Friday, 2 April 2010

ღ ..Suara Hati Mula Berfikir..ღ

Salam semua blogger dan followerku sekalian,,
waa..malam ini indah kerana walau cuaca hujan ribut petir dalam bilik je aku masih boleh on9 dengan selesa berbekalkan wifi kampus yang dikatakan aku dalam n3 yang lepas teramat sedeh..dan kini kembali senyum untuk teruskan blogwalking..suke3..hehe..

Jadi dengan semangatnya aku menaip n3 untuk mencoret qaseh tercipta terindah dan teristimewa dalam blog ini untuk menceritakan mood dan apa yang aku fikir sekarang...
hmm..sebenarnya susahkan untuk memahami seorang lelaki bagi seorang wanita atau gurl walaupun kenkadang dia banyak persamaan dengan kita..huhu..cuba kita fikirkan..?

Yang menjadi persoalan dalam kotak mindaku..kenapa susah memahami lelaki?..manakala mungkin bagi lelaki pula diorang merasakan susah untuk memahami perempuan,wanita,gurl dan seumpamanya...aku tertanya-tanya sukar betul untuk mendapat persamaan fikiran bila akal bertemu akal..hati bertemu hati..hmm..
 kadang-kadang kerna perselisihan faham..sukar wanita nak ikut kehendak lelaki..manakala keadaan yang sama berlaku pada wanita..dia akan merajuk dan mmg susah untuk lelaki memahami..mungkin ini yang dikatakan naluri semulajadi sejak dari azali lagi..walaupun fakta itu boleh sedapkan hati..aku masih tertanya-tanya kenapa susah nak cari jalan bila si wanita tak faham lelaki dan si lelaki tak faham wanita..

kalau di korek dan godek dalam banyak aspek memang kita akan temui ciri2 tersurat pabila tersirat mentafsir sekiranya berlaku kurang pemahaman..aku kadang2 merasai perasaan itu tapi tiap kali ada yang aku tak faham susah nak aku faham..huu..maaf ayat berbelit untuk terangkan situasi yang aku cuba fahami pabila soal susah itu wujud..dan pabila penyelesaian bagi "susah" untuk aku "senang"kan..biar rahsia Ilahi merungkai ini semua..
yup!! dan aku percaya prinsip ini--->

Quotes Myspace Comments

betulkan..! yup aku setuju sekali dengan prinsip ini kerna pahit manis kehidupan yang melibatkan kaum hawa dan adam..sukar untuk diluah dengan kata-kata..walau aku cuma berfikir..kesimpulannya mmg ditakdirkan manusia iaitu  lelaki dan perempuan berlainan sifat dan naluri..dan aku percaya itu..Sang Penciptaku ALLAH S.W.T adalah yang Maha Mengetahui segala-galanya..wallahualam..
dan aku bersyukur setiap yang berlaku punya maksud yang mendalam..
dan mmg aku akan terus fikir dan fikir..walaupun ahli fikir dan ilmuwan bahkan kaunseling
dapat mencari punca dan menyenaraikan ciri-ciri dan jalan penyelesaian..
tapi aku lebih suka berfikir sendiri..
mencari apa itu tersurat disebalik tersirat yang tersembunyi:)..

maaf n3 ini tidak bermaksud apa2..kerna situasi aku sekarang adalah mood memahami seorang lelaki ..noktah..sebab itu aku terfikir kenapa,apakah,bagaimana untuk satu ketetapan yang selalu si dear aku cakap
aku suka fikir bukan2..erk..
tapi kan mengapa anda tidak memahami daku disaat daku kekeliruan wahai si dear kupu2 ku..???..kerna jawapanmu yang mudah..
"biarlah tersurat dan tersirat itu ada manis dan pahitnya"
lagi aku tidak faham wahai sang jejaka ku..
dan setelah difikirkan lama..
akhirnya aku mengerti maksudmu dear..
Adam dan Hawa dijadikn dari tulang rusuk lelaki kerna untuk saling melengkapi antara satu sama lain
dan begitu jugak wanita dan lelaki..
lebih manis pabila sudah bergelar suami isteri..hee ^^
Anime Myspace Comments


Yup biarlah rahsia demi rahsia alam alam adalah milik Sang penciptaku..aku bersyukur kerna pemahaman ini tidak melampaui batas..dan n3 ini tidak pulak macam selalu aku utarakan..ada memberi segala macam penyebab tapi ini adalah luahan qaseh terindah apa yang aku rasa saat nie..biarlah ia berlalu seperti biasa kerna itu lebih indah dari mengikut hati ingin terus berfikir dan berfikir kerana aku teringat kata2 si dear padaku.."Jangan rumitkan hati dan fikiranmu sayang kerana apa yang berlaku esok hari nie dan lusa..adalah tertulis dalam kamus Yang Esa..warnailah dengan keceriaan dan terima dengan hati terbuka pasti kau akan temui riangnya hidup tanpa kekusutan hati dan serabutnya otak.." kerana bagi bfku hidup adalah mudah !!
Quotes Myspace Comments


ye,,betul tue jadi apa yang aku taip dalam blog nie adalah qaseh yang aku ingin curahkan..dan janganlah berfikir itu dan ini kerana n3 ini tidak bermaksud apa-apa..sekadar pendapat aku dan sedikit nasihat yang selalu menjadi mentorku..si dear hubby..! ups..hihhi (n__n)
 Selagi sekali aku nak tekankan tiada unsur apa2 yang aku taip
dan ia adalah kasih tersurat tersiratku (:

---;--'-{@
~Dawia~

4 comments:

  1. salam..just nk share kalau nk kaspersky antivirus 2010 inform la kt sy ek..lesen key sah 300 ari..rm20 je..
    017-9871755 (imran)
    mieran_87@yahoo.com.my

    ReplyDelete
  2. wasalam..

    ape tue virus kaspersky antivirus?
    saya xtau..
    ok tenkiu inform sy ^^

    ReplyDelete
  3. mak ai..org ats ni siap bg num fon..haha.. :)

    erm..ekceli, bkn lelaki jek yg sukar difahami..pmpn pn sma gak dik..lelaki ni kdg2 ego tggi..tu yg ssh nk fhm..sbb mereka lebih suka simpan ape yg mereka rasa..

    ape pn, xpe..klu adik xfhm die skang, skrg2nye ade gak bnda baru yg adik akn dpt pas kawen..klu sume dh tau skang, pas kawen, dh xde ape nk cite le..kn..?

    bile kita xtahu ttg org yg kita syg, xbrmkna kita xfaham die..tp ia slh 1 fasa utk kita mengenali die dgn lebih dkt.. :)

    ReplyDelete
  4. hehe..
    itu la pasal kak..:)

    betul jugak cakap akak tue..mmg skrg adk xfaham dia..tapi bila fkir2 betul cakap akak sb nnt dah kawen xde ape nak diceritakan kan..^^

    yup,,adk sokong tue..
    mudah2an adk akan faham dia lepas nie..
    sayang akak!♥

    terima kasih atas pandangan tue ye..
    adik dah faham mksd akak..^^

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi