Sunday, 9 January 2011

Pabila UNiSel Jadi MeSir ;)

AsSalamualaikum uoOls member² mayaku :) Hujung minggu ni aku dekat rumah syurga kedamaian dnia yang buat aku heppi bersama keluarga. hari ni dimulakan dengan siap siap dah tengok telatah adik² aku yang dua orang tu, masing masing tingkatan 3 dan darjah 3 tahun ni. Macam beza jauh..tapi perangai sama ja sebab kuat kelam kelibut di pagi hari. Masa titu lah nak siapkan kerja sek0lah yang tertangguh. Pagi ni lah baru nak ikut jadual. malam hari deap pakat dok buat steady dan rileks je;) hehe. Lawak la. Suka buat kerja last minit..

Tapi paling comei teng0k adik aku yang b0ngsu tu paai baju pengawas, siap butang sampai atas. dah nampak macam nerd dah. tapi ayah cakap biarkan dia..style katanya. Hadoii..adik²..kak dia cakap langsung tak ikut. Oklah..pagi tadi walaupun seawal 7 pagi..tapi langit masih gelap pekat. cuaca dingin sangat. aku suka dan rindukan zaman sek0lah. Oh sudah dua tahun aku tinggalkan bangksu sek0lah bila kali terakhir adalah masa tingkatan enam atas 2008 yang lalu. Eh eh berbalik pada tajuk entri aku ni yang tetiba pabila unisel jadi mesir memang jauh beza kan?..cemana b0leh jadik macam tu..meh aku stori pendek kat bawah nih. teruskan membaca ;)

Mulanya bermula masa aku pegi kenduri arwah ka kampung. Nak dijadikan cerita ada seorang makcik ni tanya..adik, belajar katmana ni? dah besar panjang pendek je dia :'( Oh tak makcik tu tak cakap macm tu..kalau tak aku tacing denga makcik tadi. Ok terus kepada point..Pabila makcik tu tanya je bila cuti dan bla bla ok lagi..tapi bila dia cakap ni adik mengaji katmana..aku pun dengan lancar cakap Unisel..mungkin antara dengar tak dengar..Makcik tu tersalah dengar pulak. Dia cakap uih bagusnya belajar kat Mesir..dengan lantang pulak tu suara dia menyuarakan apa yang dia dengar..Hadoii. Mak pun dengar macam malu² je. Aku apatah lagi. sampai mak cik yang seorang lagi bertanya..oo belajar kat Mesir. Pandainya(!)
Uishh..terasa merah muka, bila heb0h aku belajar kat Mesir?..macam tak percaya je.. lantas mulut ini cakap TAK. tetiba reaksi muka makcik² tu lain. hadoii tetiba dah bertukar tempat belajar dah aku ni. Sabar ajelah. hukhuk. dalam hati terdetik macam mana unisel b0leh jadi Mesir. mungkin dari ejaan tak tapi dari sebutan yang jelas tak jelas mungkin b0leh jadi tersilap (!) errk kalaulah aku studi kat Mesir mungkin aku tak sesimple pakaina yang hanya pakai tudung ekin je. Pasti bertudung litup labuh. tapi itu bukan aku.
Tapi lawak la nak habaq mai, bila tetiba aku bertukar jadi pelajar yang belajar di Mesir. Mesti perasaan bangga tu hanya tuhan yang tahu. Dan conf0rm  kembang semangkuk muka lebih dari sekarang. Kuikui.Memang pun aku rasa macam belajar kat oversea. Tambah² bila rasa rindu di perantauan mengalahkan belajar di Mesir. padahal di unisel, selangor ja.isk. isk O.o blushing* Aku rasa alangkah indahnya kalau betuoi² aku palajar Mesir. Mesti mak ayah bangga dengan aku. jauh di perantauan bukan bermakna kita tak b0leh berjaya. Kata pepatah..yang kejayaan bukan diukur dari tempat yang uOols belajar tapi dari kejayaan datang dari usaha sendiri. Pecayalah..
Aku heppi gak bila Mesir dikaitkan dengan aku. terus bagi idea pada aku untuk hapdate entri hujung minggu kali nih. hee :'D terharu makcik.. ai student Malaysia yang belajar di Mesir Unisel. Selamat berbl0gging kalian. Semuanya adalah kebetulan dan ia bukan rekaan yeew.. hujung minggu ni aku free cam biasa. Auw..aku tengah dok usha something darik Butik..apa dia tungguuu (!) Salam manis dari cik empunya bl0g..pabila Unisel jadik Mesir ;) memang supoerb lah..psst. Aku tak bawa balim pendrive. Maknanya aku tak b0leh upload gambar..transfer Pc kecuali dari kamera digital tu je..ahaks. Jadi untuk entri seminggu ni aku guna kawaii je la ye.. Harap bersabaq kawan² geng bl0gger:P

2 comments:

  1. hahaha..unisel kalau silap dgr bunyi mesir kot..sil ser..ha..kn da dekat

    ReplyDelete
  2. owh cmtu erkk.. hehe..
    xpe laa ad gak kaitan unisel ngn mesir.. kn3.. :P

    jom2 mkn tghari.. lapau da nie..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi