Monday 5 April 2010

ღ ..Sekadang Renungan PaGi yang Kiut..ღ

Selamat pagi rakan blogger sekalian,,
walau banyak kesedihan yang ada bersilih ganti dengan persaan 
heppi tapi aku yakin disebalik kejadian pasti ada hikmahnya..
yup,,aku yakin tue..walau aku sedeh dengan keadaan
keliling dan perbuatan orang pada kau tapi yang penting kita tak payah 
melawan dan balas dendam pasti ketenangan hidup yang kita dapat..insyaALLAH..
di pagi yang ceria bersamaan 4hb April 2010..
aku harap sesuatu yang baru berub ah dan tinggalkan kenangan pahit
semalam untuk aku mengorak selangkah demi selangkah kehadapa
n untuk tempuhi cita-citaku yang indah..
.::amin::.mudah-mudahan aku kuat untuk tempuhinya..

 n3 nie saja aku taip untuk luah persaan yang aku rasai sekarang..
walau malam tadi rakyat Malaysia bercakap pasal ABHP 2009..
disebabkan aku tak tengok jadi xleh buat kesimpulan dan komen..huhu..
dan malam tadi aku tak berapa sihat dan
letih dengan banyak hal yang berlaku..
moga hari nie..mentari akan bersinar terang untuk aku kuat..
Ya ALLAH...aku berdosa padamu...

SUBUHNYA...
Dimana ku berada,
Masih enak di dalam kelambu rindu,
Sambil berfoya-foya dgn waktu,
Masa bagaikan menderu,
Langkah tiada arah tuju,
Fikiran terus bercelaru,
Terlupa ku semakin dihujung waktu,
Siapa aku didepan TUHANKU?

ZOHORNYA...
Aku lebih memikirkan kelaparan, kehausan dan rehatku,
Aku lebih mementingkan tuntutan jawatanku,
Aku bertolak ansur dengan waktu,
Aku terlupa betapa besar kerugian,
Jika kumenggadaikan sebuah ketaatan,
Siapa aku didepan TUHANKU?

ASARNYA...
Aku lupa warna masa,
Cepat berubah bagaikan ditolak-tolak,
Aku masih dengan secawan kopi,
Terlalu panas tak dihujung kepala,
Aku masih bercerita,
Tentang si Tuah yang setia dan si Jebat yang derhaka,
Siapa aku di depan TUHANKU?

MAGHRIBNYA...
Aku melihat warna malam,
Tapi aku masih berlegar disebalik tabirnya,
Mencari sisa-sisa keseronokan,
Tidak terasa ruang masa yang singkat,
Jalan yang bertingkat-tingkat,
Siapa aku di depan TUHANKU?

ISYA'NYA...
Kerana masanya yang panjang,
Aku membiarkan penat menghimpit dadaku,
Aku membiarkan kelesuan mengganguku,
Aku rela terlena sambil menarik selimut biru,
Bercumbu-cumbu dengan waktuku,
Siapa aku di depan TUHANKU?

Kini aku menjadi tertanya-tanya,
Sampai bila ku melambatkan sujudku,
Apabila azan berkumandang lagi,
Aku tidak akan membiarkan Masjid sepi,
Kerana dihujung hidup ada mati,
Bagaimana jenazah dibawa solat disini,
Jika ruangku dibiar kosong,
Jika wajahku menjadi asing,
Pada mentari dan bintang-bintang...
 
moga ini semua ini menginsafkan aku..
maaaf petikan diatas adanya aku ambil dari 
blog seorang sahabat baikku kerna aku tertarik dengan 
ayat yang indah didengar..aku menanges...
okeyh aku dah kena bersiap naak g kelas dah..
moga korang ceria2 selalu ek..^^
aku akan ceria jika kawan2 nanges sentiasa denganku..
 
nota buat  tersayang-->terima kasih sudi memaafkan ku dear
hn sayang hb!! ilysm 4ever ..wink*
---;--'-{@
~Dawia~

2 comments:

  1. xmo cedeh2 lagi k??
    ngee~

    ReplyDelete
  2. tang subuh tu yg sush..hihi
    tp nsib bek ad rumate yg mmg suke bgn awl...

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi