Monday, 3 January 2011

Zaman Sekolah Memang Enj0y !! Selamat Bersek0lah buat Adik AdikKu =) Sesi Persek0lahan Dan Bermula..

Assalamualaikum dan salam ceria dari cik empunya bl0g kiut miut ni;) diharap kalian sihat sejahtera hendakNya. Hai hai hari Isnin dah bermula. ramai yang bangun awal. Adik adik dah mula pakai pakaian seragam sekolah untuk sesi persekolahan di tahun baru 2011. Maka tamat dan habis lah cuti sekolah yang panjang.. mesti ser0nok kan. Nak pakai pakaian sekolah baru. Kelas baru, beg baru dan buku buku baru.. Pendek kata semuanya seba serbi baru.. meriah sangat ! lagi lagi kalau budak sekolah rendah. Sekolah Menengah pun apa kurangnya. HikSs.
Wee rindunya zaman sek0lah, rindu nak beratur panjang panjang dalam barisan dalam perhimpunan setiap pagi. rindu nak cakap "Selamat Pagi Cikgu".. "Selamat sejahtera Cikgu".. "Assalamualaikum cikgu"..manisnya zaman bersek0lah tika masih di tadika. langsung masuk darjah satu hingga enam. Masuk pulak ke tingkatan satu sampai tingkatan lima. Seterusnya aku sambung lagi sehingga tingakatan enam bawah dan atas..huh! lama kan aku bersekolah. mana mungkin aku tak rindukan zaman pakai baju seragam sekolah dan cikgu cikgi yang mendidik aku sehingga aku di tahap ini sekarang;) Kalau diputarkan masa, zaman sekolah adalah zaman terbaik untuk nakal dan enjoy belajar. Pakaian semua sama. Tiada beza :P

Dan hari ni aku tidak lagi bersekolah. Umur pun dah cukup tua remaja untuk dipanggil budak sekolah walaupun fizikal kecik molek kata incik dear ;) hee. Terharu.. maka adik adik aku yang dua orang pulak dah mewarisi hari persekolahan yang penah aku lalui 14 tahun di sekolah. Memag puas la kan? :P Jadi hari ni hari persekolahan di sesi tahun baru..mog adik adik aku lebih bersemangat. Yang seorang darjah tiga, Badrul. Siap tahun ni dah dilantik jadi pengawas. Tahniah Badrul (!) mesti comei dan segak dia berpakaian pengawas..hikhik. Geram dan rindu laa kat dia..
Badrul masa try baju pengawas dia ;)
senyum nampak gigi dik..best la tu..hee
Okey adik aku yang seorang lagi akan menempuh PMR hujung tahun nih, dan masuk tingkatan 3. Maka bangun awal la dia nampaknya sebab masa tahun lepas dan sebelumnya dia bersekolah di sesi petang. Wee bangun awal pagi mesti semangat awal awal tahun ni kan?..mesti tak banyak yang belajar. sebab cikgu pun baru baru. wah suasana yang besh dan dapat terbayang dah nih. Senyum lebar* sambil mengenangkan diri di bangku sekolah dahulu kala..nalaaa (!)lama dah pun.. godek godek f0lder pun ntah dimana gambar kenangan di bangku sekolah erk =.="


Bukan tak ada, tapi memang masa tu masing masing tak addicy dengan bergambar lagi. entah sejak bila minat..mungkin seba ramai yang dah mampu pakai DSLR mungkin ;) tu yang ramai dok posing bagai budak budak sekolah bergambar kenangan.. ouh indahnya (!) kalau la masa boleh berputar semula..nak je aku habiska umur 14 tahun aku di sekolah dan membesar disana secara eksklusif aku sedaya upaya membahagiakan diri menjadi budak sekolah dengan jayanya.


Tapi sekarang masih belum terlambat, aku boleh teruskan niat nak belajar bersungguh sungguh di bangku kuliah jugak kan? :P masih tak payah menyesal ke hape kan?..Okiehlah nak wish Selamat memulakan persekolahan sesi 2011 buat adik adik lelaki aku Badrul dan Pali. Moga bersemangat pegi ke kelas..belajar rajin rajin. jangan nakal sangat. walaupun itu perlu..haha. Aku lah sifu adik adik aku nakal. Ouh :'D seronok kalau sekolah nie..wee;)
 ramai kawan dan belajar pun best .hoho. Rindu bebenor aku pada  belajar di sekolah.. memang adat la kan?
 
Ok tak mahu panjangkan sangat entri, aku harap tahun baru hari baru persekolahan adik adik ku berjalan lancar. Dan bukan tu saja, cikgu cikgu pun dah mulakan tugas mengajar hari ni..buat mak, selamat mengajar jugak ye ;) tetiba perut berkeriuk menandakan lapar..dan minta di isi sedikit makanan. erkk -_______- ok, la stok makanan dah habis. Tunggu lunch time la. Puasa kejap. Teguk air sejuk suam saja dari tadi..tapi tak cukup. Sekadar berpuasa setengah hari dari makan..hmm sabar sabar..


Jumpa entri seteruskan geng ;) nak blogwalk jap. Cari makan umah kawan. ouh sangat tak malu. Haha. Moga hari Isnin hari yang indah buat uoOl. dan hari ji memang hari yang indah buat aku sebab kelas memang tak ada. bahagia kan?..memang. SANGAT SANGAT (!) ^____________^. Selamat bertugas buat jugak buat ayah, mak dihari pertama tahun baru. Buat dear ini hari ketiga..kesian my boo. Apepun.. hati tenang selepas malam tadi hati bergelodak dup dap dup dap tak sedap hati.. Ok, salam buat pembaca budiman. Adios......

5 comments:

  1. woww..comelnye adik berbaju pengawas
    (:

    nis rindu zaman sekolah :|

    ReplyDelete
  2. anda ditag ! =)

    http://hilary3music.blogspot.com/2011/01/izamir-ridwan-pendrive-giveaway.html

    ReplyDelete
  3. terima kasih kak nis :D
    adik tu memang cumil hehe..

    wia pun rindu zaman budak sekolah :x

    ReplyDelete
  4. senyum lebar sungguh adik kamu ya, semangat tu nak belajar g sekolah haha

    ReplyDelete
  5. @Ieqa Swetluv

    itu la nampak semangat ;) harap harap dia betul betul semangat :x

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi