Sunday, 23 January 2011

Ikhlaskan Hati Untuk Berblogwalk Bukan Sebaliknya !!

Salam ceria versi petang pulak ye :) hujung minggu ni best tak bagi uoOls? aku tetap best dan yang tak bestnya terasa cepat pulak masa berlalu. Asaimen tinggal nak taip je lagi. Tetiba buka new tab terus on9 laju laju. Wah walaupun line wifi ni tak selaju jet. Tapi puas hati jugak ye. Bolehlah aku bl0gwalk dengan senang hati. Alhamdulillah. Sebenarnya nak jawan tag tapi masa tarikh tamat masih lama. jad buat entri kepada entri kebiasaan aku. Kecuali kalau aku betul betul malas menaip. Baru aku nak tag. Tapi sekarang tengah idea melimpah ruah. Oh sangat la tipu :P Jangan pecaya sangat ye. Kalau entri lepas cakap pasal cincin pertunangan yang kedua. Jangan salah faham kalau aku tak penah buat entri aku bertunang. Kononnya l0w profil gittu. Tak salahkan? tapi masalahnya bila dah ada bl0g ni perasaan dia lain pulak. Betul aku tak tipu.

Cepat mata berkedip. Tapi baru malam. Tapi sekarang matahari dah muncul terang sampai nak tenggelam semula pulak selepas tergelincir dari muka bumi kejap lagi. MasyaAllah, Subhnallah..masa itu emas. Bukankah cepat pulak masa berlalu. Hanya Allah yang mengetahui segalanya. Sekarang aku agak free untuk menaip. Berjalan jalan bl0g rakan. tapi bila busy janganlah ada yang bl0gwalking palsu. Tak ka dikira macam PENIPU macam tu. Banyak aku lihat nama nama yang pelik bin ajaib berulang ulang kali datang ke bl0g walhal depa tak mai pun bl0g ni. Sebab hampir kesemua sama je. 

Bayangkan penipu tu boleh datang dalam anggaran 100 bl0g dalam satu masa. Memang pelik kan? O.o hoho. Itu la namanya blogwalk palsu. Sebab apa depa bl0gwalk palsu.. dah dapat meneka. Kalau dalam dunia blogging yang setahun aku ceburi. aku dah dapat agak yang apa namanya trafik, earning dan lain lain. Semuanya nak ambik untung semata mata. Vaahhh ! gaya tamil berbangga sekejap. Memang macam tu ka caranya. Tabikk span untuk depa. Dah banyak aku tengok rakan bl0gger buat semua ni.. tapi siapa sangka. Memang sakit hati la kan?.. berbuat baik dibalas tipu buta buta.

Aku penah jalan satu bl0g ke dua blog yang aku tengok blog diorang langsung tak ada sebarang iklan nuffy ataupun advert. Memang sunyi.. tapi ramai f0llower. Subnalllah~ Memang ramai yang berkenan. pabila ditanya, dia cuma cakap dia berbl0gging sekadar berk0ngsi bukan untuk dapatkan pendapatan wang semata mata sebab tidak tahu apa maksudnya orang kejar 'klik' iklan nuffy yang jaga. Bagi aku orang macam ni pun tak ada masalah pun nak cepat kaya.. tapi dia yakin dengan bl0gwalk dan tanpa iklan masih ramai yang mahu baca bahan yang ditaip untuk dik0ngsi bersama.
Bagi aku bhukanlah tak sependapat dengan dua, tiga bl0gger tadi yang tak menempek iklan langsung. aku suka jugak cara tu. Tapi bila aku tahu dengan berbl0gging masih dapat earning. Tak salah berusaha biasa, tapi dapat ganjaran luar biasa bukan?:'D Sebab itu dlam bl0g kesayangan aku ni ada nuffy 3 bijik kalau uoOls perasan yang tambahkan keceriaan berganda dalam bl0g ni. Alhamdulillah.. dapat jugak hasil bila dengan menaip ala ala wartawan nih. Tak gitu geng?.. pada yang tak ada nuffy atau sebarang iklan dalam bl0g diorang pun tak salah. ada sesiapa buat akta ke kalau dalam berbl0gging wajib ada iklan dalam blognya. Tak kan? jadi itu ikut hak masing masing =)
Boolat memang aku :$
 Aku puas hati dengan apa yang aku ada. Itu aku nak cakap satu dunia sekarang. Haruslah berusaha dapatkan yang lebih baik. Itu penting dan jangan pulak mengeluh setakat yang ada. Sebab semuanya masih boleh usaha kata hati selalunya benar. Jadi geng.. janganlah bl0gwalk palsu dengan gunakan software yang uOols tak pegi bl0g orang pun tapi tetap ada di shoutmix dan cbox orang. tu bukan saja buat orang tak suka malah ada yang maki hamu tu. Kesian kawan kawan kita.. Aku cakap melalui pengalaman. Aku taip dari apa yang aku dengar, rasa dan lihat. Realiti hidup.. yang orang tak penah nak lari dari tipu yang propaganda tanpa usaha..grrr =.="
Oklah dah masuk waktu aSar. Jom umat Islam lekas dan ayuhlah usahakan dirikan tiang agama sama sama. Petang ni cuaca sungguh baik. Aku nak siapkan asaimen laju laju. Wah.. tetiba teringat mulai minggu ni aku dah mula ada kelas hari Isnin. Cayalah ;) ni yang SUKA belajar ni.. heppi selalu teman alam maya. Majulah berblogging dengan ziarah menziarah sesama blogger ye. Aku heppi bersama angan angan ku kini..hikSs. Hati hati dalam perlakuan. Untuk diri sendiri jugak. Akhir kata, Salam buat semua. Adios~

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi