Monday, 27 December 2010

AQUA Pengubat Rajuk HatiKu ..

Salam buat kalian pemblog, pengikut dan pembaca.. aku tahu petang tadi aku sedih. Tapi aku masih kuat.. aku mesti tidak mudah putus asa, walaupun kawan bl0gger hmm -______- buat aku kecewa. Sungguh aku tak tipu.. aku sedih, tiada siapa ambil peduli. Maklumlah aku orang biasa biasa.. tak femes, bl0gging hanya sekadar minat dan ingin meluahkan apa yang dirasa dilihat, dipandang, dirasa di muka bumi ini.. aku kecewa. Adakah sebab aku terlalu sensitip.. sensitip kerana tiada siapa yang prihatin. :'(

Blogger biasa biasa tidak mampu meminta ehsan rakan rakannya. Betapa kecewanya aku sebagai ank mak.. Sabar ye mak. Disebalik ini pasti ada hikmah. Kak nak mak tahu yang kak sentiasa bersama mak dikala sakit atau sihat. Susah mahupun senang.. aku menangis melihat tiada blogger yang prihatin. Ok, kecewa teramat. Biarlah kesedihan berakhir desini.. Mungkin orang lemah akan dipandang lemah bila kita selalu bercakap pasal kesedihan dan kelemahan.. itu yang aku nampak sekarang. Aku perlu kuat.. Ok. tutup stori lepas desini. Aku redha. Aku perlu kuat (!) Kuat untuk diri sendiri..

Bila aku sedih mesti ada tempat mengadu selain mak dan ayah serta famili..aku berk0ngsi dengan jejaka pilihan, incik BF..ya, memang dear pendengar setia aku dikala aku sedih gundah gelana dan gembira riang tawa.. dear sentiaasa di sisi. Aku selalu suka bercerita, suka meluah tapi tak semua orang suka dengar, suka melihat, suka merasai kesedihan kita kata dear.. dan nak tahu dear pujuk aku tengok aqua rumah dia.

Bahagianya tengok ikan emas dok godek godek tenang walaupun dari cerita dear yang ikan itu nyawa di hujung kepala bila aaqua yang lama pecah..dan itu aqua baru. Macam lagi kiut bentuk aquarium baru tu..aku tenang seketika bila tenang melihat ikan daalam air..sunyi tanpa masalah. Riang ria berenang walaupun tadi bergadai nyawa.. tahu tahu ajelah yang ikan emas agak sensitif walaupun oksigen tinggal seciput. Aku tenang seketika.. fikir dalam dalam yang tiada sesiapa lebih memahami selain yang Maha Esa lagi Maha Hebat.
 Aqua baru milik incik BF ;)
comel aku rasa dan juga pengubat duka dan penenang hatiku..
pandai dear memujuk.
Walaupun aquarium tu tak besar, tapi cukup buat aku tenang.. uOls nak tahu aku suka tengok ikan, mengusik siap teringin nak bela  ikan lumba lumba buat pet..tinggikan cita cita aku, walaupun nampak macam mustahil..tapi siapa tahu nanti..wow comeinya(!) Tetiba sekarang hati dah rasa tenang..lepas cakap cakap dengan mak, alhamdulilah mak dah ok.. Aku cakap pada mak, mak mesti kuat (!) jangan lepas ye.. sebab  kak sayaang mak ketat ketat. Mak, mesti tau yang orang akan dekat pada kita kalau kita senang mak, sebab bila kita susah..tiada siapa yang ada disisi..kecuali punya hati nurani :'( aku serius kecewa malam ni tak tahu kenapa..
 
Aku harap aku akan pulih esok pagi.. Moga malam ni aku nyenyak dibuai mimpi di iringi doa disulami kasih sayang dear..ops, harap tak terlebih sudah, kerana kaasih sayaang incik Bf yang mendalam pembakar semangat dan inspirasi aku untuk kembali kuat menempuh dugaan Ilahi dan tidak cengeng dan kuat fikir bukan bukan lagi.. harap harap* malam yang tiada bulan diterangi kasih sayang pencinta setia boleh buat aku sedap hati untuk malam ni..ouh sweetnya tengok ikan aqua bersama tercinta, memang tak dapat di lupakan walaupun naampak macam perkara biasa ;)

Selamat malam cinta hati, moga sembuhlah hati ini dengar luka kecewa mendalam..mudah mudahan mak cepat sembuh..amin* Blogwalk kalau ada mood nanti.. suka tengok orang bersederhana dari berpura pura..See U(!) time to sleep.. have anice dream.. Baca doa sebelum tido, beserta 4 Qhul, insyaALLAH hati akan tenang kata incik buah hati.. terima kasih ustazku, pembimbing ke arah kebaikan..aku harap dialah, imamku kelak..amin* Adakah aku rusuk kirimu wahai ya habibi Mohamad FKR. Salam~

0 komen Si teddy Chito ✿:

Post a Comment

selaMat berkoMen ;) ♥

 
Copyright 2016 with Love - WieyaRaudzi