Sunday 18 April 2010

ღ ..MaSalah yang Melanda TenetKu..ღ

Selamat pagi buat semua reader dan follower blog nie,,
mood aku sekarang sangat sedih dan susah hati sebab prob yang melanda aku sekaranghuaa..dah 4 hari masalah nie berterusan..aku tak tahu nak buat apa..
runsing sangat..dan tak dapat berblogwalking lagi..
korang mesti fahamkan perasaan aku terutama yang suka on9 walau camnapun tapi bila disebabkan tenet jadi camni..terus aku rasa sedeh..susah nak on9..T__T
aku rasa server kat kampus aku nie buat aku runsing..
kalau dari segi signal kelajuan wifi..senang je connect..
tapi bila dah connect untuk buka homepage mende yang nie yang keluar..

sangat geram dengan note nie..huaaa bikin hati sedeh..memang sebelum nie dah biasa jadi tapi xde la lama macam nie..korang rasa apa ye maksud diatas nie ek??..dan apa patut aku buat untuk selesaikan masalah nie..sangat-sangat buntu..sesiapa yang tahu..tolong bagitau aku ya..
 
Adakah ia berkaitan dengan detail yang aku bulatkan tue? Di situkah masalahnya..kalau kat situ..bagaimana aku nak selesaikan..sobsob..
aku hanya sekadar tahu yang asas komputer tapi kalau problem dalaman mmg aku failed..mmg kosong dan tak tau apa-apa..serius disebabkan masalah nie si dear asyik perli aku..lagi la sakit hati cakap itu dan ini..grrrrrr...
bukannya nak tolong..sakit hatiiiii!!
tapi kalau dia nak tolong pun..jauh..erk..betul jugak kan..
Ya Allah..bila la masalah nie nak selesai..aku berharap sangat supaya ia kembali kepada sedia kala..
.:.Amin Ya rabbal Alamin.:.

dan pada sesiapa yang tahu..harap tampil berikan bantuan..
huaaa..aku rasa cam server nie makin xok ler..
geram dan sakit hatinya kena cari line tenet merata corok tapi ttp sama..
masalah Domain Name server (DNS)
hampeh!..berkali-kali sampai hari berganti hari..
seksanya nak on9 tapi pakai broadband pun kata
kawan-kawan aku katsini tetap sama tak laju mana..
habis apa perlu aku buat..??!
runsingnya..=.=

nota buat tersayang--> betul cakap dear."berusaha dan tabah 
tangga kejayaan.. "aJa aJa Fightig!!"
tapi sesuaikah waktu sekarang aku senyum??

Al-fatihah buat arwah achik spin yang popular berduet dengan Nana suatu ketika dahulu. Meninnggal dunia di tempat kejadian atas nahas jalan raya.
berita nie aku tau malam tadi daripada mak..moga tenang disana..amin*
Takziah buat keluarga arwah..

---;-'--{@
~Dawia~

2 comments:

  1. pi progrm,accesories, pi kt cmd prmpt
    taip ipconfig/flushdns..cuba yg ni dulu ye..

    ReplyDelete
  2. tekan start..klik progrm, tkn acessories.klik cmd prmpt..
    kt cmd prmpt taip ipconfig/ flushdns.
    tkn enter..cuba setakat ni dulu ye..
    msih sma bru wt yg bwh ni pulak

    kmudian, taip ipconfig/release..tkn enter,
    kmudian ipconfig/renew. pas tu tkn enter.
    dh settle taip exit tkn enter

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2022 with Love - WieyaRaudzi