Thursday, 5 January 2012

Hidup Berdikari Vs Privasi ;)

Sungguh terasa di tusuk kalbu bila berdikari. Tanpa teman mahupun famili disisi. Memandangkan tak selalu kita perlukan teman sentiasa. Keseorangan pun ada juga baiknya jika dilihat dari perspektif positif :) Ecece tetiba wia rasa camtu. Ya memang betul pun. Manusia memang kadang kadang perlukan kawan. Begitu jugak kadang kadang perlukan privasi dan tak semua boeh ceritakan pada semua orang..

Betul tak.? Siapa setuju.? :) Ok tak kisah la kalau ada yang setuju pun. Sebab masing masing ada pendapat masing masing kan. Macam wia sendiri, kadang kadang perlukan kawan dan teman. Kadang kadang rasa tak perlukan kawan untuk sesuatu yang berbentuk buah fikiran atau sebagainya. Lebih suka sendiri dan berdikari.

Memang sedihkan kalau contohnya berdua dalam berkawan. Tetiba kita jaa dok asyik kongsi itu dan ini, yang sorang lagi berkongsi apapun. Memang sedikit sebanyak boleh buat terasa jugak. Sebab tu, kita pernah dengar orang cakap, mendiamkan diri lebih baik dari berkata kata. Itu lebih dalam bertertib dalam berbicara. tak nampak sangat kelemahan diri..Hew hew :')

Wia sekarang dah malas nak ambik pot orang. Nak jaga hati sendiri pun payah. Apatah lagi hati orang lain. Sekarang wia sekadar berkata kata jika perlu. FYI jangan uoOls dok rasa wia alami nya sekarang situasi ni. Cuma dari pengalaman lalu dan pemerhatian wia. Kita manusia meamng perlukan privasi hidup masing masing.

 I love Private Life :)
Sebab kalau asyik bercerita, nanti akan nampak kelemahan yang kita alami. Percayalah.. Jangan tunjukkan kelemahan kita pada oraang lain. Wia benci kaki umpat. Wia sendiri anti umpat. Tapi apakan daaya.. kita hanya lah manusia yang tak pernah sempurna. Terkadang termengata keburukan orang, keburukan sendiri pulak tak nampak. -____-"

Okey sekadar bermuhasabah diri. Selamat berblogging. Kadang kadang boring berFB dan bertweet tweet tapi sangat rasa selesa bila berblogging dan menaip. Psst sedang buat pelan hujung minggu dengan adik dan sepupu ;) Fakta# Si dear juga sangat tak suka mendengar orang mengumpat apatah lagi nak mengumpat. Suka berbilion bilion lemon kali..HeHe..

1 comment:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi