Friday 2 March 2012

Comelnyaa !! Teringin Utk Memilikinya SATU ;)

Assalamualaikum. Tetiba wia rasa nak kongsi sesuatu yang comel wia kira ;) Pernah dengar kamera Polaroid ? Wia pun baru sejak dua menjak ni kenal sejak dah jatuh hati pandang pertama. Terus google dan ambik tahu menahu kamera yang bagi wia tersangat la kiut ! :D


Untuk pengetahuan uoOls, kamera Polaroid ni kamera segera.  Hee Macam mi segera pulak kan.? dan kamera ni memang sekali snap untuk seumur hidup. Memang tak boleh edit. Rasa uOls berapa ratus,berapa ribu  harga kamera segera ini dekat Malaysia.? Cuba teka ;)

Berkenan yang ni.. Putih Suci ! ♥

Aneka pilihan warna yang semua cantik ! Rasa nak semua kaler :P

Serba ringkas tentang kamera segera atau dalam bahasa BI ‘Instant Camera’ adalah kamera yang memproses gambar terus siap dari kamera. Kamera ni menggunakan filem khas yang sememangnya segera. Jenama yang paling populor pada suatu ketika dulu adalah Polaroid daripada Polaroid Coperation. Moden ‘Instant Camera’ diperkenalkan oleh Edwin Land pada 1948. Tapi yang terawal diperkenalkan pada 1923 oleh Samuel Shlafrock.
  


Sekarang ni dah banyak kamera segera ini dijual dipasaran Malaysia. Kebanyakannya daripada Fuji film. Keluaran Polaroid pun masih ada dijual oleh pengumpul koleksi kamera ini. Suka wia nak bercerita pasal harga. Antara kamera segera yang murah di pasaran Malaysia dari keluaran Fujifilm: Instax Mini 7s,  Mini 25 dan Instax Wide 210. Harganya taklah semahal kamera DSLR, cuma dalam lingkungan RM220-RM350.. Berbaloi baloii.
Kamera segera juga tapi jenis yang lain dari Polaroid ;)


Filem mini ‘Instant Camera’ ni harganya antara RM22-28 untuk 10 keping. Jadi kena fikir dulu sebelum shoot. Saiz mini lebih kurang kad kredit sahaja. Comelnya boleh letak simpan dalam purse masing masing. Comel sangat sangat !! :')

Filem untuk yang saiz mini

Ps, wia ada tercerita dekat si dear pasal tertarik dengan kamera yang comel ni . Serius rasa nak memilikinya sendiri. #dengan penuh perasaan dalam. Saja cerita dengan penuh teruja dan beriya. Teka apa dear cakap.? Si dear : tak payah laa, membazir pakai kamera nie.. Huhu. Tak apa la, wia nak jugakk !! Insha Allah, pasti salah satu kamera ni jadi milik wia. Amin ♥

Untuk suka-suka, pastinya akan suka dengan kamera jenis ini. Tekan-tekan terus keluar gambar dari kamera. Disebabkan kamera ini menggunakan filem, kita akan berfikir dahulu sebelum shoot. Ini bukan kamera digital yang boleh dipadam jika tak suka. Sekali ‘tekan’ gambar terus keluar. Besh sangat kan.? Ada sesiapa nak hadiahkan kat wia.? # Sambil kelip kelip mata kot kot ada yang sudi Mimpi kamera Polaroid malam ni. Hewhew.

9 comments:

  1. ok fine..bell pun nak satu....

    ReplyDelete
  2. kita pun suka benda ni.nanti dah kerja ingat nak satu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jom pakat2 dapatkan kaamera ni sama2 :)

      Delete
  3. mmg comei..hrga pun xmhal sgt ^__^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan..sy pun rasa camtu ;)
      suka sangat !!

      Delete
    2. Berapa harganya mana nk dptkannya??

      Delete
    3. Berapa harganya mana nk dptkannya??

      Delete
  4. Mana nk dptkannya

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi