Sunday 2 January 2011

Kesihatan Mummy Makin Ceria dan Bertambah Baik =) Syukran.

Selamat malam kalian.. ;) seperti macam wartawan aku menaip bukan kerana nama, tapi keranamu aku menaip. Ok tak sel0gan macam nih..macam penah kita dengar je kan geng..maklumlah ayat tu femes masa aku tengok drama ape ntah..kalau tak silap la. Tapi itu semua tak penting, walaupun tak b0leh jadi wartawan tapi dengan berbl0gging aku tahu cemana tugas menaip, edit dan mencari idea. Tapi aku tahu itu semua bukan senang sebab kena belajar selok belok menaip. Tapi berbl0gging adalah bebas. Kecuali janganlah menaip isu isu sensitip yang b0leh mengancam nyawa dan buat orang menyampah. Itu saja..
Okieh entri aku kali nie mengenai kesihatan mummy tersayangg. mak makin sihat dan b0leh makan dah..ALHAMDULILLAH =) suka dan riang hati bila dapat tahu mak dah makin sihat. dah boleh makan buah epal dan lai. Nyum nyum..fikir fikir balik, dah lama aku tak makan buah..oh kesian. Nanti balik la nak bedal cukup cukup. Itu pun kalau sempat ke kedai buah.. aiyak macam mana badan nak cukup vitamin R kalau buah buahan tak makan. Hadoii.. tu yang selalu dapat vitamin M memanjangg..erk =.=" hee

Ok moral of the story ye kawan kawan, haruslah jaga kesihatan dan nikmat SIHAT dengan sebaiknya sebab bila kita sihat kita dapat enjoy life dengan baik. tapi jika tidak, bila sakit kita akan rasa bestnya kalau sihat. Dapat hidup dengan ceria dan lakukan apa yang kita minat, tanpa gangguan. Buat mak, kak suka dan heppi kalau mak cepat sembuh sepenuhnya. tadi baru lepas f0n mak, mak cakap mak dah b0leh makan kerang dan nasi putih tanpa blend denga baik walaupun perlahan lahan. Kesian mummy ai.. harap dah boleh makan. Sebab mak amat berselera.. berdoa pada Allah, cepat sembuh dan kembali cergas mendidik anak bangsa dalam soal agama dan akidah, akhlak dan seumpama dengannya.. sebab mak seorang ustazah KAFA :)
 love mummy al0t :'D
Kalau tak ada aral melintang, esok mak dah boleh daftar dan masuk mengajar;) mak, kak sentiasa doakan mak sihat. Sebab mak la ratu hati kak.. betul betul sayang my mummy so mucho mucho. Peluk mak erat erat. Nasib minggu ni nak balik dah.. tak sabar nak tatap muka mummy dan daddy. Ouh terasa manja bila panggil mummy dadddy ~ auww.. wartawan ini melaporkan yang dirinya terasa bahagia mempunyai parent yang kacak dan cantik. Moga keduanya tambah sihat dan ceria selalu..

Dari hadis dan sunnah Rasulullah, jika kita menatap muka ayah atau mak kita dengan penuh kasih sayang yang melimpah. dengan izin Allah, pahala la ganjarannya. Subhanallah (!) Penah ke uoOls cuba?.. cubalah, memang rasa Ya Allah.. sayangnya aku pada mak. Sayangnya aku pada ayah. Dan semestinya aku sayangg adik adik aku yang 3 orang tue :P dan pada incik dear, tak penah aku tatap sebagaimana menatap orang orang yang aku sayangg sebab masih belum apa ikatan.. tungguu nanti, lambat lagi. InsyaAllah masa tu pun pasti dapat pahala berganda. Tunggu saat manis itu datang ;))
 my preci0us mum ;:D
Okieh lah nak berenti bl0gwalk dulu.. busy menghapdate mengalahkan wartawan sensasi ka?. Okieh lepas ni nak naik taraf sebagai wartawan dan editor bl0g ni secara rasminya la..hee:'D wait an see my reader and geng.. tak salahkan? :') ouh memang tak sangka.. hidup ini memang penuh kaler warna warni dan pasang surut. tadi, ada ke masa bergayut dengan incik dear sekejap tadi, dia tersaalah cakap pasal url bl0g aku..hikSs. geli hati yang oii. Tapi tetiba dengar punat keypad f0n ditekan tekan..kant0i. Cari jawapan dalam reminder la tu ;) u so sweet my dear. Ketawa dalam hati*

Ops (!) tak mahu taip banyak sangat pasang Sang Putera, yakni incik dear,, nanti tak private jadi..aku akhiri entri ini dengan lafaz bismillahirahmanirahim..akhirulkhalam, Alhamdulillah. dan syukran Ya Allah..panjangkan umur mummy dan daddy. Moga mereka sentiasa bahagia melihat aku yang kian tua dewasa;) siap dear cakap ai tua.. hiSs. See u(!) Heppi mak makin sihat, selamat memulakan tugas esok mak. kalau tak sihat ambik cuti.. l0ve both my parent and him xoxo.

1 comment:

  1. ops..kenapa tetiba ada highlight pulak :(
    error nih masa typing...


    :-o

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi