Tuesday 27 December 2011

.TerSeksa Jiwa, Merana Hati.

Ya Allah.. Hati wia tak kuat laa. Rasa cam nak nangis saja. Masih tertahan di benak. Perit! Sungguh tak tahu pada siapa nak luah. Wia mungkin kali ni rasa "DOWN" yang amat . Susah nak diluah dengan kata kata rasa hati ini. Pada siapa tempat nak mengadu. Masalah tetap ada dimana mana kata mak.

Mak............
Tak semua cek cerita pada mak. Takut mak fikir yang bukan bukan pulak. Cuma cek cerita yang cek sunyi katsini mak. Tak ada tempat mengadu. Sini bosan mak. Semua orang dah tak peduli cek mak. Depa ada tang cek senang jaa. Tang susah depa menghilang.

Bukan cek nak mengeluh mak. tapi ini hakikat. Hakikat hidup di akhir sem. Kebetulan cek hanya ambik tiga paper dalam sem ni. Tersangat la sunyi mak. Kelas hanya pada hari Rabu dan Jumaat. Mak bayangkan hari yang lain dalam seminggu apa cek nak buat.? Sedih la cek camni mak.


Bagi kawan kawan yang lain depa ada alternatif lain. Bagi cek, siapa yang ada desini. Ada marka macam tak ada jaa. Ada kawan tapi tak sama cam mak. Ada keluarga tapi jauh dimata tapi dekat dihati. Kenapa ye cek masih bertahan..?!

Padahal kalau orang lain dah boleh ada penyakit kemurungan yang panjang. Sebab cek ada matlamat disini. Matlamat cek hanya mak ayah dan teman rapat yang tahu. Tak ramai yang tahu mak. Tapi biarlah ia menjadi tersirat. Mak.... Cek sedih laa. Cek ada masalah tidur malam.? >.<"

Bukan imsonia ke apa.. tapi disebabkan rakan sebilik. Apa patut cek buat mak.? Nasib ada rakan serumah yang sekepala buat cek tahan disini. Apakah cek akan bahagia nanti mak.? Jawapannyaa ya, jika mak dan famili ada desisi. Desini bukan tempat cek.... Cek nak balikkkk !!!!!

1 comment:

  1. memahami pe yg adik rs...ia ibarat hidup PJJ la..jauh dr org2x yg kte syg..memang kena kuatkan smgt wp terkdg rs nak nangis sbb kte rs kte selalu sendirian....tabahkan hati ye dik

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi