Saturday 24 April 2010

ღ..Doakan keSejahteraan tOk wanku..ღ

Salam buat sahabat teman rakan blogger dan reader sekalian,,
berita terbaru yang aku terima dari home sweet hOme...Satu-satunyanya tok wan yangku ada sekarang tak berapa sihat..mudah-mudahan tok wan cepat sembuh dan kembali senyum..wiyah saYang tOk wan Salleh mak,,ayah,,pak2 menakan,,mak menakan dan anak menakan,menantu termasuk cucu-cucumu seisi keluaraga mendoakan wan..
tok wanku tersayang genap 70 thn(tahun ni)

Gambar nie xclear sb my lil bro adik Badrul aku snap pic tok wan secara candid.sebab gambar nie je yang ada dalam nsetku sekarang..yang lain  dalam kamera kat umah.Sebenarnya aku dapat tau ptg tadi pabila mak sms aku bagitau wak sakit terukmalam tadi sampai tak boleh makan akibat sakit..dan hanya makan moi (bubur dalam loghat kedah) je T__T
tok wan aku sebelum nie sihat je dari segi luaran dan sangat suka tersenyum..jadi orang kampung suka mendekati beliau..Haji Salleh Bin Lebai Yusuff adalah empunya nama tok wan aku atau bahasa bukunya datuk.Beliau seorang yang cintakan ilmu dunia dan agama.Seorang yang amat aktif dan jugak berjawatan tok imam di kampung halamanku di nun di utara semenanjung Malaysia..saje aku ceritakan serba sedikit tentang my beloved tok wan dan untuk pengetahuan korang cuma satu2nya tok wan yang aku ada dalam dunia..selepas kematian arwah tok wan Abd Rahman(datuk sebelah ayah) pada kira-kira 11 tahun yang lepas akibat  sakit buah pinggang dan kencing manis..dan kini tok wan Salleh aku pulak jatuh sakit..dengarnya mak cakap padaku tok wan mengalami ketumbuhan pada kalenjar prostat dan membengkak..Ya Allah terkejutnya aku mendengar berita tue petang tadi..sungguh aku harap tok wan cepat sembuh..kawan2 dunia blog dan sahabat buku wajah aku berharap sangat-sangat korang mendoakan kesejahteraan sihat tubuh padan tok wan ku ye..hanya Dia yang dapat membalas kebaikan kalian..amin ya rabbal alamin.*
tapi alhamdulillah kedua2 tok (nenek)aku masih sihat walafiat..syukur sangat!! dan aku harap doa kalian menyembuhkan tok wan yang aku sayang..
moga tok wan cepat sembuh dan dipanjangkan umur..kurangkan segala penderitaan yang tok wan tanggung..moga tok wan selera untuk makan dan tersenyum semula..keluargamu amat menyayangimu..! dan cucu sulongmu ini amat rindu dan sayangkan wan Salleh!~

Berita nie buat aku tak sabar nak balik umah dan jenguk tok wan kaat kampung..huhu:( mmg sedeh masa bulan 2 hari tue balik tak sempat singgah kampung..nyesal! tapi harap tok wan xape2..same2 la kita berdoa ye kawan2..
aku ucapkan berbanyak terima kasih pada kenkawan yang mendoakan kesejahteraan wanku di facebook aka buku wajah..dan moga kawan blog jugak ek..hanya ALLAH yang balas atas kebaikan korang :terima kasih:


nota buat tersayang-->moga ahli kelurgaku 3 ganerasi bersabar..
dan buat si dear moga cepat sembuh dari demam:(
tok wan..jangan lupe makan ubat dan segera ke hospital..
cucu2mu  di perantauan mendoakanmu dari jauh..
serius tak sabar jumpa tok wan T__T

---;--'-{@
~Dawia honeyputri~

2 comments:

  1. moga tok wan dawia sihat2 selalu...

    ReplyDelete
  2. semoga tok wan anda sentiasa sihat..cheers!!=P

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi