Wednesday, 5 January 2011

.Tidur Petang?! Kini TIDAK lagi =) Macam Tagline Gittu.

Selamat petang bl0gger yang disegani =) meh sini dah masuk pukul 2.00 petang ni haa.. mata pun k0i kuyu dek penangan makan tengahari tadi. Tak masak. Beli je :P sebabnya pukul 12 tengahari tepat, baru habis teSt "Selling and Practises" iaitu subjek paling semp0i semester nih. Kuikui. Cemana ujian tadi? aku hanya tersenyum lebar sambil cakap amat BESH laa (!) sebabnya b0leh jawab kalau belajaq.. tapi boleh jawab jugak tapi tak secemerlang macam aku yang d0k main main -.- haiz, bila la nak insap. Ok ber berbalik pada tajuk entri yang memang kena sangat dengan aku nihaa. Jadi dah nekad tak mahu tidur di waktu petang. Boleh pecaya ke? meh kita stori pelan pelan tengok aku berjaya ke tidak..ngee:"D teruja nih.

Girls Myspace Comments
mata tika di waktu petang :P
Ok petang petang memang mata pun berat rasa macam kalau letak je kepala atas katil, disor0ngkan bantal. Memang kena sangatlah. Tapi satu je kebaikan tapi keburukan datang cepat dan lambat. Hadoii..itu paling tak suka. Ok meh teropong apa yang besh, apa yang buruk. Kalau yang sy0knya b0leh rehatkan badan yang letih disamping minda dan otak leh segar lepas tu.. tapi keburukan tidur petang, memang belambak aku nak cerita.. pertama yang aku b0leh perasan sangat. Berat badan meningkat..t0ing (!)


Okieh itu amat ketara sangat. Tambah tambah kat bahagian pipi. Tapi yang keduanya, kalau tido lama memang segarlah. Tapi cuba dapat lelaap sekejap. Kadang ladang pening menonong nak bangun. Lepas tu, masih ngant0k. Dah nak buat kerja ke nak pegi kelas rasa lemah. Kesian badan kan. Kemudian, lagi yang memang tak suka..muka sememeh bangun tido yang tak semena mena akan bertukar kaler hulk..hijau. Eh tak kaler merah..memang sah sah orang cakap kita ni tidur petang meh. Malunye!


Aku penah dengar kata orang tua tua, tido petang pendek umur. Betul ke tak kebenarannya, wallahualanm :) Hanya tuhan yang mengetahui segala galanya. Sebab memang kalau petua ke cakap orang lama lama, memang ada benarnya. Takut kan? ;) tapi semuanya qada dan qadarnya. tapi selagi b0leh elak. kita elakkan. sebab aku pun sedang berusaha t0ngkat mata. Elak makan terlampau, supaya tak kekenyangan melebihi had. Dan kemudiannya b0leh mengakibatkan terd0rong untuk tido petang. tambah tambah macam aku ni haa. Kuat tido di waktu senggang atau lapang =.=" hemo hemo.
adik Badrul macam baby;)
jadi, aku buat kempen sendiri sendiri supaya tidak selalu amalkan tidur petang yang berpanjangan. kecuali sebelum z0hor. Oh nak jugak tidur. tapi sekejap je geng.. Lepas solat dah tak mahu galakkan mata ni haa. Nakal manja nak dipejal je di bantal empuk kesayangan tu. Hee:') nasib sekarang kena latih mata ni.. jangan dok sepet memanjang minta dibelai sehingga dibuai mimpi siang. oh nyah mimpi di siang hari sebab memang mimpi yang karut marut punya. Kadang kadang seram wei.. huu.


Okiehlah ni hari kedua, aku dok landing baik kat katil tapi sedaya upaya tak pejam mata. hadoi geram si chito dok beradu di kepala katil. Rasa macam nak peluk ia..lalu henyakkan badan ke katil..dan dan Tidur (!) auw chak.. huu jangan sekali kali. Cobaan. Mungkin itu salah satu azam tahun baru aku.. hikSs. Siapa tahu kan ?.. hope tercapai. Sebab letih la kan?..tidur petang , nanti malam tidur lagi. KECUALI kalau betul betul tak sihat ataupun letih ke hulur ke hilir mengalahkan MPP U semester 2011/ 2012..ahaks ;) 
 Slepping beauty, cute =)
See u next entri geng. Pada sesiapa yang memang maintain berat badan tak kesah nak tidur petang pun kalau ia  memang betul betul penat. Tapi kalau saja nak menternak lemak dan isi di badan dengan sesi bermanja manja dengan bantal dan tilam.. aku akan jauhkan diri. Nak cuba elak tidur petang.. Aja Aja Fighting Wia(!). Psst, teringat pagi tadi tukar nama kat Fb kepada "Wiyah Addawia Razuel".. hee,b0leh tahan tak? malu* tapi aku suka. Auw dah lama tak tukar nama, sekali sekala. Nak nafas baru di tahun baru kan?.. bukan katmana pun. Dilaman taman s0sial je..ngee:D Ok.nak siap siap pegi kelas lagi. Tabah nak jangan amalkan tidur petang ye kawan kawan. Salam Ceria..cian incik dear majuk dan tak ada m0od sebab aku(,-") bersalahnya rasa. Siap tak lunch..nyesalnya ai.
Love Myspace Comments

4 comments:

  1. cute nye adik badrul..
    tapi kan.
    tidur siang/petang sgt nikmat..

    ReplyDelete
  2. aku salu simpan impin nk tdo ptg.. tp tk pernah pun tercapai.. sob sob...

    ReplyDelete
  3. @ Anisa Hang Tuah

    terima kasih nis
    tapi itu la kan..

    hee :D ;;)

    ReplyDelete
  4. @ Lizzie Yasmin alaa.. kesiannya :(

    tapi tak pe..nanti ada la tu ;)

    hehe

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi