Friday, 14 January 2011

Happy Day in FriDay, Penghulu Segala Hari ;)

Salam buat semua :) Happy day sangat hari ni sebab apa yang dihajati semakin hari semakin termakbul. Mungkin ini dinamakan nikmat tuhan. Syukran Ya Allah.. Hari ni penghulu segala hari..entah kenapa aku terasa nyaman dan damai tanpa rasa gelisah dan sendu. Mungkin aku dekat dengan famili.. b0leh makan yang sedap² dan b0leh sama² masak dengan mak. Mak masak sambal udang superb sedap dan aku masak sayur campur.. lepas tu gilir² g0reng ikan bunga air yang rapuh c0mei tu macam ker0pok denga ikan gelama. Ikan gelama memang feveret mak dan aku jugak (!) hee. 

Aku memang suka bercerita bab makan..nyum nyum. Buat terliur uOols.. tadi baru lepas lunch. Makan sambal udang air tangan mak dengan apa tau.Dengan ikan Masin masam. haa..memang terangkat la. Kena sangat dengan tekak Melayu aku. Hikhik. Ok sekarang dah erkk blurp (!) alhamdulillah kenyang.. Pagi tadi aku pergi pasar beli ikan sayur dan kebetulan hari ni cuti am bagi warga Kedah. Jadi ramai sangat. Dan kalau uols nak tahu kat pasar aku kalau hari jumaat ramai sangatt. 

Sampai bersesak sesak dan meriah sangat (!) Ada yang menjual yudung, buah, kelip dan sepit. Jual baju dan gelang, kasut dan banyak lagi. Pendeka kata semua ada tau. Termasuk beg dan pakaian dalamn. Sampai naik rambang mata au nak pilih.. apa lagi.. tadi cuci mata la selepas b0rong ikan, sayur dan bahan mentah basah di pasar :) Setengah jam katsana aku dapatlah beli sepasang kasut baru dan riben blink blink. Memang b0roskan aku ni.. tapi memang niat dari awai nak beli sepasang kasut sebab kasut aku banyak dah r0sok tapak sebab banyak jalan kat kampus :P kesian kasut² tu.. baru pakai dah rosak. Dah la mahal. Huhu. Sabar ajelah. 
Dan kali ni aku berhati² dalam memilih kasut. Biar nampak simple janji tahan lama. Dan warna pun b0leh tahan, harga pun berbal0i² selepas aku tawar menawar. Ni beshnya sopink barang kat pasar atau crowd je. Sebab fapat harga tawar menawar.. kalau kat KL mahu dia mencanak cekau harga untung yang tak masuk akal. Sebab tu aku suka beli di tempat sendiri. Senang dan murah (!) tapi aku tahu ada uOols yang kat luar sana tak suka beli barangan cr0wd. Opss maaf tau kalau salah ejaan. Sebab aku tak pasti. Maklumlah markah BI aku cukup makan je :'D tapi teringin nak sebut jugak. Sebab ramai yang cakap macam tu.. Kuikui.
Lepas tu teringin reben hitam blink blink. Memang mahal (!) taukey tu cakap mahal sebab ada manik batu batu yang berkedip² tu.. Jadi aku ni pantang nampak. Jadi tak ambik salah.. tak beli lagi salah. Last² aku beli jugak. Haiyak.. sabar ajelah. Aku memang b0ros. Tu pun aku tahan nafsu sopink tudung dan lain².. tapi puas hati k0t segala apa yang dibuat untuk cuti seminggu kali ni tercapai satu persatu. Alhamdulillah..ni semua berkat dariNya, tuhan yang Esa. Aku bahagia Jumaat kali ni dan minggu nih. Tapi banyak lagi aku inginkan antaranya nak cari rantai labuh dan makan KFC dan mekdi. ngee:') kan dah kata dari awal..aku memang tamak. Tapi..pelahan²..aku memang cenggini..erkk =.="
Baiklah..aku nak bl0gwalk dulu. Dah sehari tak jenguk rakan² alam maya. Salam ceria buat reader sekalian. Aku sangat hargai kedatangan uoOls di bl0g kesayangan ni. Terima kasih. Pendek kata hari ni hari Happy day aku. Walaweh. nak l0mpat tinggi² laa.. biar cepat tinggi. Haha. Boleh lagi ke aku tinggi. oHo. Memang sensitip..Ok, tinggal sehari je lagi sebelum aku bert0lak balik U ahad ni. Tapi hati dah tenang. yang best hari ni makan masakan mak. BEST..thumb up..tabikk springg ;) Adios..See u(!) psst..sekarang ni aku selesa tanpa sekeping gambar gemuk aku terpampang di post seminngu ni..

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi