Friday, 31 December 2010

Acap kali Hati Berkata Rindu..Cengengnya AKU.

Selamat pagi bl0gger sekalian..mulanya bangun pagi tadi dah segar bugar..suara serak serak basah je mungkin badan agak tingtong dan hati banyak berat dan down malam tadi -______- sungguh aku cengeng sangat. Aku mengaku, aku mudah mengalirkan air mata dengan senang hati tanpa dikawal. Air mata tak tertahan malam tadi, selepas cakap cakap di fon dengan incik dear..memang lumrah bila meluahkan segala tersirat dihati hanya pendengar setia tempat merintih dan menangis..seakan akan perlukan bahu untuk aku menangis sepuasnya. Malam tadi hilang kekuatan diri..sunyi. Sepi dan rasa jauh entah kenapa hati pilu mendadak..dan air mata kembali laju dipipi..sungguh aku keliru dan berat untuk saratnya rasa hati yang ku tak pasti..air mata mengalir tanpa henti. Rungsingg =.="
Mungkin rindu menjarakkan rasa antara aku dan famili tercinta..siapa tak sayang mak, siapa tak sayangkan ayah..dan siapa tak sayangkan adik adik yang aku punya sendiri dari sebuah keluarga yang sederhana..Sungguh (!) aku rindu akan mereka, terasa bagai lama tidak berjumpa..Jadi malam tadi terasa nak hapdate, tapi hati ini tersangat down sehinggakan aku rasa, dalam hati resahnya rasa.. Betapa sepinya bila kita kenal erti kehilangan..Mungkin aku terlalu memikirkan resah yang tak pasti..berjurai jurai air mata mengalir lagi..

Tapi ini cerita mala tadi, malam yang buat aku rasa kosong tanpa sesiapa..betul tak tipu, dikala aku perlukan teman, mereka pergi balik bercuti bersama keluarga. Dikala aku perlukan keluarga sangat sangat, mereka teramat letih dan berkabung untuk saudara terdekat yang telah pergi selamanya. Dikala aku perlukan dear, aku faham erti letih bekerja..maka aku sarankan dear rehat awal..maka, hati ini merintih sendiri. Kenapa aku tak sekuat Siti Khadijah, dan setabah Siti Sumaiyah..mata ini tidak henti menangis, menangis dan menangis tanpa henti. Sebak didada usai dipertikaikan lagi..Sepi itu indah tapi bila tanpa sedikit pun bunyi memang rasa seperti di duniayang kosong tanpa warna dan lukisan alam..
Mengertikah kalian erti sunyi dan rindu pada tersayang? aku pasti kalian mengerti apa yang aku rasa..cuma kalian tak faham apa keadaan aku sehinggakan aku down sangat sebab menangis yang menampakkan kelemahan berpanjangan tanpa indipendent. Ya, kalain tidak tahu..hanya aku yang tahu dalam hati bercerita sendiri..malam tadi sambil melayan hati yang sebak dikesat air mata, hidung dan mata usah ditanya memang merah. mata seakan bengkak. Ouh itu memang sekali pandang orang akan perasan aku menangis..

Aku biarkan ia kering sendiri..sambil on9 sambil menonton Semanis Kurma rancangan Tv9 yang dihoskan pasangan romantis lagi bahagia, Dato' Siti Nur Bahyah dan Ustaz Akasyah dengnan tajuk yang menarik perhatian aku, "tutup buku lama, buka buku baru"..macam ada kena mengena dengan hati dan diri ini..memang terasa tenang bila dengar ayat ayat yang disarankan ustaz dan ustazah..alhamdulliah:) hati ini tenang kembali..tiada lagi air mata di pipi..hati ini kembali normal walaupun perasaan sunyi memang tak dapat dibendung..Aku suka kata kata dalam rancangan yang memberi kebaikan untuk insani dan rohani..aku kembali munasabah diri.
 Walaupun gambar ni tak sempurna ;) hee
tapi inila adik lelaki yang ku rindui*

Sesungguhnya tiada yang diuji olehNya, yang tidak boleh kita harungi baaik bebanan mahupun ujian darinya..aku kuatkan semangat..aku pejam dan aku dapat rasakan, minggu ini aku akan tanamkan azam baru..untuk tahun masihi yang akan menjelma esok je lagi. Hari ni 31hb..hari terakhir dalam tahun 2010..azam baru perlu dibuat, azam lama yang tak tercapai harus aku titipkan ke tahun akan datang..maksudnya buku lama harus ditutup rapat rapat..buku baru harus dijaga dengan sebaiknya..

Semua ada dalam pixca ni kecuali pali :P 
Keluarga dunia akhirat yang aku sayangi..

Mudah mudahan hati ini kuat..kerana berjauhan aku rindu. Rindu pada yang jauh dimata dekat dihati iaitu famili tercinta..tak sabar nak bertemu. Kuatkan hatiku Ya Allah..aku mungkin tak sekuat seperti awak, awak dan awak yang telah baca entri aku kali ni. Tapi inilah aku...seorang yang cengeng dan suka besarkan hal yang remeh temeh. Sila tabah..sebab inilah kelemahan yang buat aku kuat untuk hidup hari demi hari.. dan aku tahu aku perlu senyum dan harunginya dengan tenang dan bangga. Sebab tuhan menguji seseorang itu dengan pelbagai keadaan dan caranya..kan?=)
 i LOVE my parent so much :'D
mak tak sempat senyum masa nih..tapi tetap sweet;)
Ok, dikesempatan ni nak ucapkan selamat bercuti umum buat semua warga Malaysia yang bekerja dan pada yang kena bertugas diharap gaji kalian belipat ganda ye:) amin...termasuk incik dear. Sekejapnya hari ni hari last untuk tahun 2010..bersediakah uols untuk menempuh tahun baru yang panjangg?.. Aku akhiri entri kali ni dengan salam manis untuk pengikut blog ini dan para blogger sekalian dan rakan rakan yang disegani. Jumpa lagi(!)..

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi