Wednesday 19 January 2011

Go Dawia Go !! Gengggam Bara Api Biar Jadi Kayu Semula !

Selamat petang buat bl0gger yang disegani terutama follower kiut miut bl0g ni;) Alhamdulillah hari ni aku bangun pagi dengan rasa badan dan tak segar walaupun entahlah cuaca pagi ni agak suram dan mendung. Mungkin hujan akan turun, wallahualam. Sekarang masa cepat berlalu aku rasa sebabnya mungkin selepas cuti banyak yang nak kena buat. Siapkan asaimen besar besaran. Nak presentation dan siapkan slide, ditambah lagi nak test. Ini dinamakan bersenang senang dahulu, bersusah kemudian -______- sabar ajelah. Mungkin susahnya sekejap. Mudah mudahan. Dan pejam pelik pejam celik..memang aku gigih tukar celik kepada 'pelik' untuk nyatakan yang aku pelik, dah tinggal kurang lagi sebulan, aku dah nak masuk final exam. Uhuks, belum masuk final year lagi laa. Hujung tahun ni InsyaAllah ;)


Belajar untuk berdikari, berdiri dengan dia tapak kaki sendiri memang payah kalau kita fikirkan payah. Risau mengenangkan kekalahan atau kejayaan milik aku kadang kadang susah nak lelapkan mata. Aku selalu leka dan alpha. Dalam dunia aku sendiri. Contohnya dunia alam maya. Eh eh tapi tak boleh salahkan laman sosial bagai sebab iu atas kehendak diri sendiri. kan? ;) uOols setuju x? sebab berjaya ke tidak atas usaha sendiri. Aku tahu semua tu tapi aku malas je. Haiyak, memang tak patut. Banyak kerja tapi itulah kaalau malas mesti banyaak yang tertaangguh. Jadi, aku nekad nak pegang kata kata berakit rakit dahulu, berenang renang kemudian. Bersakit sakit dahulu, insyaAllah bersenang senang kemudian. Amin*


Petang ni ada kelas. Minggu ni agak serabut. Tapi esok cuti, tak ada maknanya sebab lecturertetap buat kelas. Memang asyik (!) lagipun aku nak giatkan vitamin 'R' dalam badan supaya dapat nyahkan vitamin 'M' yang dah lam sebati dalam diri. Syuhh..syuhh(!) halau vitamin 'M' laju laju. Harap harap dapat nyah dari diri aku sebab macam macam yang akan berlaku minggu depan. Disamping banyak notaa, number dan data yang perlu di ingat. Maklumlah diri aku ni kena di alarm selalu supaya lebih alert.  Ngee:'D


Petang ni kelas invest. Mengapa ada invest? sebab ia memang sukar nak pecaya bila lect ajar sorang sorang. uOols memang tak boleh nak bayang, tapi aku tahu itu mungkin cara dia. Yang penting aku kena usaha keras untuk capai dan angan angan aku jadi kenyataan. Memang gigih aku dok fikir masa dean petang ni. Sebab macam tak sempat kalau asyik dok diam. Nak terbang tinggi masih belum boleh. Mungkin masalah berat badan. Hadoii. Tetiba* errk fokus pada apa yang aku cakap. tinggal sebulaan nak final. Dan tak boleh main teng teng daan baatu seremban lagi. Fokus studi. Doakan aku sempat ulangkaji dan membaca. 
Kejayaan dicapai dari orang yang biasa biasa,  dengan usaha  dan pengorbanan yang luar biasa :)


Oh asaimen... so sweet la YOU :) Oh presentation..macam enak je nak telan. Aku paling malas present sebab nebes. hisshh ! macam macam rasa sekarang. Mungkinkan aku kena chill and cool. Tak pun releks kan minda untuk pegi mana mana tempat ambik angin dan makan angin. TAK SEMPAT okieh. psstt tunggu raya cina la baru fkir ni semua. Dah settle semua baru boleh fikir pasal cuti dan makan aangin bersama keluarga laagi best. Eh uoOols aku tak penah pegi bercuti ngan kengkawan time remaja ni.. membe semua jauh jauh. Susah nak berjumpa dan bereakreasi bersama,. Tunggu la bila kami dah BESAR sikit nanti. Maksudnya dah keje la, sekarang semua masih belajar.


Yang penting, banyak keje nak buat. Sekarang tengah realise tension dengan menaip entri untuk tatapan pembaca yang sudi baca bl0g biasa biasa aku ni. Selamat berbl0gging semua. Rupanya aku rindu pada baby nuffy yang lama tak menjelma di bl0g aku nia. Sob sob ..tsk tsk. Adios geng (!) Moga hari ni lebih baik dari sebelumnyaa..amin* eh tadi teng0k kem PINK cam best la. Santai tetiba rindu incik dear. Selamat bekeje ye (^^,)

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi