Wednesday, 3 August 2011

Seminggu Dah Berlalu | Luputlah Dalam ingatan.

Assalamualaikum dan Salam Ramadhan :) wia baru teringat yang hari ni sedar tak sedar dah seminggu wia di rumah baru. Sekejapnya masa.. bahagia sangat desini, pendek kata alah bisa tegal biasa di tempat baru. wia pun dapat housiee yang baik. Cuma roomate je blum sampai. Biasa la masih cuti ;p Teringat lagi wia minggu lepas, waktu yang sama bila mana wia dok menumpang semalam kat rumah membe tingkat sepuloh. dan hari yang sama malamnya wia kemas barang dan pindah malamnya juga. Terhutang budi yang membantu. Sangat wia hargai..hanya Allah saja yang dapat membantu. Amin.

Tapi pengalaman hari tu juga takkan wia lupa sampai bila bila..seminggu berlalu. Yang lepas biarlah lepas. Yang pasti, sekarang hidup wia dah bahagia. InsyaAllah ada banyak berita baik mengisi hidup wia, hari demi hari.. sebab rasanya ingin jari jemari ini mengetuk keyboard untuk entri dua ketiga. Sebab banyak hal yang nak diceritakan. Bab tumah sewa, roomate. Wia dah tak perlu risau bagai lagi dah. Doakan yang baik baik ye. Wia bersyukur dengan apa adanya sekarang. Ingatkan wia andai wia alpha dan leka dengan nikmat ini ye kawan kawan. 
Tapi inilah catatan hidup. Harus wia simpan kemas dalam diari kesayangan wia nie <3 biar tau susah senang hidup di negeri orang. Dalam tempoh kurang setengah tahun, macam macam tau wia dapat. Yang penting pahit tetap ditelan dan yang baik harus dijadikan teladan. Tadi wia terbaca Quote dan terus rasa nak tempek dan kongsi dengan gadis gadis blogger. Wia suka ayat ayat ini lalu text sms pada incik dear juga. Harap dia faham maksud tersirat ini.

✿Lelaki yg BAIK---> lelaki yg boleh bimbing wanita ke jalanNya
Lelaki yg COMEL---> lelaki yg berpakaian baju melayu dan menuju ke masjid
✿Lelaki yg SWEET---> lelaki yg selalu bercakap dengan nada yg rendah
Lelaki yg ROMANTIK--> lelaki yg mnghadiahkan sebuah doa setiap hari
✿Lelaki yg CHARMING--> lelaki yg mengingatkan si dia tentang ibadat
ITU lah LELAKI yg menjadi igauan wanita .. InsyaAllah =)

Mudah mudahan..pejam celik pejam celik dah masuk ramadhan ketiga. Cepatnya masa.. tapi masih counting dua menda istimewa. InsyaAllah panjang umur, pasti wia akan cerita apa yang dua menda istimewa yang wia nanti nantikan.. tak sabar rasanya =D Selamat berblogging uoOls. Yang penting masa yang akan buat wia lupakan yang kelat dan rasa kemanisan kurma itu..P/s : Tarawikh hari ni terasa amat menenangkan hati. Syukur :')

8 comments:

  1. Semoge hidup kakk akn sntiase dirhmati oleh-Nya InshaAllah (:

    ReplyDelete
  2. Amin ya rabbak alamin..terima kasih :)

    ReplyDelete
  3. amin amin.
    suka la ayat yang bawah tu.
    tapi susah nak cari zaman skrg ni. :)

    ReplyDelete
  4. insyaAllah, semoga dipermudahkan urusan mu.
    apa benda yg dinanti2 tu, jgn lupa share. hehe :)

    ReplyDelete
  5. all the best for u...tambah2 dalam bulan mulia ni, banyak rahmatnya :)

    ReplyDelete
  6. @ syufaa mudah mudahan...btul tue :)

    ReplyDelete
  7. @ fa-in InsyaAllah nnt wia share kan ek..doa doakan tau :) ;))

    ReplyDelete
  8. @ shafmechy terima ksih :) insya-Allah :D

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi