkan cara nyapa lain macam seolah olah orang baru nak kenal gittu.. Secara sp0ntas selepas tu, aku toleh dan rupa rupanya uoOls nak tahu tak siapa yang sapa aaku.. jeng keng jeng.. dia adalah lecturer biSness law aku. 

Alaa.. yang aku kata malas nak pegi hari ni, tengok tengok lecturer tu sendiri datang tegur aku. Huh (!) memamng susah nak cakap waktu tu. Terkejut ada, tergamam pun ada. Pendek kata aku kaget sebentar. Dan sedar je terus langsung aku tanya madam pasal kelas petang tadi. Berdesup dari mulut dia yang dia cakap ada. mana b0leh tak ada. Hadoii memang aku tak boleh ponteng kelas dia la. Memang naya ok. Sebab dia bukan garang, tapi aku h0rmat dia sebab siap sapa aku kat kedai maakan. Sama sama beli lauk lunch, cuma kau dinner lunch ;)  

Jadi nak tak nak aku balik dok ngomel sorang sorang disamping ngadu kat kak ousmate tu pasal nak pegi ke tak. Akhirnya keputusan muktamad, aku pegi kelas dengan yakinnya :D memang teruja habis. Dan petang tu keluar, memang cuaca panas habis. Rasa merekah bibir yang dicalit lip ice.. huh (!) Sampainya kat kelas, aku ingat tak ramai la datang ke kelas. Rupanya ramai jugak cuma beberapa orang je tak datang. Memang ada hikmah la. Sebab banyak sub t0pic yang Pn. Azizah ajar. Law memang da beSt ;) Sampai kelas 4 petang.. balik terus ke rumah. 

Masuk bilik terus terlelap atas katil.. haa masa ni rasa suhu badan tak n0rmal. Kui panas uoOls. Susah jugak pada mulanya. Tapi badan panas, aku minum la banyak air. Selepas tu dengan telinga sakit. Memang dugaan. pasal telinga ni aku sendiri tak pasti, kenapa tetiba ia sakit berdenyut denyut. Lepas tu, aku nak kurangkan sakit. Aku tuangkan sedikit minyak gamat dalam telinga. Memang NIKMAT geng (!) try laa, mujarab jugak tau untuk hilangkan sakit telinga :P hee.  

Mandi petang tu memang rasa seram sejuk. Lepas tu cuaca di luar memang panas hari ni sampaikan bilik air pun ditembusi cahaya matahari yang teriknya walaupun waktu tu dah pukul 5.30 petang. Lepas mandi , kepala pun dok ngap ngap sakit. On9 kejap dan paling tak tahan, waktu senja suhu badan terus tingt0ng. Memang seram sejuk. Badan jangan cakap memang panas nak melampau. Siap pakai sweter aku dengan kepala denyut. Haish(!) yang lagi dugaannya time nak makan nasi diner yang alaa yang aku beli time tengahari tu, rupanya nasi putih penuh dihurung SEMUT pedajal

Geram betul hampir semua nasi aku dihurungnya, padahal nasi putih je kot. Yang gula tidak pulaa semuat semut tu hurung maksudnya suka O.o heran heran..isk isk. UoOls rasa aku makan ke tidak nasi yang dihurung SEMUT tadi. Cuba teka semampu boleh? hee. Sebenarnyaaku makan jugak kot sebab sayang satu dan lapar satu huu :'( cam nak nangis. Lepas tu makan ubat baru ok lepas rehat dengan kepala tampal koyok ;)


Beberapa jam, badan aku mula surut suhunya. Kepla makin ringan. Alhamdulillah. Jadi malam tadi boleh la aku on9 dengan jayanya. Dan pagi ni bangun pagi, seram sejuk balik. Adoyai sabar ajelah :( mandi dan menggigil kesejukan aku. Huh ! dan sekarang nak sarap dan bekpes dulu ye :D badan makin panas. Telinga sakit balik. Dugaan ~~ Adios geng.. See U(!)

1 comment:

  1. hahaha..nasi kena hurung semut takpe lagi..tp kena ngn lalat mmg bengang

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi