Thursday, 29 April 2010

ღ..PeRasan Ku..ღ

Salam petang dari bayu bumi Selangor buat semua...
Semasa aku menulis n3 nie aku cuma  merasai aku bingung..
nak sedeh tapi sesuaikah aku..nak nanges pun rasa tak jugak..cuma keadaan aku sekarang buat aku tak puas sebab tak dapat luahkan
emosi dan ekspesi apa yang aku rasa..
Apa yang aku rasa sekarang adalah perkara dalam dunia pabila dalam hubungan persahabatan yang ada pasang surutnya..walaupun kita baik cemana pun dengan kawan-kawan nie tapi mereka kan tetap manusia biasa..
Itu je "statement" yang sesuai untuk sedapkan hati.Memang rasa cam nak membenci orang sebegini..tapi cam tak mampu pulak..
tapi nak rasa marah baik aku diamkan diri..
korang..camana la perasaan korang pabila kawan baik sendiri yang kemana-mana bersama..tapi mengumpat korang dalam terang..maksudnya camnie..Baru je tadi aku balik kelas last untuk sem nie tepat pukul 4.30 petang tadi..dan bukan itu yang aku nak luah cuma aku terkilan,,pelik,,terasa dengan dengan perangai manusia yang dimana kawan-kawan rapat aku di kampus..
paling aku terkejut diorang ngumpat dalam kelas dengan tulis padam pada sehelai "surat cinta" aka surat gossip ngumpat..
tapi kalau nak ngumpat xkan la..terang tang tang depan aku kot adik2 oii..
sedap kan bahasa aku untuk diorang..sebabnya diorang masih muda ngan aku 2 tahun..huhu* dan ekceli diorang panggil aku akak..
tapi ntah ler..cenggini rini kan hari last class dan cam biasa dapat la tau "carry mark" kan..dan bermula kat situ ada suara2 sumbang yang xsedap didengar..

Kononnya ada yang TERlebih markah dan kononnya jugak diorang pulak TERlebih kurang..erkk boleh pulak luah tak puas hati pada pensyarah cenggitu.Mesti la ada sebab munasabab buat pensyarah letak markah..tak kan semua salah kot adik2 oii..huhu!
masalahnya dalm kelas tue da group..dan dijadikan cerita aku xsama markah ngan diorang..daan mereka ckit aku banyak..dan secara tak sengaja pulak aku nampak adik2 oii nie dok sedap ja tulis itu dan ini mengenai kami..hoihoi..
bestnya kaw tulis yang sedap2 bila baca cam panas ja tapi depan aku kot..
cover2 la kalau nak gossip atau ngumpat tapi itula..aku nampak maka dengan serta merta aku labelkan mereka adalah kawan opss adik2 oii yang biadap dan kena hati2 nagn diorang..mana taknya..selama nie aku dok ber"geng" dengan diorang ntah apa lagi la diorang dok ngata.Sabar je la hati
dan apa yang boleh aku kata..sekarang aku hanya boleh lihat dengan mata kasar,,senyum dalam hati dan fikir ngan waras..sebab apa??!
sebab anggap je lar diorang dengki ngn group aku yg markah lebih..
dan kalau org dengki..kawan sendiri pun leyh kianat kan?..
Serius aku takkan rasa cenggini kalau aku tak nampak tadi..dan aku pun tak kecik hati kalau diorang nak ngumpat diam-diam..tapi sebijik nampak apa yang ditulis depan mata..hmm hampanya..! tegarnya diorang..tapi xnak la nanges atas perbuatan orang yang biadap senang crita plus hasad dengki..huhu.Sabar,,sabar dan sabar hatiku syg..Allah sayang org yg sabar..
tapi aku xsangka!! huaaaaaaa)))))))))...
kenapa perlu tulis bukan tentang aku dan group aku?..
asal kaw tulis depan aku..buat dek bila dah kantoii..
aku nampak aku tegur beb..siyes!! aku nampak dan spontan aku tujukan pen pada tulisan diorang..senyap! tapi aku dah hampa..hampehh! 
dengan mood dan perasaan xmenentu..
aku nak habeskan n3 nie dengan sesuatu..
malam nie di masjid kampus aku akan adakan solat hajat sempena nak
final exam mulai 3hb Mei depan hari Isnin..
malam Jumaat yang indah..aku xkan ikutkan perasaanku ini..
cuma aku rasa kecewa,kecik hati dan hampeh dengan kawan sebegini..
nasib sorang lagi tak join group gossip plus ngumpat diorang..
kalau x..habes la.Hancus hatiku sahabat..
Sekarang sesungut cumil sengat di perutku..erkk..
tapi dah setengah jam menaip n3 dah makin kurang setelah minum air asam jawa yaang disarankan rakan sebayaku ikut petua org tua2..(".)
Alhamdulillah makin baik dari tadi..

nak maghrib sudaa..mungkin lepas nie hati dan perasaan nie tidak punya perasa untuk mereka yg bergelar adik2 oii..noktah.
Jom sama2 tenangkan fikiran daan lupekan apa yang terjadi walaupun kelat pahit untuk ditelan sebegitu saja.
kawan2 blogger..perasaan aku macam batu.kenpa xnanges?heran laa..
O.0..hukhuk.moga semuanya cepat berlalu..harapnya~


--;--'-{@
~Dawia honeyputri~

2 comments:

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi