Tuesday, 11 January 2011

.Sweet Sour JunkFruit - AsaM KeluBi.

Assalamualaikum dan salam ceria dari aku ;) uOols petang kat sini hujan lebat sangat. Tapi aku gagahkan gigihkan diri sebab rasa macam macam nak taip ;) wee pertama nak cakap aku dah rasmi p0tong reben siap dengan spek mata baru aka ter0pong mata yang dah siap diambil tadi .. Memang pening² berpinau sebab baru pakai teropong baru la katakan.. hikSs. harap aku akan selesa bila pakai lama². Tapi memang simpt0m biasa la kan. Jadi bab kat side bar kat angan angan wia tu b0leh ditanda checked. Suka sangat sebab ia dah tercapai. Harap lepas ni banyak lagi yang tercapai. Amin*
Ok..tutup kat situ sebab hari ni kira macam tarikh cantik la kan 11.1.11. Tercipta satu sejarah lagi..ngee :') hurray(!) Ok tadi aku makan jeruk Kelubi. Aku tak pasti kalau negeri lain panggil jeruh buah apa. Sebab ia lain mengikut negeri. mybe. Uools penah tengok tak? Buah dia ala-aka nak kemerahan jambu,b0olat² dan ada biji putih di dalam. Aku nak tunjuk tak sempat snap sebab semuanya selamat dalam perut -___- sabar ajelah dengan aku. Tak ada bukti untuk tayangkan dalam bl0g aku ni..hadoii

credit: kucinggemukz bila aku google tadi ;)
Tapi tak apa.. Janji aku rasainya nikmat. Masam tu susah nak cakap. Memang nikmat(!) melet0op.. mencekau cekau rasa dalam perut.. memang mengiurkan setiap kali makan. Kecur air lir bila terpandang..haha. Uols rasa la sendiri.. kalau aku memang semua jeruk aku suka. pendek kata aku suka makan makanan asam dan pedas. Memang meleleh :P sedapp jeruk nih. Sebungkus Rm2 aku beli kat pasar malam semalam.. habis tengahari tadi. Ngap sekali nak lagi kata orangg ;) sweet sour..

Wee memang tak b0leh nak berenti makan asam jeruk ni. Kalau lagi masam lagi best. api kawan² jangan makan selalu ye, sebab junkfruit tak baik untuk otak. terutama pelakar macam aku nia..tapi tadi aku langgar pantang. Ahaks(!) sekali sekala.. dua kali dua kala.. memng punn :'D jadi aku buat entri ni aku nak tunjuk pada incik dear sebab dia tak penah tengok jeruk kelubi..cian..hehe. Maklumlah lelaki mana gemar asam kan?.. kalau anak dara macam aku ni memang pantang(!) pantang TENGOK.
Nak cakap, kalau kat Pulau pinang macam macam jeruk ada. senang nak dapat tau. dan sekarang aku heppi.. kalau aku balik rumah. Pegi je pasar malam dekat rumah nia..dah ada orang jual jeruk. Jadi kalau teringin seakan mengidam nak makan asa tu memang b0leh sangat dah beli asam kat pasar malam tempat aku. Syokk geng  :D cuti ni memang semua aku telan. Selera tinggi. Semuanya sebab nak lepas rasa masa kat ostel yang tak dapat. ngee..

Oklah, nak layan cerita kat tv dulu. Jeruk dah habis..dan sekarang kita ngap biskut dan mil0 pulak ye. memang feveret incik dera la tu ;) rindu la kat dia sebab dah lama tak dengar suara. Busy katanya.. keje tengah banyak. ok..selamat berbl0gwalk uoOls. salam comei dari aku. harap harap impian aku akan jadi kenyataan..lambat atau cepat. AMIN :)

2 comments:

  1. wa..hebatla awk blh mkn bende2 masam..tahniah2 :D (sy ckp cmtu sbb sy x suke msm..x lei thn dow ngn rsenyew)

    ReplyDelete
  2. hehehe..sedap e?
    same la mcm fathia...saya tak suke masam-masam...





    jom singgah n follow belog saya..
    http://inibelogfyna.blogspot.com/

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi