Thursday 8 April 2010

ღ ..Surat Hati Cik Empunya Blog..ღ

Salam reader dan follower sekalian,,
moga diharap ceria selalu hendaknya:)
rinie aku dah test dan presentation serentak pada waktu yang 
sama cuma jaraknya adalah satu jam..
moga korang doakan aaku ye..dipermudahkan segala urusan dan wish me luck..isyaALLAH aku buat sehabis yang termampu..
mudah-mudahan kejayaan itu milik aku..amin ya rabbal alamin:)

tapi keadaan aku sekarang tidak pulih sepenuhnya lagi dari kecederaan akibat eksiden hari tue..dan bila di ingat pepatah Melayu.
."sudah jatuh di timpa tangga" itu la yang terjadi pada aku pabila hari yang sama magribnya aku nk bersiap pegi ke kelas malam kerna  lecturer nak ganti kelas,,selesai je habis iron baju nak cabut pluk entah camana aku tak perasan terkena tangan aku seterika panas tue..Ya Allah sakit itu amat menyengat sangat..mungkin ada hikmah apa yang terjadi..
aku percaya tue dan tidak aku nafikan pabilaa di saat kita kesenangan
dan Dia beri pula saat kesusahaan dan kesakitan seperti yang aku rasa sekarang..dan aku merasakan Sang Penciptaku amat menyayangi hamba hinaNya ini..alhamdulillah..syukran Ya Rabbi..aku bersyukur sangat*

dan sebelum nie aku banyak join contest dan giveaway sebab best sangat dan dalam masa yaang sama qesah aku perlu aku luahkan jua dalam blog kiut miut milik persendirian aku seorang..tiada yang berhak komen yang bukan2 pasal diri aku..dan mmg komen penting untuk motivasi diri kita dari pandangaan orang lain tapi bagi aku kalau ia berlebihan..mmg aku xsuka!! serius cakap..
korang sesiapa yang kunjung blog aku...aku nak tanya apa maksud perkataan "poyo"?.."sengal"?..ekceli aku tak faham sepenuhnya perkataan itu semua..
dan almaklumlah rasanya aku di Kedah..depa tak habq dan sebut pulak perkataan pelik2 cenggini..sebab loghat kedah lain ckit..tolong gtau ye sapa2 yang tau.cek betoi2 nak tau..huhu*
sebab aku penah tanyaa si dear dulu..dia cakap jangan guna perkataan yang syg xtau..betul jugak kan??..sebabnya dia pun xtau dan tak gunakan perkataan-perkataan yang pelik ntah hapa2 ntah..
walaupun dia lebih banyak makan garam dari aku..hikhik

so,,pada sesapa yang dok cakap poyo moyo kat aku atau perkataan yang aku tak penah dengaq.sori la nak habaq mai kat hmpa no..aku tak faham..dan aku anggap hempa puji la..huhu..tak ambik pot keyh..
xpa la,,apa2 pun aku kena jugak tau hal2 orang sekelilng supaya ak jadi katak bawah tempurung..harap2 la..rasanya xmau cakap banayk lagi..aaku nak study dulu..dan harapnya apa yang ada dalam blog nie,,harap korang terima seaadanya..aku tetap aku..lalalalal..wink*

nak sambung study semula supaya dapat jawaab exam dengan sukses nanti.
terkasar baahasa harap tak siman dihati..ini luahan tersurat aku..
tersirat biar simpan dalam hati je..moga korang rajin berblogwalking..
dan jangan lupa kelik youthsays saya ke-4 empatnya sekali..^^

pegang prinsip nie:-
"man jadda wajada"..."man kasyala Fasyala"

dan jugak sekrang nie aku mempraktikkan prinsip:-
"bila ALLAH uji hambaNya, bukan brmakna Dia tak sayang kita sebagai Hambanya..tapi sebab sayang  Dia uji kita..kerana Dia takkan uji kita dgn ujian yang kita tak mampu hadapi" 

nota buat tersayang-->hubungan kami makin pulih dan  warna warni semula!..juga kesyukuran yang tak ternilai daku sebagai hambaNya:)
mood:study in action..
 
--;--'-{@
~Dawia~

4 comments:

  1. oo.
    poyo tu ,
    lbey kurang cani la kot .
    something "jerk" sikit .
    over maybe .
    tp dlm kmus mksudnye cantik HAHA

    ReplyDelete
  2. salam,
    Bini p'cik pon oghang Kedah gak SP mai..klu takat poyo n sengal tu..rasanya aku tau kot..POYO= MUKA CHOM, SENGAL= bingai@ 3 suku kot !!...

    ReplyDelete
  3. S hana...
    macam tue ke?:)
    baru saya tau..tenkiu 4 ur saharing! ^^

    ReplyDelete
  4. wasalam pakcik lie,,
    erk yeke?:)
    macam tue maksudnya baru saya faham..
    kira dia perkataan baik2 la no..
    ^^

    tenkiu pakcik:)

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi