Tuesday, 4 January 2011

.Pelekat Berubat Memang Terbaikk !! Comei Pulak Tuu.

Salam manis buat sahabat alam maya sekalian. Petang semalam sakit kepala sebab tak makan sarapan je. ªhªhª ªhªhª.. mesti uOols tak pecaya aku cepat sakit kalau tak makan. Jadi tak mustahil la badan aku comei bam bam macam sekarang akibat banyak makan. Bukan apa untuk elak kembong dan sakit kepala akibat angin yang banyak dalam badan. Maklumlah aku kan anak mak. Tak kemana tumpahnya gen angin tu dalam badan. Haip(!) jangan fikir bukan bukan pasal angin okey.. sangat secret :'D

Girls Myspace Comments
Hari ni rasa fresh sangat. Nak nak kelas pagi tadi, sekejap sejam je. Tak ke ser0nok macam tu :P Siap asaimen lima soalan dan b0leh balik. Semudah itu kelas pagi tadi. Yang beshnya tak siap lagi..kena sambung kat h0stel dah hantar lepas midterm. Habis kan awal, tetiba sarapan pagi tadi di belanja Cik fatin..ouh sangat terharu yunk~ Terima kaSih banyak tau.. sebab tgaahari tadi taak rancang nak sarap, sebab seawal 7.00 pagi, aku dah makan biskut sayur..krunch krunch. Itu pun kenyang, dan minum dengan air masak je ;)


Hee. Sebenarnya entri aku nak cakap pasal "poyok" yang selalu kita tempek kat kepala tu kan?..eh kalau uoOls panggil koyok kan?..betul ke?  sory kalau silap. Tapi sebenarnya besh jugak pakai ni. Rasa sedaap je. Nak nak kalau tengah pening. Sebab tu kalau kita teng0k orang tua tua sakit mesti tampal poyok kat kepala disebelah kiri daan kanan. Sebenarnya ia asal dari ubat ubatan China, yang mempunyai ramuan tersendiri.. sebab tu kalau pakai rasa beraangin sejuk. Mungkin ada herba di sebalik pelekat tu ;) memang pun kalau tak ia tak panggil pelekat berubat.


Teringat jugak aku pada pelekat plaster..ala yang baluk luka luka kecil tu ;) macaam c0mei ja masa lekat di luka. Aku ingat ingat lupa tajuk cerita korea itu, tapi sticker dia macam ada corak yang comei comei.. rasa macam geram teng0k. Tapi fungsinya sama. Untuk membalut luka yang kecil seperti terkena pisau, jatuh dan melecek. Ouh masa orientasi dua tahun lepas, memang ramai la yang pakai. ada yang transparent dan banyak lagi..siap sekarang ada kaler kaler. Mungkin tarikan ke ataupun style.

Sebab tu sekarang kalau orang pakai poyok atau pelekat luka tu dah tak rasa malu dah ;) sebab aku nih selalu dah macam orang tua tua sebab suka pakai poyok. Eh masa tido saje pakai sebab petang semaalam pakai sekejap je.. tapi bangun pagi tu, amatlah fresh (!) Tak pecaya try la sendiri :P tapi pelekat yang besar aku gunting kecil supaya tak membazir. Bukan ape..nak tanam sikap berjimat. tetiba* lupakan pasal jimat berjimat..tapi aku nak cakap, nanti bila sakit kepala ke pening aku nak pakai "pokyok" kata orang Kedah. Panggilan lain aku tak tau. Mungkin pelekat berubat kot. Seba  ia kakan buat kepala rasa ok dan segar lepas bangun. disamping makan panadol la ye ;) ngee..
Get Well Myspace Comments
Okiehlah..teringat pokyok ni amat berjasa time pening, demam, dakit kepaala dan sakit pinggang. Bila sekarang nie..dah jadi trend dan semula jadi orang akan tahu. Pakai pokyok mesti orang tu pening, atau tak pun sakit kepala. Jadi buat apa nak malu kadar zaman muda mudi ni pun pakai. Berubat tak payah malu.. seba  aku tahu, ramai tak nak pakai sebab cakap ia tak berkesan. Ataupun malu nak pakai sebab nampak macam orang tua. haha. Itu namanya malu tak bertempat :')
Get Well Myspace Comments

Comei kan? ;:)
Nak pegi bersiap siap pegi kelas dah. Saje cakap pasal petua petang petang nie..erkk petua ke? Pecaya atau tidak, aku hanya ambik masa menaip dua puluh minit untuk menaip entri ni. Sebabnya satu..nak hapdate buat tatapan pengikut bl0g.hee. Ok, lepas ni akan ada entri seba rasanya idea datang membuak buak pulak. Kelas aku pukul lima. macam biasa. Kelas kesukaan, BisneSs law :'D amat amat lah. Tak sabarnak dengar lecture tu bagi ilmu..Salam ceria buat semua. kalau u0ols perasan, bl0g aku di edit. Ada la dua ke tiga s0mething yang ditambah. Suka suka suka (!) Jumpa lagi~ 

7 comments:

  1. org kedah panggil pokyok ek? hehe mama panggil koyok...dulu2 masa kecik selalu kena beli koyok ni kat kedai ubat...nenek suruh..paling tak sukaa....hehe jahat tul..padahal beli ubat je...tu pun nk malu...

    ReplyDelete
  2. uhuk..dh lame xnmpak plaster yg de corak2 tu

    ReplyDelete
  3. heee.comel sgt pelekat plaster tu.
    kalau nis simpan jee.tanak gune
    sbb comel
    huahua

    ReplyDelete
  4. @ Ogy
    haah mama :) ouh itu laa.. ee boleh tahan jugak mama nakal ye..

    apepun sekarang sy suka pakai poyok ;)

    ReplyDelete
  5. @ misyamissyou

    itu la saya pun sama ;)
    sangat menarik !

    ReplyDelete
  6. @ Anisa Hang Tuah

    sangat comei kan kak nis ;)
    itu laa rasa taknak guna je :p ;)
    hehe



    ^^

    ReplyDelete
  7. kak mia x nah guna koyok ni wp pernah dgr...bab perut klu angin, kena mkn wp sedikit ye...takut sakit lak kang.jg diri ye dawia

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi