Monday, 6 December 2010

Resdungg Nyah Kau Dari Mataku !!

Selamat petang semua bl0gger ;) hari ni terasa nak hapdate lagi, dan lagi sambil buka tab link baru untuk asaimen finance. Mencari yang namanya sukuk'. Tengahari tadi, aku pegi ke klinik sekali lagi akibat mata aku yang kian gatai merenyam kata orang tua tua. Aku memang ada masalah resdung. Sampai sampai gatai ke tahap nak tenyeh tenyeh biar lebam. Tapi aku takut>.<

Sebab dari pengalaman aku masa di asrama sekolah masa STPM dulu..mata ni bengkak macam ketumbit sebelah kanan. Pegi klinik pakar, bila dia check. Katanya resdung. Aku banyak resdung datang ke mata. Oh! memang mula mula agak terkejut tapi itulah kebenaran yang diberitahu doktok pakar mata di Parit Buntar. Aku pegi masa tu. Klinik dia agak lama tapi kepakaran doktornya memang superb habis!~ tak percaya tanya emak tersayang. Kena inject sedas di bontot. Ops! masa tu memang malu..tapi untuk kesihatan berpanjangn memang aku benarkan. Tapi tak sakit mana pun.. kebas sikit je :P

Memang ubat ubatan agak mahal tapi berbal0i. Dapat atasi masalah kegatatalan pada mata dengan jayanya. Aku suka dan bersyukur. Walaupun melayang ratusaan duit.. Sungguh tak tipu ubatnya mahal. Banyak kali aku dapatkan rawatan..daan akhirnya lega. tapi itu masalah mata sebelah kanan.. dan settle! Tup tup masuk semester ni mata sebedlah kanan pulak buat hal.. Huu nak nagis lah. Sebab aku jauh dari klinik tu :'(

Setidaknya aku pegi klinik di kampus hari sebab tak tahan gatal. urat urat merah makin terang warnanya. Mata makin gatal. Kali kedua pegi baru dapat ubat. Kali pertama ubat titik mata amat berkesan dan tak tahan lama. Al maklumlah kali pertama tiada ubat. Tetapi hari ni aku dapat ubat. Doktor yang berbeza. Agak ramah perwatakannya walaupun tak berapa faham aku.. tapi kami sempat berkenalan. Ehem..dia berbangsa India dan sudah tua ye kawan kawan. Mana tau kau orang salah anggap pulak. ngee :D Yang bestnya rupanya dia(doktor berkenaan) biasa dengar tempat aku tinggal sekarang. Sempat dia bercerita tempat masa tu yang penuhi dengan pokok pokok getah..katanya dah 30 tahun tak kesana. Amboii lamanya.. mesti masa tu aku pun tak ada lagi ;) hehe. dari situ dah tau kan umurnya dalam lingkungan berapa..

Tapi doktor baik. Dia bagi aku makan ubat sampai 5 jenis termasuk vitamin dan antibiotik. Memang suoerb laa. Yang tak tahan vitamin kena bayar RM10. Sentapp mak nyah ! haha..try speaking ala ala sikit :P tapi bayar ajelah. Nak sihat la katakn. Sebelum ubat ubatan tak payah bayar. Senang la kan..tapi disebabkan vitamin tu.. yezza! abaikanlah -_______-. Sempat beli nasi ayam dan balik. Apepun resdung aku ni makin menjadi jadi kat mata.. merenyam oii. rasa nak garu je. Tapi mak biasa tengok dengan satu alat masa aku pegi klinik pakar mata kat P. Buntar tu. Mak cakap nampak benda dalam mata kekuningan yang bergerak gerak. Errrkk mesti resdung jahatt nih ! Tidakkk!

Desini aku nak cakap, satu masalah lagi yang timbul melipatkan mata aku yang sepasang comel cam panda ni;) dulu kena pakai teropung yang akibat rabun dan sekarang mata dijangkiti resdung yang bermaharaja lela di mataku.. gatai la. Ada sesiapa yang tahu cara nak hilangkan resdung secara pantas?O.o dan yang paling penting sekarang aku kena pantang makan makanan laut terutamanya mata sotong, udang dan ketam. Tertarik sikit nikmat makan aku. Allah Maha Besar..subhanallah~

Berdoa mintak keampunan dan kesembuhan.. Ya Allah, dikau sembuhkanlah mataku seperi biasa. Kurangkanlah gatal mata ini.. tabahkan hati ini dan moga aku sentiasa dalam keberkatanMu Ya Allah..amin* Doakan aku sembuh jugak ye kawan kawan bl0gger sekalian. Moga korang sihat sihat selalu..
Psst..makan ubaat ubat tadi..mata dah berat. Mungkin effect kot. Pada yang singgah alam maya beta..salam manis aku dahulukan ^^*
Nota tambahan---> tadi check berat badan..Tahniah! berat badan makin naik..Oh tidakk! aku kena diet nih :"( dan hari ni teramat tacing dengan incik buah hati. Basi dear.. =.="
-----;----'-----{@
~Dawia Honeyputri~

3 comments:

  1. sis...smoge cepat sembuh yer~~~ ♥

    ReplyDelete
  2. huwaaaaaaa..resdung membantutkan pemakanan.tu xleh mkn.ni xleh mkn.haihh

    ReplyDelete

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2017 with Love - WieyaRaudzi