Monday, 27 December 2010

Ya Allah Sembuhkan Mak.........

Selamat petang blogger sekalian.. aku menangis kala ini* tadi aku dapat tau yang mak tersayang jatuh sakit -_____- katanya angin dalam badan terlalu banyak sehingga sukar untuk bernafas. Masa cakap fon dengan mak tengahari tadi..mak nangis..syahdu aku dengar.. Kalau lah aku dekat dengan mak..mahu aku picit badannya..supaya hilang rasa ketidakselesaan mak. Kata mak, mak hanya suap makan nasi hanya sesudu dua tapi selepas tu rasa seperti tersekat di tekak. Nak bernafas tiada udara, nak hembus pun terasa kosong..sunyi. Sepi. Mak menangis lagi..

Aku sebak. T____T .Rasa macam aku faham situasi mak. Berkali kali mak suruh aku berdoa pada Ilahi moga maak sihat seperti biasa, boleh makan makan sedap sedap.. sekurang kurang mak bpleh makan makanan feveret mak.. sedihnya bila mak menangis lagi.. Aku turut menangis.. Rasa mak sedih bila sakit dia datang lagi. Berkenaan angin dalam badan.. merosoh badan sehingga terasa tersekat untuk makan..

Kawan kawan nak tahu, mak kesayangan aku hanya makan nasi yang diblend supaya dapat telan dengan sempurna.. sedih kan bila dengar. Kesian mak..dah lama angin tu tidak menyerang. Maaf* sebelum tu, kawan kawan jangan salah faham yang anggap mak aku sakit yang berat berat seperti angin ahmar, kanser perit atau sebaliknya..nauzubillah(!) minta dijauhi dari mak..simpang 44 kali malaikat..Lindungi mak dari penyakit bahaya tu.. kerana mak aku masih sihat cuma kurang sihat bila badan rasa berat disebbkan angin yang merosoh badan hingga boleh buat mak rasa lenguh lenguh. Mak aku masih muda.. baru 44 tahun.. Moga dipanjangkan umurnya..amin Ya rabbal alamin*
Aku harap mak cepat sembuh..gembira selalu dan boleh makan banyak banyak seperti selalu. Sebab mak memang kuat selera macam anak sulungnya. Aku pun ada angin.. dengar kata angin ini adaalah keturunan dari moyang ke atuk, dan kepada mak..seterusnya aku, pada anak aku dan mungkin cucu dan cicit aku kelak. Tapi aku redha, harap angin tak kuat menyerang badan.. siap tak takut angin ahmar?.. tapi mak dah biasa masuk hospital gara gara makan nasi lemak tapi terus tersekat nafas selepas tu.. sedihnya saat tu..

Masa tu kebetulan raya Haji, tahun bila kau tak pasti.. sedih sangat raya itu, mak tak bersaama daan kaami beraaya hanyaa di hospital..mak nampak lemah sangat waktu tu sebab kena puasa..siap masuk dawai wayar segala dalam badan.. Bayangkan :'( Lepas 3 hari.. Mak dapat keluar wad. Keputusaan doktor, tiada masalah dengan kesihatan mak.. Jadi kenapa mak tak sihat jugak?.. makhlus hakus kah? ALLAHUAKHBAR.. minta dijauhi. Tapi try cara kampung dengan cara perubatan ISlam. Alhamdulillah..mak beransur pulih.. angin terlalu banyak dalam badan sampai kronik T__T kesian mak,, dan aku sebagai anak tipulah kalau tak sebak walaupun depan mak aku tabahkan hati supaya nampak kuat.

Kini dah lama penyakit angin tak serang dan kini ia datang lagi buat mak tersekaat makan..Syukur mak dapat jugak telan minuman. Kalau tak lagi sukar rasaanya. Ayah tak habis habis, beri sokongan padu pada mak. Harap mak kuat tempuhi dugaan Allah.. Pada kawan kawan alam maya..aku nak mintak tolong. Boleh tolong doakan kesembuhan mummy aku agar dia kembali sihat dan boleh makan dengan lancar semula..tolong doaakan ye.. Hanya ALLAH yang dapat balas ihsan dan keprihatinan kalian..amin*
Buat mak tersayang, kak akakn sentiasa doakan mak walaupun mak tak minta..kerana sebaknya hati kak bila dengar mak menangis mengenangkan sakit dan masalah mak. Kak faham mak..rasa ikutkn hati nak balik. tapi kalau tak da aral 2 minngu dari sekarang aku akan balik rumah. dan masaa tu harap mak dah sembuh.. Kak rindu mak. sayang mak sangat sangat. Aku percaya tuhaan sangat sayangkan mak, sehingga Dia bagi dugaan.. dan aku percaya mak kuat kerana dipilih untuk diuji dengan kesakitan.. Harap mak kuat T__T

"Mohon sama sama doakan kesembuhan emak ku tercinta, cepat sembuh, sihat dan kembali senyum seperti biasa..amin*"

Tak sanggup nak dengan emas menangis..sebak dada. Sesak berlagu resah. Moga kalian berdoa ya..itu saja aku pohon moga dikurang sedikit ujian buat mak.. Aku sangat sanyangkan mak.. mak lah satu satunya, ibu kandungku.. tanpa mak siapalah aku di dunia nie.. Dikau sembuhlah mak, berilah mak kesihatan dan kesejahteraan berpanjangan.. Sesungguhnya mak dah banyak bersusah payah untuk aku adik beradik. Beri mak sihat..

Maaf kalian. entri kali ni aku betul betul sedih T____T. Mak tak sihat..aku jauh.. bukan tak nak balik, tapi mak pesan, jaga diri, dah tak lama nak cuti..nanti balik teman mak. Jaga mak :'( sayunya hati.. aku sebak* dan terus menangis........................................ Doakan mak aku kawan kawan. Itu saja ku pinta.. hnya Allah yang dapat balas..mudah mudahan. Terima kaSih sangat sangat..Amat daku hargai doa kalian.

1 comment:

  1. insyaAllah mak dawia akn sembut...
    byk2 doa erk..
    smile*

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi