Sunday 11 April 2010

ღ ..Tanda Dilamun Cinta ILahi..ღ

Salam semua reader dan blogger yang cumil kiut miut plus macho dan henchemamacam mood hari nie?? korang sihat??hehe..(buang tabiat ke aku nie xpenah-penah tanya)..hehe..malu-malu alah..korang jawab la eknnt aku akan biasakan tanya khabar korang...pssstt jangan marah sebab sebelum nie aku tak tanya..tapi mood rini nk taip mengenai..

Apakah perasaan anda pabila cinta anda ditolak..?
Dan apa perasaan bila cinta anda berbalas?
Disini aku titipkan beberapa tanda anda dilamun cinta 
dengan yang Maha Pencipta.
  • Anda suka untuk bertemu dengan-Nya. Tak sabar untuk bertemu. Tak berjumpa sesaat seolah-olah anda jadi tak menentu. Persiapan dibuat setiapa kali sebelum bertemu-Nya. 
  • Mendahulukan-Nya lebih dari yang lain. Dia mengatasi yang lain. Segala kehendaknya anda utamakan dan yang dilarangnya anda cepat-cepat menjauhkan diri.
  • Gembira bila bersama-Nya. Ingin sentiasa bersama walaupun di mana anda berada. Susun kata indah hendak bertemu. Ayat-ayat cinta kau luahkan pada-Nya sebagai pujian ke atasnya.
  • Tidak sedih kehilangan segalanya kerana cintamu terhadap-Nya melebihi segalanya. Biarlah semuanya hilang dan tiada asalkan anda tak kehilangan ISLAM .
  • Merasa nikmat melakukan ketaatan terhadap perintahn-Nya. Membela agamanya sudah cukup membuatkan anda merasa nikmat di dunia.
  • Tegas terhadap mereka yang menghina Islam. Apatah lagi yang melanggar apa yang disuruh-Nya.

Itulah sedikit tanda-tanda anda dilamun cinta bersama-Nya. Adakah cinta anda berbalas? Atau anda dalam dilema cinta Si dear atau yang Maha Pencipta?Moga kita mendapat cinta dari-Nya. Terkadang dalam hidup ini kita perlu korbankan nikmat yang sedikit untuk mendapat yang lebih besar..kan kenkawan?:) so,,renungkanlah..
 
yang merindui Sang penciptaku,,
--;--'-{@
~Dawia~
 

3 comments:

  1. awww this is a very good post indeed

    ReplyDelete
  2. berharap agar cinta sy pd Nya xkn pnh pudar..amin ;)

    ReplyDelete
  3. lubleypya..
    thanks..
    :)

    amin ya rabbal alamin..
    tenkiu cik lin..^^
    mudah2an..

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi