Wednesday, 7 March 2012

Nama Bertuah dapat Surprisee dari MAXIS :')

Assalamualaikum. Malam baru sempat nak update. Kelas wia habis lambat malam ni. Seram kot balik sorang sorang. Sobs sobs. Tiada kenderaan la katakan. Motor mahupun kereta. Jeles tengok depa lalu lalang. Jeles tahu. Ni la dinamakan bersusah susah dahulu bersenang kemudian. Insha Allah.


Ok bukan itu yang wia nak storikan sebenarnya. Sebetulnya wia nak stori pasal BERITA BAIK dan boleh dia dikategorikan sebagai kejutan bangun tido. Opss, kantoi tido petang. Mana taknya kalau tak tido walaupun setengah jam pun jadi. Rehatkan otak sebelum masuk kelas. #Kebanyakan kelas wia petang untuk semester ni. So, bangun tadi sebelum gerak ke kelas kira kira 4.45 petang, wia dapat panggilan telefon dari pihak Maxis pasal BROADBNAD.


Terkejut wia dibuatnya. Mana tak nya, tup tup dapat panggilan. Mesra saja suara di corong. Pekerja atau staff MAXIS. Cuak juga kot kot nanti perangkap ke apa kan..? Tetiba dia cakap nama aku terpilih untuk dapat kelebihan bulanan sebanyak 6 GB. Yuhuu! Sekali dengar cam best jaa.


Kebetulan yang aku pakai ni hanya 3 GB.. Dengar syok, tapi nebes pulak takut harga melambung. Jenuh nak bayar nanti. Kuikuikui. Banyak wia tanya kat kat miss tu. Rasanya girl India. Dari percakapan dia dan loghat. Rupanya nama wia terpilih untuk dapat percuma sebulan dan hanya bayar RM30 saja. Berbaloi juga dari kena bayar RM68. Tengss MAXIS BROADBAND !! Syukur ahamdulillah....


Macam tak pecaya saja. Sebab kata miss tu dalam dua jam dari waktu wia bercakap tu, maksudnya pukul 6.45 petang tadi. Kelajuan broadband wia dinaik taraf sampai ke 6 GB.. Besstnyaa. Hiksss. Tak ada la on9 pun semput dan letih menunggu. Macam semalam. Erkk-___- Kes install SPSS. Syukur kelas lab SPSS individu asaimen dah settle :'D


Kebetulan esok 7hb setiap bulan BROADBAND wia dah memang laju berdesupp. Sebab kembali normal. Terfikir juga ni memang betul bertuah atau kebetulan atau memang dah dirancang. Haip! Fikir positif wia.. Rezeki Allah bagi. Kena terima dengan hati terbuka. # tak baik tolak rezeki kan.?


Apapun wia guna dulu. Sebab dari cara dia cakap meyakinkan. Maklum la dia cakap wia dan pihak MAXIS tak ada hitam putih. So maknanya tak ada dalam kontrak uoOlss.. so, boleh sesenang hati nak guna atau berhentikan bila bila masa saja. Tu yang best tu.. Baru ingat nak curang dengan MAXIS. Atas kes sebelum ni. Tapi ada manisnya bila dia bagi free tadi.


Buktinya wia dah pun rasmi sekarang ni. Memang dah aktif pun walaupun esok 7hb atau lebih tepat pukul 12 malam ni baru boleh laju balik. Tapi sekarang dah laju berdesupp 6GB yang sama maksud dalam pelan adalah jumlah bulanan dia RM98 tu. Tak mampu la wia sebagai pelajar. Bayar bulanan RM68 pun sesak. Inikan lebih. Sebab sebelum ni wia pakai yang RM48 tapi memang limit sangat. Tak mampu nak guna sampai sebulan pun. Sebab tu UPGRADE !


Wia tercerita terperinci. Ni bukti uoOls..  Suka menaip ketara desini :P Kang jadi apa apa leh la wia buktikan yang wia orang bertuah dapat hadiah dari pihak BROADBAND MAXIS. Tak gittu.? Hee. Oklah selamat berblogging uoOls. Wia dah boleh blogvespaking laju laju. Hooyeh ! Jom sama sama ronda rumah blogger lain. manfaatkan dengan sebaiknya. Semuanya lajuu. Biar seronok tapi dalam berjaga.

Depa berbisness mana tak mau untung kan.? Budak bisnes la katakan . Harus tahu semua tu. Ok teruskan dengan keceriaan, dan terima hadiah ni dengan hati terbuka. I love MARCH and MAXIS BROADBAND.. Aigoo \ ^.^ / Heppi blogging.

9 comments:

  1. broadband mocik dulu lembab gilo,mencik

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang mesti dah laju kan. ;)

      Delete
  2. yeayy!! tenet laaajuuuu

    ReplyDelete
  3. alynn da terminate pnggunaan bband maxis..c0z ad wifi kat umh & kat h0stel :)
    btw, c0ngratz wia...^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengss alynn..
      bagus la sbb leh jimat kan ;)

      Delete
  4. untunglaaaa wia. hehehehe :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi