Tuesday, 17 January 2012

Biar Lambat , Asal Dapat - Baucar Buku 1 Malaysia :)

Syukur seperti yang dijanjikan. Hari ni secara rasminya wia dapat pegang sendiri Baucar Buku 1 Malaysia.
Dah tahu hari ni dapat dan boleh diambil di Fakulti dengan semangatnya awal pagi dah bersiap siap dah. Pukul 9 pagi. Awal kan. Haha..Mudah saja prosedur pegi dan ambik, tanda tangan. Selesai !!

Kalau ikut U wia memang kena pegi ambik dekat Fakulti. Lepas tu ikut jadual yang ditetapkan. tak boleh nak pi ambik sesuka hati hari dan bila pun. Sebab kami bukan tengah periksa final pun  macam U lain :p Yang jadi tak selesai tu. Elok letih pi ke Fakulti dan balik semula ke rumah sewa.

Ada cerita disebalik kejadian. Ok penat lelah wia panjat bukit. #Selalunya wia berjalan kaki ke U yang jaraknya tak jauh dan ambik masa dalam 10 minit jaa. Naik atas dengan berpeluh bagai. Sambil sejukkan badan dekat kipas.

Alih alih, nak belek la baucar yang dapat dari kerajaan tu.. #Bau macam duit real la baucar tu. Macam bau duit kertas yang baru dikeluarkan dari bank. Hehe. Tertiba. Memang dah ada 4 keping yang bernilai RM200.00 semuanya. Setiap satu bernilai RM50. Tapi akibat kecuaian wia.. ada pulak salah satu baucar yang tak bercop U.. Kosong :/ Blur seketika. Penat tak hilang lagi. Baca pulak kat belakang baucar tu, baucar takkan sah kalau tak ada cop dari Universiti -____-

Memang salah wia la tak check betul betul tadi. Kan dah jadi kerja dua kali. Wia sempat rehat dan on9. Kemudian dah sejuk badan. Baru turun semula ke U untuk dapatkan satu lagi cop. Kalau tak, tak sah la baucar wia jawabnya. Nak tak nak, wia gigih turun. Sekejap ja masa diambil. Masa tu memang dah ramai orang. Panjang ja beratur. al-maklum laa, depa baru habis kelas. Kalau tak ambik ikut jadual tak akan dilayan. #Maksud wia ikut kos, seperti kos business;)

A K H I R N Y A !!!
Syukur..Semua milik wia :)
Secara rasminya..bak kata pepaatah "Biar lambat , asal dapat ". Baucar Buku 1 Malaysia milik wia juga. Dapat la shopping buku lepas ni.  InsyaAllah Khamis ni. Hee. ramai yang dok sebut sebut. Sebelum ni hanya teman adik wia beli buku. Lepas ni boleh la wia pulak. Syukur alhamdulillah, rezeki dari Allah. RM200.. Siapa nak bagi camtu ja kan.? :) Heppi dan senyum selalu. Penat berbaloii walaupun salah sendiri :p


Selamat berblogging dan klik gambar comel dibawah ni..Tengss ;)

4 comments:

  1. bestnyer dh dpt..sy x sempat lg nk amik :(

    ReplyDelete
  2. eh sama la.. sy baru je baca memo, baucer tu kena gi ambik ikut fakulti. tp next week baru dpt :)

    dgr cite baucer tu boleh guna utk buku2 under publisher DBP je. betul ke sis?

    ReplyDelete
  3. wah.. bestnya.. yg dah xstudy ni xdpt la.. hehehe.. :)

    ReplyDelete
  4. boleh la borong buku lepas ni. hehe :)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi